Dag 3 & 4, correctie, foutje, bedankt allemaal. - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 3 & 4, correctie, foutje, bedankt allemaal. - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 3 & 4, correctie, foutje, bedankt allemaal.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

07 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Kissimmee

Zondag 05 augustus 2007

Vandaag vroeg uit de veren, om 09.00 uur reden wij het immense parkeerterrein van het Magic Kingdom op en draaide wij onze Dodge Pluto I-16 binnen, zo de eerste 10 dollar waren alweer uitgegeven. Met een treintje naar de ingang om een 2-daags ticket te kopen (incl. entree Epcot dus, maar dat is voor dinsdag). Na het stevig testen van de Visa kaart met de boot naar de hoofdingang om, echt op zijn Amerikaans, weer helemaal gecheckt te worden, tassen open, vingerafdruk geven en maar lachen. Oké, wij zijn binnen. Via Main Street naar Adventureland voor o.a. een korte Jungle Cruise naar Jack Sparrow oftewel the Pirates of the Caribbean, fantastisch, had trouwens in het vliegtuig deel 2 nog gauw even gezien.
Hierna een nat pak gehaald in Splash Mountain maar dat was heerlijk, de temperatuur was al weer behoorlijk hoog opgelopen. Na the Big Thunder Mountain Railroad was het tijd voor een vroege lunch, 3x raden wat het werd... yes, hamburger.
Ondertussen was het goed druk geworden en ontdekten wij dat er verschil was bij het naar binnen gaan van atracties, waar wij 20 min. stonden te wachten liepen andere binnen 5 min. naar binnen. Er bleek een Fastpass te bestaan, gewoon naar een attractie gaan, entreebewijs in een automaat en je kreeg een 2de kaartje waarmee je op een bepaalde tijd moest melden en zo met voorrang naar binnen kon, weer wat geleerd. Betekende wel dat je het eerst volgende uur geen 2de Fastpass kon halen maar dat maakte niet uit, ondertussen was er zat anders te doen.
Halverwege de dag waren onze ruggen versleten en om even bij te komen namen wij de trein rondom het park, de monorail in Tomorrowland en de radarboot op Liberty Square. Gedurende dag veslonden wij liters water, verschrikkelijk wat was het verzengend heet, afzien hoor vakantie. Een van de leukste attracties is een nieuwe, Monsters, Inc. Laugh Floor, een show waar lachen omgezet wordt in energie (??), was een soort stand-up comedian show met rare figuren waarbij het publiek betrokken wordt, lees : in de zeik gezet wordt,erg leuk, wij hebben de aarde een goede dienst bewezen door veel energie af te geven.
Tot stot nog even de Fastpass bij Space Mountain gebruikt, moesten wij over 3 uur terugkomen, hebben wij dus maar niet meer gedaan. Na het bijwonen van de Electric Street Parade om 21.30 uur total-loss via de mono-rail naar Pluto I-16 gegaan. Vanaf het parkeerterrein hadden wij nog zicht op het vuurwerk.
Wel lekker dat ons appartement op een kwartiertje afstand ligt. Na een verkwikkende douche en een koude Bud cq. Limo snel naar bed want wij waren helemaal uitgepierd.

Maandag 06 augustus 2007

Vandaag weer kalmpjes aan, Jeroen & Jasper haalden bij de receptie gratis donuts (maandag t/m vrijdag) en na dit gezonde ontbijt zijn wij in Downtown Kissimmee wezen kijken.
Vergeleken bij ons laatste bezoek hier (1985) was er weinig herkenbaars meer. Na de benodigde boodschappen bij Wal Mart Superstore terug naar de hut om de hele middag bij het zwembad door te brengen en ons fysiek voor te bereiden op morgen waar ons een daagje Epcot wacht, weer veel slenteren, hangen, wachten en zweten.
Gevoelstemperatuurvandaag was boven de 40 gr., zelfs de Amerikanen vonden het warm.
Elke dag waarschuwt men voor plaatselijke Thuderstorms maar tot op heden nog niet gezien.
Vanavond is de bedoeling dat ik iedereen in de pan ga hakken met een spelletje minigolf op een van die hele bijzondere, uiteraard grote mini(?)golfparcours die ze hier hebben.
U hoort nog van ons, gegroet uit een heerlijk koel appartement.

• 07 Augustus 2007 - 06:10

Hema:

herhalen jullie de hele vakantie gewoon dag 1 en 2, dat is makkelijk

• 07 Augustus 2007 - 08:25

Bert :

de eerste 4 dagen berichten gelezen.tof hoor.maar ,de vakantie begon toch ,toen carla voor de deur stond.ik denk dat sunny niet meer terug wil zo goed dat alles gaat .doei.

• 07 Augustus 2007 - 09:07

Barend En Maaike:

Hoi allemaal
    fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, we vinden het heel leuk om zo met jullie mee te kijken en hebben veel heimwee.
    geniet ervan en veel groetjes
    barend en Maaike

• 07 Augustus 2007 - 10:09

CaJa.M-E.:

Goed begrepen dat foto´s horen bij belevenisen van 5/8. Tuig op de brug van snelle boot doet ons denken aan A.R.kanaal ca 30 jaar geleden,herinner artikel in Waterkampioen. Verder veel lol toegewenst en vooral mooi en gezellig weer.

• 07 Augustus 2007 - 12:05

Wito:

Leuk om alles dubbel te lezen. Maar als je dementie light heb merk je dat niet zo.
    We wachten rustig af en wensen jullie een hele goeie vakantie.
    Liefs van ons

• 12 Augustus 2007 - 23:40

Hans:

Dat ziet er weer heerlijk uit allemaal, heb eindelijk je briefje weer gevonden (12/8)en ga met jullie mee genieten!! Have fun en je weet "You'll never walk alone" !!