Zon is zoek. - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Zon is zoek. - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Zon is zoek.

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

21 September 2012 | Spanje, Calonge

Vrijdag 21 sept. 2012

Bewolkt, net 20 graden, géén zon, is de natuur hier nou ook al van de leg ? In ieder geval hadden wij vandaag het plan om en-route gaan. Eerst zo’n 85 km naar het noorden voor een bezoek aan het Dali museum in Portlligat, schitterend gelegen in een baai. Jammer voor de foto’s maar de lucht was er erg donker. Laat je nou voor het museum moeten reserveren en hoe spijtig, dat hadden wij dus niet gedaan. Mevrouw was niet te vermurwen, morgenmiddag eerste mogelijkheid. Dat was iets teveel gevraagd voor ons dus dan maar even naar het dorpje ernaast, Cadaques, ook weer prachtig gelegen in een baai. Heel leuk, veel hippie achtige types, kleine steile straatjes, veel brommertjes en alles was er duur.

Na 2 hamburgers voor de mannen en 2 bikini’s voor de dames via dezelfde 15 kilometer haarspeldbochten over de berg door naar L’Escala maar wel even via Empuriabrava. Allememaggies daar liggen duizenden jachten in allemaal kanaaltjes, een waar mekka voor een botenfreak (zoals ik, zei de gek). Miami Beach in het miniatuur want daar is alles natuuuuuurlijk nog een stukje Bigger.

L’Escala ook een aanrader, zeker omdat de zon daar even ging schijnen. Waren hier al eerder, aten wij in 1994 daar een paar opgefrommelde inktvissies nu waren het Crepes met aardbeien, heel veel slagroom en een scheut likeur. John ging voor Catalaanse pap op zijn pannenkoek.

Tegen half 6 terug op de camping waar het nog steeds bewolkt is, vandaag dus niet in zee en ook niet veel bruiner geworden, kan niet altijd feest zijn.

O ja, de Mercadona is hier gewoon onze huis-super en Aloe Vera is Ria, middels onze trouwe buuf alias hondenknuffelaar, zeer bekend. Jammer dat jullie de prijzen noemen, weet iedereen meteen hoe weinig wij aan souvenirs uitgeven. Gaat het niet om de gedachte, ja toch ?

tot olms…

Ps. Stand kolonisten “de P”- “Olm” 7 ½ - 3 ½ , komen dichterbij.

• 21 September 2012 - 18:27

Hema:

leuke stekkies allemaal waar je geweest ben, ook wij hebben daar goede herinneringen.
    er is wel een troost ook zonder zon wordt je bruin en och ik vind het helemaal niet erg hoor om een cadeautje te krijgen wat niet veel euro's kost, alleen al het idee dat een neef voor mij op zoek gaat om iets lekkers voor mijn 60+ huid te kopen is toch al een groot geluk.
    Wij gaan aan de mosselen mmmmmmmmmmmmmmmmmm