Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

05 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vrijdag 03 augustus 2007

Keurig op tijd arriveerde " Carla op maat " om ons naar 020 te brengen. Aangekomen bij de Martinair balie werden wij geconfronteerd met een verschrikkelijk dilemma. Wij hadden voor deze, misschien wat duurdere, vlucht gekozen omdat het de enige rechtstreekse was.
Nu werd ons door een lieftallige, roodgemutste Martinair dame een voorstel gedaan om niet naar Orlando te vliegen maar naar Detroit en dan overstappen op een binnenlandse vlucht naar Florida. Hoe laat wij dan zouden aankomen is ons niet bekend maar als tegen prestatie betaalde Martinair hiervoor 4x Euro 600,-, totaal dus Euro 2.400,-. Nou daar sta je dan. Om het meteen maar te verklappen, wij sloegen dit af, of wij hier spijt van hebben, nog niet maar dat kan nog komen als wij over 3 weken zien hoe duur de reis is uitgevallen.

Terwijl wij pas om 13.40 uur vlogen moesten wij ons al om 12.00 uur aan de gate melden. Om de tijd nog even te doden bezochten wij maar even onze 1ste McDonald. Na de ultieme bagage check bevonden wij ons in de wachtruimte waar bleek dat het toestel er nog niet was, gevolg, wij vertrokken met enige vertraging, gelukkig maar een kwartiertje. En wat overkomt ons hier, een van Meenen traditie wordt voortgezet, nl. het op vakantie ontmoeten van bekende. Op dezelfde vlucht zat Sander Oltshoorn met pa en broer, Sander is een bekende van de voetbal die komend seizoen bij Jeroen op het doel komt, althans, als hij blessurevrij is.

De vlucht aan boord van de Boeing 767-300, genaamd Koningin Beatrix, was prima verzorgd. Wij vlogen over Londen, Zuid Ierland, Azoren, Bermuda om bij Cape Canaveral Florida binnen te vliegen. Na 9 uur en 15 minuten was het tripje afgelopen. De meerderheid van de 267 passagiers gingen nog door naar San Jose, Costa Rica al was het wel met een ander toestel.
Wij moesten 1,5 uur wachten alvorens door de douane te komen, linker vingerafdruk maken, vervolgens rechter en tenslotte een iris-scan, ja je zal weten dat je in de VS bent. Daarna per monorail naar het hoofdgebouw en weer een eeuwigheid wachten op de koffers. Tenslotte weer in de rij bij Alamo om de auto af te halen. Veel wachten dus vandaag.

Dan eindelijk naar buiten om zuurstof te snuiven. Oeps 35 graden en een klamme deken over je heen, heerlijk.

Uiteindelijk reden wij om 1/2 8 onze Dodge Caravan minivan uit de garage op weg naar Kissimmee, na een gemiste afslag en als eerste mogelijke keerpunt het Walt Disney Resort kwamen wij in het inmiddels donkere Parkway International Resort aan. Snel inchecken, o nee, vakantie, warm weer, dus niets gaat snel. Aangekomen in ons penthouse, ja ja, klinkt goed hoor, viel onze klep open van verbazing, groot, luxe, mooi, 3 tv's, jaccuzi, grote magnetron, grote koelkast, alles groot en lekker koel.
Inmiddels rammelde wij van de honger dus hup, weer in de auto en naar McDonald nr. 2,
ook nog gauw boodschappen gedaan voor het ontbijt en teruggekomen als een speer naar bed, hollandse tijd 04.30 uur, het was een lange dag.

Zaterdag 04 augustus 2007

Na tot 08.00 uur te hebben uitgeslapen eerst wat in de omgeving rondgereden, internet aansluiting voor een week ($ 29,99) geregeld en vervolgens wat rond gereden.Toen wij een Wal Mart vonden was het hek van de dam, de kar MOEST vol, grote pakken jus d'orange, een joekel van een watermeloen, 24x water, zonnebrandcreme enz..
Na een lunch op de kamer om 14.00 uur naar het zwembad, heerlijk, lekker bakken, dompelen en Ria scoorde haar eerste Pina Colada en ik mijn eerste Budweiser, Jasper dus niet, die moest even zijn ID showen om te bewijzen dat hij 21 was, die heeft deze vakantie dus een probleem want schenken onder de 21 is er hier niet bij, hier heerst nog echte controle, was dat maar overal zo. Om 17.00 uur kwam er een DJ die allemaal Carabian music draaide, klonk goed.
Vanavond doen wij niets, morgen om 09.00 uur gaan wij op bezoek bij Mickey Mouse,
see you

• 05 Augustus 2007 - 12:20

CaJa.M-E:

Fijn dat je goed bent aangekomen en nog wel tamelijk direct. Rommelig dat men probeert om je van de vlucht af te halen.Overboeking of moest er een olie-sheik zonodig met z´n harem naar de Ford fabrieken? Met vertraging waren jullie nu op de uiteindelijk fantastiche plaats van bestemming. Wie weet was je via het ver weg liggende Detroit (tegen Canada aan ?)wel pas een dag later aangekomen.?
    Alternatief ipv MacDonald was op Schiphol
    nog een Hema (¡geen Henk/Marian!)rookworst geweest.Bedankt voor het eerste bericht.Zien uit naar de volgende.
    Heel veel plezier gewenst.Carmina en Jaap

• 05 Augustus 2007 - 14:39

Ria W:

hoi ard en ria en de jongens sorry t'was me helemaal onschoten dat jullie al weg gingen maar als nog een fijne vakanrie maar dat zal wel lukken he het zwembad ziet er in ieder geval mooi uitwat een gedoe he om door die douane te komen bij ons lieten ze toen een hasj hond lopen nou ben ik niet gauw bang voor een hond maar deze zag er wel eng uit en we moesten ons mond houden maar goed we zijn er door heen gekomen en het is al weer zo lang geleden maar het had wel indruk gemaakt nou ik lees jullie verhalen wel weer en geniet er maar lekker van groetjes allemaal

• 06 Augustus 2007 - 10:06

3 X De Jong:

Hoi lieve mensen,

Leuk te lezen dat de reis goed verlopen is en nu maar genieten. bij ons staat bijna alles klaar voor de reis dus voor ons kan de vakantie beginnen. wij wensen jullie nog fijne weken toe .

groetjes van ons drieen.

• 06 Augustus 2007 - 14:10

Hema:

Wat een dilemma zeg om 2400 euro aangeboden te krijgen, slim van ze om voor de rest niets te zeggen voor het zelfde geld kom je pas 2 dagen later aan, weg centjes van hotel en auto. in mijn ogen hebben jullie de goede keus gemaakt, vriheid boven geld en als het te erg wordt heb ik nog wel een zegelboekje hoor.
    Wat miscien wel handig kan zijn is een aanhangertje want als ik het zo eens lees is het met de boodschappen, groot groter groots.
    Veel plezier en niet te gek doen in Disneyworld, maak veel foto's of mag je er niet meer dan 10 plaatsen?

Groetjes

Henk en Marian

Maar als ik het zo verder

• 13 Augustus 2007 - 00:00

Hans:

Sorry begon te lezen bij dag 3, erg vervelend die keuzes nadat je een jaar aan het voorbereiden, hebben het ook eens gehad, 2400 euro zijn 3 retourtickets Brussel-Dakar haha!!