Meivakantie Denemarken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Meivakantie Denemarken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Meivakantie Denemarken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

10 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Alle lezers welkom op onze vakantie site.
Wij willen middels een weekje vakantie kijken of het ons lukt om de site bij te houden dit alles als test voor onze aanstaande zomervakantie. Meer hierover in een later verslag, eerst maar eens kijken of ons dit lukt.

De voorbereiding voor de (vis-)vakantie naar Denemarken is gestart. Samen met Bert & Marrie zullen wij een week doorbrengen in Ebeltoft, Oost Jutland. Ons huis ligt 75 meter van het strand dus ideaal om te vissen en voor de honden Sunny en Duke om te ravotten aan het strand. Foto's en informatie omtrent ons huis is te vinden op www.novasol.nl, huisnr. D09475.
Twee jaar geleden huurden wij ook een huis aan het zelfde strand dus is het bekend terrein voor ons. Toen was de visvangst goed dus gaan wij graag nog een keer terug. Ons vertrek zal zijn op zaterdag 28 april om 04.00 uur zodat wij tijd genoeg hebben om relaxed te racen, de honden goed uit te laten onderweg en, ijs en weder dienende, op tijd bij het sleuteladres aankomen. Als het even meezit liggen wij dan om 16.01 uur in "ons" zwembad maar 't zal wel een goede borrel worden.

De planning is om voornamelijk vanaf het strand te vissen, gelukkig is het water hier dieper als op ons stekje op Funen, verleden jaar. Daar kon je ongeveer 200 meter in zee lopen zonder dat je ..... uhh, navel nat werd. Bert neemt in ieder geval zijn rattenvanger-broek mee dus ook hij kan de vissen tegemoet lopen.

Tevens zal er 's nachts een poging gedaan worden om mooie tong te landen, favoriete voer voor Ria !

Uiteraard is het de planning om ook te vissen op de pier bij de veerboot (ten zuiden van Ebeltoft, zeebaars ??) en bij de vuurtoren van Sletterhagen (grote schol, bot ??), een uurtje rijden vanaf het huisje.

Buiten het vissen zullen wij waarschijnlijk een bezoek brengen aan Grenaa (leuk stadje, mooie haven) en Åarhus (winkelen, tsja, ik zal d'r niet onderuit komen vrees ik).

Weer of geen weer, iedere dag zal er met de honden langs het strand gelopen worden, voorwaar géén straf.

U ziet, een week is al bijna weer te kort.

• 15 April 2007 - 07:11

Bert:

ziet er leuk uit.
    kunnen in dit kleine vakje wel een foto van de hoeveelheid vis dat er gevangen gaat worden???

• 21 April 2007 - 09:50

Barend En Maaike:

Leuke site, vind het leuk om straks te zien hoe jullie het in Florida maken.Fijne vakantie in Denemarken.
    Groetjes

• 22 April 2007 - 08:19

Hema:

Leuk, leuk dat jullie ook een site begonnen zijn.
    natuurlijk gaan Henk en ik dit volgen, op reis gaan al is het via een ander zijn site is voor ons nog steeds de leukste tjdsbesteding.
    Ik (marian) mag morgen weer aan het werk na en maand relaxen (was fantastisch) maar er zijn ook voor ons weer leuke reis voorutzichten
    Denemarken hebben wij nog nooit bezocht, dus probeer wat foto's te plaatsen.
    Voor de rest, jongens het lijkt mj heerlijk je zelf gevangen vis op je bord en wat betreft de favoriet (ik ben het met Ria eens)
    Heel veel plezier en wat dat racen betreft!!! we zien jullie graag terug
    Groet en goede reis
    Henk en Marian

• 26 April 2007 - 21:22

RIA:

Hoi Ard en Ria heel veel plezier en goede vangst maar kijk met dat racen maar uit een goede reis en tot lezens

• 28 April 2007 - 06:38

Corrie:

Op dit moment zijn jullie nog aan het "racen" en misschien zijn jullie zelfs de tunnel al door. Veel plezier, en we zien uit naar het volgende bericht!