Nog volop zomer (hier wel) - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Nog volop zomer (hier wel) - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Nog volop zomer (hier wel)

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

24 September 2012 | Spanje, Calonge

Zondag 23 sept. 2012

Bij het opstaan weer wolken, vinden wij al vervelend terwijl de temperatuur wel weer dik boven de 20 gr. ligt. In de ochtend naar de markt in Sant Feliu de Guixols, leuke,grote markt onder de platanen aan de boulevard. Ria maakte hier weer wat van haar achterstand goed en scoorde er lustig op los. In de middag lekker bakken bij de caravan, ’t is ten slotte zondag, rustdag

Maandag 24 sept. 2012

Na het gebruikelijke kommetje muesli, wij naar Platje d’Aro en J&C naar Sant Feliu voor de gebruikelijke inkoop van souvenirs. Zoals altijd, werd ook dit jaar dit weer de duurste dag van de vakantie, waarom doen wij dit nou niet gewoon aan het begin van onze trektocht, weet je tenminste wat je nog overhoudt voor de resterende tijd.

Omdat het vandaag weer een strakblauwe lucht is met een fanatiek schijnend zonnetje, togen wij vol goede moed naar het strand. Jammer, daar waaide het zo hard dat wij na een uurtje maar bij de caravan gingen bijbakken. Met zo’n 25 gr. op te teller, ook prima, toch 3 minuten dichterbij de koelkast. Vanavond mogen de garnalen er weer aan geloven, morgen nog een paar laatste inkopen doen en genieten van onze laatste dag in Spanje. .

tot olms…

Ps. Stand kolonisten “de P”- “Olm” 7 ½ - 6 ½.

• 24 September 2012 - 22:39

Hema:

begrijp dat jullie als 2 stellen in verschillende dorpen gaan shoppen, dat is wijs want dan kom je in ieder geval niet met dezelfde souvenirtjes thuis.
    Geniet nog even van de warmte, hier kan je weer uitwaaien en buiten onder de douche.

Doe rustig aan op de terugreis, probeer daar ook van te genieten de Franse kaasjes zijn ook lekker.

• 25 September 2012 - 10:52

CaJa.PasAntx.E:

Vandaag dus laatste dag Catalunia. Lijkt ons wijs besluit want morgen breken er in Spanje onrustige dagen aan. Hoe het in het oosten is weten we niet maar hier ligt morgen voor de nog 75 % werkenden
    het werk stil. zelfs kroegen zijn dicht !!, alhoewel niet iedereen het daar mee eens is

Twee nichtjes en één neef hebben veel werk aan laden en lossen van wat kleinere ( i.vergelijk .m. Rotterdam ) schepen. Aanvoer van wat schrot, coils voor de fabrikage van auto´s. En uitvoer van vooral staalprofielen. Helaas zou de handel wat groter moeten zijn, edoch ze doen het ermee. Bezetting van
    personeel is ook zo klein mogelijk om kosten te drukken. Derhalve werken onze nichtjes en neef dagen van
    07h30 tot vaak 22h30 !

Hun baas heeft al gesteld dat als ze morgen staken hij hun helaas die dag in mindering zal brengen op
    loon. Ouderwetse vóór-oorlogse toestanden, maar het geld is er nu eenmaal niet. Dat hele staken
    zal dus ook niets opleveren dan ergernis en nog armer ( c.q. ietsje minder rijk ) zijn-

Hele goede reis gewend richting de Hollandse peen en juin potten. En in Frankrijk is er ook nog volop te
    genieten. Tot je volgend bericht en mooie plaatjes,
    Met warme groet en liefs, Carmina en pa