Speciaal voor Hema - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Speciaal voor Hema - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Speciaal voor Hema

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

28 September 2012 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Woensdag 26 sept. 2012

Na een voor ons (dank je Ria) leuk laatste avondje kolonisten was het vanochtend bijtijds op om aan de thuisreis te beginnen. Om kwart voor 9 deden wij onze banden roken en koppelingsplaten smelten om de camping te verlaten, de listige bochtjes vielen mee maar het vals plat naar boven vonden onze auto’s géén pretje.
Toen wij uiteindelijk bij de slagboom arriveerden afscheid van elkaar genomen, ons plan waas er zo’n 500 km te doen terwijl J&C er 700 wilden wegwerken.

De reis verliep voorspoedig en omdat wij redelijk vroeg in de buurt van ons einddoel aankwamen en het inmiddels met bakken uit de hemel viel maat even doorgereden. Na in Lyon onze koppelingsplaten nog fijntjes afgevlakt te hebben kwamen wij tegen zessen aan in Pont-de-Vaux, jawel, het reisdoel van J&C. Die waren er dus al. Na een hallo, leuk jullie ook weer eens te zien een patatje met kroket gescoord, was tenslotte een Nederlandse familie die camping Aux rives du soleil runt. ’s Avonds nog een borrel bij de buren om vervolgens, bij een voor ons zeer ongewone temperatuur van 11 gr. te gaan slapen.

Donderdag 27 sept.2012

Wakker geworden met het zonnetje, baguettes gehaald en wederom afscheid genomen van J&C die vandaag in ieder geval naar huis zouden doorrijden. Wij hadden als bestemming de Ardennen, zo’n 500 km verder. Een goede rit gehad, 9 uur weg, 4 uur aangekomen op camping Bertrix in het gelijknamige dorpje. Vanaf een uur of 1 heel veel buien, soms zeer pittige. In Luxemburg getankt, litertje diesel € 1,27, toekomstige ex-minister de Jager, tiller !!!!!

Vanwege de vele regen is deze terrassencamping nogal glibberig, hebben dan ook een makkelijk bereikbaar plekje gezocht terwijl de meeste kampeerders als slippend zich in de bagger vastzuigen, leuk gezicht hoor.

Na een bezoek aan de plaatselijke Delhaize lekker gegeten bij één van de vele brasserien in het dorp, wel weer even wennen aan de noord Europese prijzen, konden er in Spanje 3x van uit eten.

Vrijdag 28 sept. 2012

Tegen negenen reden wij weg van de in nevelen gehulde camping om een half uurtje later in de volle zon te rijden. Tot aan de grens bleef het zonnig daarna weer wat bewolking maar een stuk beter dan de laatste 2 dagen.
Na een paar 100 vrachtwagens ingehaald te hebben om 13.00 uur weer op het achterpad geparkeerd.

Was weer een hele fijne vakantie, zo’n 4.500 km gereden in een kleine 4 weken. Op de laatste paar dagen na altijd minimaal een graadje of 25, géén klagen al had het nog wel even mogen duren. Dank voor alle leuke reacties op onze berichtgeving en tot olms…

Ps. Eindstand kolonisten “de P”- “Olm” 7 ½ - 8 ½., kan verkeren zei …….

• 28 September 2012 - 22:30

Hema:

dat doet me nu eens goed zeg, tot de laatste kilometers geschreven.
    Flink doorgereden trouwens met die sleurhut en toch maar niet gekozen voor de rotonde stadjes, zou lekker zijn als ze een aparte snelweg voor vrachtwagens zouden maken ik blijf het doodeng vinden om er tussen te zitten.
    Nu lekker alles weer uitpakken/soppen boodschappen doen bij de AH, de hond uitlaten maar ook weer in je eigen bed slapen en ik denk dat waar je het meeste naar uitkijk is dat je een maandag weer naar HET WERK mag.
    Bedankt voor de leuke verhalen ga maar snel weer weg, is leuk voor ons.
    groetjes aan Ria want ik heb het gevoel dat Ard altijd schrijft, of zit ik er naast??
    Voor ons nog 2 dagen en dan kunnen we zeggen volgende maand gaan we weg , zijn we nu ook want we zijn vanaf donderdag aan het oppassen in Heiloo en mogen morgenochtend al om 8 uur op het voetbalveld staan

• 30 September 2012 - 12:18

CaJa.PasAntc.-E:

Goed te horen dat je weer veilig op honk bent. Mazzel dat je niet nog een weekje naar verder zuiden was afgedaald. De Rambla is wel geriefelijk in Barcelona, maar in al die kleinere plaatjes waar ze ook een rambla hebben is het 600 a 700 dagen pitoresk droog, edoch dan valt er ineens in een paar uur tijd 200 liter H2O per m2. Dorre beekje verandert in woeste stroom van 4 meter diep en 50 meter breed en er
    verdrinken 10 mensen, verzwolgen door smerige stroom verzadigd met 2 jaar opvangen van rotzooi zoals
    oude ledikanten, bossen volkstuintjesafval, etc.

Al vaak hebben we ons afgevraagd waarom ze in Spanje het water probleem niiet eens goed aanpakken met een eenvoudige infra-structuur. Als eerste staat op m´n lijstje de Ebro kanaliseren. Leuk karwei voor
    Bos & Kalis met de hand-hulp van paar miljoen werkloze Spanjaarden. Pakweg 60 sluizen en stuwen bouwen van Tarragona tot Miranda de Ebro. Doorsteekje naar Bilbao met behulp van rivier de Nervio.

Iets voor duizenden Hollanders die met hun bootje dwars door Frankrijk varen, stukje Middellandse Zee en
    hupsekee dwars door Spanje naar de Golf van Vizaya, daarna diverse van die schitterende plaatsjes in
    Frankrijk bezoeken en in week of 5 ben je weer thuis !? Ook kan er vracht vervoer plaats vinden, net
    zoals we in Holland, België,Duitsland gewend zijn.

Prettige werk-periode gewenst met veel te verwerken, doorvoeren van vracht.
    Warm gegroet uit heerlijk zonnig baskenland, liefs.

Carmina en pa