Volledig verslag DK 28/04 t/m 05/05-2007 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Volledig verslag DK 28/04 t/m 05/05-2007 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Volledig verslag DK 28/04 t/m 05/05-2007

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

07 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Hierbij, zoals beloofd, het originele verslag zoals wij dat schreven maar helaas niet konden overzetten op de site.
Ben nog even aan het prutsen met wat foto's, heb geduld.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en wij hopen komende zomer een uitvoerig verslag van onze GROTE REIS te kunnen bijhouden. " Tot lezens ".

Zaterdag 28 april 2007

Na een lange rit van 12 uur met de nodige files aangekomen in ons huisje in Ebeltoft. Eenmaal de deur open direct snel de auto uitgepakt. De boys spurtte vervolgens snel naar het voor hen vertrouwde strand welk op 75 meter van het huisje ligt. En ja hoor, er stond nog water in de zee.

Het huisje viel kwalitatief behoorlijk tegen, haveloos, kapotte stoelen, allerlei inventaris kapot of helemaal niet aanwezig en ook was het huis niet echt schoon, er lag zelfs nog vuil beddengoed. Maar ach, wij maken er wel wat van, zwembad is trouwens ook niet helemaal kuis dus maandag toch maar even serieus klagen bij het verhuurbureau in Ebeltoft. Zijn wel beter gewend bij Novasol.

Jeroen en Jasper waren ondertussen overgegaan tot het serieuze werk en stonden te vissen. Al snel werden de eerste, klein, platvissen binnen gedraaid.

Wij 4 zaten ondertussen heerlijk buiten, op rechtopzittertjes, luie stoelen waren er ook niet, in de zon aan de borrel om vervolgens de honden uit te laten. Zodra wij na een meter of 50 de zee zagen was Sunny verkocht. Na het zien van zijn rush naar zee kon Duke niet achterblijven en nam voor het eerst van zijn jonge leven een zoute zeeduik.

’s Avonds gingen de jongelui maar weer een paar uur vissen, daarna zwemmen, bubbelen, douchen en naar bed om te dromen, uiteraard van …. vis.

DK 29-04-2007

In de ochtend naar Ebeltoft gereden om aas te kopen bij Steffen Fritid. Zoals gebruikelijk eindigde het praatje met deze man weer over voetbal. Zijn club Manchester had weer gewonnen dus hij was in een goede bui al leverde dit ons geen korting op. Tevens even een klachtenbrief door de brievenbus van Novasol gegooid, moesten tenslotte binnen 24 uur reclameren indien er iets niet goed was, nou wij hadden een waslijst van jewelste.
's Middags en 's avonds hebben de jongens gevist en wij zijn naar de camping een paar kilometer verderop gelopen, gevolg was wel dat Sunny 's avonds verschrikkelijk stram was.
In de avonduren hebben Bert en ondergetekende de jongens nog even geholpen met vis vangen wat prima lukte. Grote en kleine schollen en botten werden aan land gebracht.
Een heerlijke dag met alleen maar zon en een graad of 20.

DK 30-04-2007

Weinig Koninginnedag hier, wel weer mooi weer, stralend blauwe lucht, ook de zee had prachtige blauwe kleuren en wederom, uit de wind, een graad of 20.
's Ochtends eerst beklag wezen doen bij Ebeltoft en vervolgens winkelen. Tevens internet mogelijkheden bij Kvickly ondekt (Corrie/Ruud bedankt). Kan het alleen niet met de pc inloggen dus moeten wij nog even verder zoeken. 's Middags gevist en weer de nodige schollen en botten op het droge gebracht. Bert en Jeroen presteerden het zelfs om er 3 tegelijk te vangen, oude tijden herleefden. Ondertussen was de Novasol monteur geweest om wat zaken in huis te vervangen en het zwembad te reinigen. Vervolgens kwam er nog een tweede monteur om de tv aan de praat te krijgen en deze man deelde ons mee dat men de vele gebreken in het huis zou compenseren, ben benieuwd. De dames hebben de middag doorgebracht met zonnen in de tuin, heel vervelend allemaal. Het avondmaal bestond vandaag uit zelf gevangen vis en dit smaakte prima.
's Avonds zijn Jeroen & Jasper weer gaan vissen en hebben bij de buren wat brandhout geleend (?) om een kampvuur te bouwen waarmee dan weer de nodige worstjes opgewarmd konden worden. Uiteraard werden er weer diverse vissen gevangen. Totaal zitten wij nu dik over de 100 vissen. Rond 24.00 uur keerden de heren terug om het bubbelbad en zwembad te bevuilen.

DK 01-05-2007

Vanmorgen met zijn vieren + honden naar Grenaa gereden om wat winkels te bezoeken.
Door het heuvelachtige land reden wij door schitterende gele koolzaadvelden, een mooi ritje.
De jongens reden naar Ebeltoft voor brandhout, aas en lijm om Jeroen zijn waadpak waterdicht te maken want hij was het zat om elke keer met een nat kruis uit zee terug te keren.
's Middags weer even aan het strand gevist, Bert had er binnen no time een stuk of 10 platvissen en was daarmee het meest succesvol. Ria ging bubbelen en Marrie gaf Duke een goede training, maar er is voor hem zoveel te ontdekken dat er nog heel wat lessen nodig zijn.
Vandaag trouwens wel voor het eerst wat bewolking maar al met al wederom heerlijk weer.

DK 02-05-2007

Vandaag redelijk vroeg uit de veren voor een daagje Sletterhage. Eerst was het visier gericht op het mooie natuurgebied Mols Bjerge met de gigantisch hoge bergtop Trehøje, wel liefst 127 meter hoog, gelukkig konden wij de eerste 112 meter met de auto overbruggen.
Omdat Denemarken nogal vlak is had je vanaf deze heuvel een prachtig uitzicht over zowel de baai van Ebeltoft als die van Ärhus. Na diverse foto's gemaakt te hebben en een bakkie leut reden wij verder naar het schiereiland Helgenæs. Uit onze vorige tocht naar Oost Jutland wisten wij nog dat er in Fejrup een prachtige, kleine witte kerk stond. Schitterend zoals deze afstak tegen de blauwe lucht.
Hierna was het tijd voor ,,,,,, uiteraard, vissen. Op het moment dat wij de auto's parkeerden zagen wij vlak onder de kant 2 bruinvissen opduiken, wauw dat was wel heel spectaculair. Terwijl de dames zich vervolgens uit de wind in de zon installeerden gingen de mannen al dan niet in blote bast aan het vissen. Binnen no time sloegen wij de ene na de andere, grote platvis aan de haak. Jeroen had de grootste vis, 42 cm, Wij zaten hier vlak bij de vaargeul zodat er met enige regelmaat een ferry naar Kopenhagen, voorbij voer, o.a. zo'n snelle die in het verleden op HvH-Harwich voer. Om 16.00 uur richting huisje alwaar Jeroen nog tot een uur of 00.30 door ging met vissen

DK 03-05-2007

Okè er zijn van die dagen .... vandaag was er dus zo één, winkelen in Ärhus. Onze TomTom bracht ons naar de zelfde parking van 2 jaar geleden zodat wij zonder veel tijdverlies in het centrum waren. Jeroen & Jasper begonnen alvast met Girl-spotting, de dames bezochten alle winkels die op hun pad kwamen en Bert en ik, tsja wij stonden buiten met een hondje aan de lijn, gelukkig was het mooi weer, graadje of 16 maar wel een koude wind, in ieder geval volop zon. Om 13.30 uur zat de beproeving er op en waren de jongens de winnaar, zij gingen met een nieuwe zomer outfit terug naar huis.

Na een klein uurtje rijden, aas halen en etenswaren inslaan gingen wij richting huisje alwaar er weer een paar uurtjes aan vissen werd besteed. Vangst niet zo enorm, maar als je die joekels van Sletterhage gewend ben, val de rest al snel tegen.

Uiteraard ook vandaag weer een in de jacuzzi en het zwembad gelegen.

DK 04-05-2007

Elke ochtend om 04.00 uur !!! worden wij gewekt door een muis die boven ons hoofd ergens onder het dak loopt te rennen. Na een half uurtje is dan weer voorbij en mogen wij proberen te slapen. En de bedden zijn al zo waardeloos, maar goed, halen wij thuis wel weer in.

Vandaag was de opdracht souvenirs kopen in Ebeltoft en laat het nou een of andere Deense feestdag zijn en bijna alle winkels dicht. Wat wil een vent nog meer. Jeroen en Jasper gingen afscheid nemen van " visboer " Steffan en troffen daar Ruud ‘Rancar’ zijn foto met zeeforel aan. De Fotex en Kvickly boden uitkomst voor wat betreft het winkelen. Na een luxe broodje maar weer vissen nu het nog kan, moeten er weer een jaar op teren. De dames bakten nog een paar uur bruin, doken het zwembad in en begonnen zachtjes aan in te pakken voor de thuisreis.
Jeroen viste nog even iets langer door waardoor hij zijn avondmaal koud kon opeten. Totale vangst van ons 4 deze reis lag rond de 250 stuks (op één forel na, allemaal platvis).
De planning is om morgen rond een uur of 8 huiswaarts te gaan.Thuis hopen wij onze nieuw sanitair aan te treffen, zijn zeer benieuwd.

DK 05-05-2007

Om 08.00 uur het kompas op ZZW gezet voor de terugreis. Het eerste uur was het goed mistig maar tegen het middaguur was de temperatuur opgelopen tot boven de 20 graden. De vele kilo’s vis waren diepgevroren weggepropt in de auto met Sunny als waakhond ernaast. De vis zou trouwens de rit van 12 uur bevroren doorstaan, dus dat wordt een maandje vis eten of ….. uitdelen, aanvragen zat.
Zonder file’s waren wij omstreeks 16.00 uur op de Veluwe waar wij even van de snelweg af draaiden voor een lekkere maaltijd in een bos-uitspanning. Bert, Marrie, bedankt.
Rond 20.00 uur waren wij veilig thuis van een heerlijk, ontspannen week in een zonnig Denemarken.

Thuis wachtte ons uiteraard een spannend moment, hoe was de verbouwing verlopen. Welnu, ’t is nog niet af maar wat er staat, hangt, ligt is prachtig, super. Nog even wat afwerken, hier en daar een kliene aanpassing en dan is het show time.

Ard

• 08 Mei 2007 - 10:51

Hema:

Ja hoor Ard het is je gelukt, ik ben bijna om, wilde nooit naar Denemarken, leek me zo saai, maar na dit verhaal en de foto's wil ik ons campertje toch wel eens die richting uitsturen, houden niet zo van die grote campings dus hoop wel dat we dan iets kunnen vinden wat klein en groen is (heb jij suggesties)
    Wat een schitterende foto's zeker die van de koolzaadvelden
    En o ja, vroeger ging ik ook wel eens met de kinderen en een kennis vissen op het strand van haamstede en nu ik dit lees lijkt ook dat vissen me wel weer heel erg leuk.
    Dus wie weet komt er nog wel eens een reisverslag op hema.waarbenjij.nu vanuit Denemarken, eerst wordt het in de pinksterweek Drente.

Bedankt (ook namens Henk) voor het schrijven en de groetjes aan Ria en de jongens.

Marian

• 08 Mei 2007 - 11:51

Hema:

Ard heb je al ontdekt dat foto's plaatsen heel snel gaat met het programma wat deze site aangeeft om even te downloaden, je krijgt het niet definitief op je harde schijf dus iedere keer dat je wilt plaatsen weer even downloaden, gaat snel, ik gebruik het altijd en het plaatsen gaat supersnel

Marian

• 13 Mei 2007 - 10:59