Rondje USA Westkust – voorpret - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Rondje USA Westkust – voorpret - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Rondje USA Westkust – voorpret

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

02 Mei 2010 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Bedankt voor het geduld. Hierbij dan eindelijk een voorlopig reisschema zoals wij dat voor ogen hebben. Het is voorlopig want wij kunnen er net zo makkelijk van afwijken, het rondje zal het wel worden enkel de dagen die wij overal voor uit trekken kunnen gaan afwijken.

Aangezien onze reisgenoten, John & Carla, inmiddels aan al onze wensen zijn tegemoet gekomen, hebben wij besloten dat ze daadwerkelijk mee mogen. Verder speelde natuurlijk mee dat het verleden jaar met hen ook best aardig was, dus nog maar eens proberen.

Reisschema (27 dagen) in vogelvlucht :

Zondag 12 september 2010
Amsterdam-Londen Heathrow, vlucht BA 0429, vertrek 10.05 uur / aankomst 10.25 uur
Londen Heathrow-Los Angeles, vlucht BA 0283, vertrek 12.00 uur / aankomst 15.05 uur
Ophalen Alamo’s Minivan en naar een van de buitenwijken van Los Angeles, motel zoeken in Pomana (50 mile)

Maandag 13 september
Shoppen (koelbox, Bud voor de Boys, juice voor de Girls en wat te bikken) en richting Kingman (290 mile)

Dinsdag 14 september
Deels via Route 66 naar Grand Canyon voor 2 nachten (190 mile) Avondprogramma regelt Carla ivm het vieren van haar, nog steeds géén 50ste, verjaardag.

Woensdag 15 september
Doorbrengen op/in/aan/bij de Grand Canyon,

Donderdag 16 september
Naar Moab voor 3 nachten, onderweg bezoek Monument Valley (330 mile) Kijken naar de favoriete filmlocaties van o.a. John Wayne, Clint Eastwood en andere koei-boys.

Vrijdag 17 en Zaterdag 18 september
Dagtochten naar Arches Nat’l Park en Canyonlands Nat’l Park. Bezichten van 2 prachtige parken en vooral lekker wandelen, picknicken en foto’s schieten.

Zondag 19 en maandag 20 september
Naar Rubys Inn met onderweg bezoek aan Capitol Reef (300 mile) en volgende dag naar Bryce Canyon.

Dinsdag 21 september
Via Zion Nat’l Park naar Las Vegas voor 3 nachten (250 mile)

Woensdag 22 en donderdag 23 september
Slenteren over de Strip, evt. naar de Hoover Dam. In ieder geval alle facetten van het gokken “bekijken”. ’s Avonds ons vergapen aan alle lichtjes, stretch-limo’s, en bijzondere types.

Vrijdag 24 september
Via Death Valley naar Bishop. Na 40 graden hitte tijd voor een heerlijk pakje speculaas bij Bakker Schat (290 mile)

Zaterdag 25 september
Naar Yosemity Nat’l Park / Yosemity Village (140 mile)
Heerlijk vergapen aan het natuurschoon en uitgebreid picknicken aan één van de meren.

Zondag 26 september
Naar San Francisco voor 3 nachten (190 mile)

Maandag 27 en dinsdag 28 september
Stad bezichtigen, o.a. Golden Gate Bridge, Alcatraz, Fishermans Wharf, Cable Car, eten bij Bubba Gump (bedankt Willeke)

Woensdag 29 september
Naar Monterey, zeeleeuwen ruiken (130 mile)

Donderdag 30 september
Via de US-1 South naar Santa Barbara, fascinerende kustroute (250 mile)

Vrijdag 01 oktober
Naar Los Angeles voor 3 nachten (115 mile), bezoek Hollywood, shoppen op Rodeo Drive,
John in het cement gieten bij het Chinese Theatre.

Zaterdag 02 en zondag 03 oktober
Evt. naar Universal Studios, Venice Beach (gepimpte dames en sixpack mannen al dan niet op skates of aan de rekstok aan het strand bekijken)

Maandag 04 oktober
Richting San Diego voor 3 nachten (120 mile)

Dinsdag 05 en woensdag 06 oktober
Evt. dagtrip naar Tijuana/Mexico en/of SeaWorld.

** De periode in LAX en San Diego evt. door te brengen op 1 locatie ipv 2x 3 nachten.

Donderdag 07 oktober
Naar Los Angeles, auto laten vallen en British Airways zien te vinden voor volgende vluchten
Los Angeles-Londen Heathrow, vlucht BA 0278, vertrek 16.00 uur / aankomst 10.05 uur
Londen Heathrow-Amsterdam, vlucht BA 0434, vertrek 12.00 uur / aankomst 14.00 uur
En maar hopen dat iemand ons ophaalt …..

In de VS kiezen wij voor motels en misschien nog een Bed & Breakfast, in Las Vegas misschien wel een hotelletje (5.000 kamers of zo).

Wordt vervolgd…..

• 02 Mei 2010 - 17:07

Hema:

dat liekt me nou un leuk rondjie.
    We hebben alle reisboeken van Amerika in ons bezit dus we gaan er eens even voor zitten om de locaties eens goed te bekijken.
    Maar jullie gaan toch zeker voor die tijd nog wel met de sleurhut op pad?

• 02 Mei 2010 - 18:28

Pauline:

Heerlijk he, om na zo'n natte dag even weg te dromen, en ons allen mee te laten genieten van jullie geplande vakantie .
    Ik wil jullie wel ophalen, misschien zijn er opnames van Hello Goodbye lijkt mij wel een leuke afsluiting van jullie vakantie

• 02 Mei 2010 - 18:48

Corrie:

Ziet er allemaal veel belovend uit!! Kunnen niet wachten op de echte reisverslagen(Maar daar zullen we niet de enige in zijn, haha......)gr Corrie

• 02 Mei 2010 - 18:49

Corrie:

• 04 Mei 2010 - 08:55

CaJa-PasAnt-E:

Dat ziet er prima uit. We hopen zo weer heel wat spannende verslagen te ontvangen. Niet over
    aapjes, slangen en enge spinnen. Maar beren en
    buffels. Helaas hebben we de VS nooit zo gedetailleerd kunnen bekijken. Kregen nog niet zoveel vakantietijd(+geld)van de baas.
    Amerika is zo groot dat je moet oppassen vooral met telefonisch slaapplaats te reserveren. In Los Angeles boek je b.v. Hotel Holiday Inn. Bij aankomst op vliegveld neem je een taxi en zegt:
    Holiday- Vraagt chauffeur welk. Dan zeg je dus op de Boulevard
    "Huppelepup" Zegt de Driver o.k. Sir, welk nr? er zijn er daar 3 !!
    Alvast dus vroegtijdig goede reis gewenst en
    vooral behouden asloze
    terugkeer. CaPa-España

• 06 Mei 2010 - 15:23

Bert:

ik reageer wel wat laat druk ,druk dokter, kno arts. dat heb je toch maar weer mooi in je voorjaars vakantie uit gevogeld maar als je dat zo voorbereid, heeft de luitjes uit ridderkerk niet veel op in te brengen. hopelijk valt er geen as meer naar beneden ,en dat alles gladjes verloopt dan zal het best wel goed komen .groet Moordrecht

• 08 Mei 2010 - 15:02

Carla En John:

Natuurlijk mag een reactie van ons als medereizigers niet ontbreken.
    Na vier weken in Italie al voorpret over Amerika te hebben gehad en gezamenlijk de vakantiebeurs bezocht te hebben, zijn we blij dat we via deze site vernemen dat wij mee mogen. Nou Ard en Ria mogen van ons ook mee, op een voorwaarde, we beginnen opnieuw met tellen bij Kolonisten.
    Liefs uit Ridderkerk

• 06 Juni 2010 - 13:01

Hans :

Ik kan uit ervaring zeggen dat het ene geweldige reis is en erg veelzijdig, ik zou het dagje mexico er zeker aan plakken en ook Sea world is geweldig dus allebei maar doen zou ik zeggen. En eet niet jullie vingers op bij Tony Roma's THE place for Ribs!!! hopelijk gaan jullie heeeel erg genieten met jullie viertjes.