Espana 2014, nog 75 nachtjes slapen - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Espana 2014, nog 75 nachtjes slapen - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Espana 2014, nog 75 nachtjes slapen

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

15 Maart 2014 | Nederland, Ridderkerk

Zo, na anderhalf jaar gaan wij weer de lucht in, met de site en ook letterlijk. Uit ons rijke arsenaal aan vrienden, kozen wij dit jaar de heer en mevrouw de Jong, onze oude buurtjes om ons te "mogen" vergezellen in de vakantie.
Daar zij ervaren Spanje gangers zijn maar zo´n 98 procent van het land enkel vanuit een Transavia busje hebben gezien, gaan wij dit jaar maar eens een beetje door het hart van het land touren.

Op 30 mei knallen wij lekker vroeg vanaf Zestienhoven de lucht in en worden om half 10 in Madrid verwacht. Daar nemen wij een taxi naar het centraal gelegen hotel Mediodia voor een verblijf van 2 nachten.
Vrijdag een beetje rond drentelen en zondag een hop-on hop-off busje bestellen.

Vanaf 01 juni willen wij een verlengde Seat huren zodat wij, incl. inmiddels aangeschafte zooi (2 dagen Madrid, dan weet je het wel) naar Toledo kunnen karren, is nog geen 100 km. Hier hebben wij 1 nacht geboekt in hotel NH Hisperia.

Maandag 02 juni tuffen wij door naar Palma del Rio alwaar wij een huis voor 7 nachten hebben gehuurd. Zie volgende site

Palma del Rio, klinkt als een tropische plek aan het strand, maar je zou het stuk moeten lopen naar zee....
Vanuit deze plaats in ieder geval tripjes naar Cordoba en Sevilla.

De laatste 8 dagen bivakkeren wij in de buurt van de kust, beetje landinwaarts, tussen de olijfbomen in Salobrena, zie site

Verheug mij nu al op de rust, glaasje rose, ondergaande zon, tapasje, krekeltjes in de tuin, lekker zwoel windje over het terras en dan, jazeker, ook dit jaar weer ..... potjes kolonisten !

De dagen vullen wij met lui zijn, ik ken er eentje die is daar wel heeeeel goed in. Bezoekjes strand, markten en zeker naar Granada, Alhambra, een must.

Dinsdag 17 juni is het weer adios España en gaan wij om 11.05 uur de lucht in om rond 14.00 uur weer in Rotterdam te landen. Nu maar hopen dat ook ons toestel niet zoek raakt.

Zodra er meer info is, leest u het hier, blij erbij,
tot olms

• 15 Maart 2014 - 18:18

Robert Prooi:

Dat zijn nog eens goede voornemens, ziet er allemaal super uit. Geniet ervan ( en ook van de voorpret)

• 15 Maart 2014 - 19:06

De De Jongetjes:

Jaja ik weet wie je bedoelt met wie heel goed kan luieren onder de Spaanse zon dat ben ik.... en ja ook dit jaar zal je dat beleven maar verheug mij ook op de steden in het bijzonder het Alhalmbra.
    De tapas etc zullen jullie ook bevallen.
    wij zijn aan het aftellen bet als jullie.

• 15 Maart 2014 - 20:28

Jaap Verolme:

Nog paar kleine aanrader voor duidelijk als tourist uitgedoste Noordelingen in dit land rondtuffende:
    Net als trouwens ook wij, word je regelmatig aangeklampt door bedelaars; op terrasje zittend
    ontkom je daar ook niet aan. Je kunt ze afblaffen edoch is het denkelijk wijzer om in éen van je
    korte broek-zakken een stuk of 10 mooie 20 Eurocent muntjes te stoppen. Die gebruik je dan dagelijks om
    afen toe met één muntje zo´n arme schooier beetje blij te maken. Meestal valt het nog wel mee en zal 10
    keer per dag iets geven het maximum zijn. Worden we toch niet armer van.? Maar houdt het daarbij
    en begin geen nutteloze vragen beantwoording; waar kom je vandaan, etc-? Zeg maar gewoon in het
    Hollands vriendelijk grijnzend dat je geen tijd of zin hebt in een babbel.

We hebben het idee dat dit jaar paar duizend ( kijken niet op nulletje ) jaaar geleden El Cid werd geboren.
    Zal dus in Toledo wel extra worden gevierd. Kun je eventueel even het museum bezoeken.
    Maar net als wij ook twee uurtjes voldoende vinden.! Plaatjes kijken is zeer vermoeiend.

Veel plezier aan de vóór-pret

• 16 Maart 2014 - 03:26

Hema:

Zo gelukkig na de verkoop van de sleurhut niet in een vakantiegat gevallen, op dit moment heb ik geen goed internetndusnover een week ganikmthuis alle adresjes eens goed bekijken.
    Lijkt me een heerlijke reis, lekker ontspannen alleen maar genieten en de plaatsen die jullie gaan bekijken zijn prachtig en gezellig weten wij uit ervaring.
    Dit reislustige luie mens kijkt er ontzettend naar uit om thuis te zijn maar dat begrijp je denk wel, vreemde ervaring trouwens dat gevoel

• 16 Maart 2014 - 08:09

Willeke:

Ja leuk weer wat te lezen :-)) kunnen we mooi alvast in vakantie stemming komen

• 19 Maart 2014 - 18:44

Ria:

zo te lezen gaan jullie je wel vermaken
    geniet in iedergeval van de voorpret

• 31 Mei 2014 - 14:59

Joke:

Ja, klinkt heerlijk allemaal luitjes geniet ervan en niet te bruin terug komen enfin biedt wel meer mogelijkheden haha