Dag 5 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

08 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Kissimmee

Dinsdag 07 augustus 2007

Van het minigolfen is dus helemaal niets terecht gekomen aangezien wij gisterenavond een gigantische onweersbui/wolkbreuk over ons heen kregen. Wij zijn dus maar binnen gebleven, gelukkig hebben ze hier tv's en heel veel zenders dus kwamen wij de avond wel door.

Vanochtend om kwart voor negen stonden wij aan de poort van Epcot voor weer en daagje afzien. Meteen bleek dat een van de topattracties " Spaceship Earth " een onderhoudsbeurt had en dus niet open was voor het publiek. Via dinosaurussen, winning van energie, het voeden van de mensheid en andere leerzame attracties schoten wij onszelf af naar Mars om vervolgens in een raceauto met zo'n 470 km p/uur rond te scheuren. Na dit alles was het tijd voor een gezond broodje ham/kaas in de eetfabriek van ome Walt (Disney, ook eigenaar van Epcot). Broodje was wel zo groot als een American Footbal, maar ach, je zal maar honger hebben. 't Is wel te begrijpen waarom hier zo veel dubbele Whoppers rond hoppen.

Na de break was het tijd voor het tweede deel van het park, t.w. " World Showcase " een verzameling van diverse landen. Mexico is prachtig, alles in Incastijl, eten onder de sterren en een hele leuke boottour. Noorwegen mag er ook wezen met een tocht in een Vikingboot om daarna een winkel vol Noorse truien en trollen binnen te stappen. En dat bij een gevoelstemp. van 42 gr. Duitsland heeft uiteraard zijn Biergarten, Marokko zijn kashba en Amerika heeft een super patriotistische show bedacht, tsjonge wat zijn die gek op hun eigen, korte, geschiedenis.

Hierna was het weer terug naar the " Future World " voor de resterende attracties zoals Nemo, praten met een of andere schildpad en zweefvliegen over de gehele States. Wachttijd was hier 120 minuten (2 UUR !!) maar onze 's ochtends gehaalde Fastpass resulteerde in een wachtijd van 10 minuten. Tenslotte een afsluitend diner bestaande uit ..... yes, hamburgers ! In de verte begon het ondertussen weer behoorlijk donker te worden en een eerste donder-klap was ook al te horen maar vooralsnog beef het droog.

Om 20.00 uur was het tijd om ons onderkomen weer op te zoeken aangezien onze ruggen en voeten het weer helemaal gehad hadden. Thuis meteen onder de douche en de jongens naar het zwembad, gevolgd door een Bud, nee 2 Buds. Morgen weer een dag relaxen want het blijft zwaar dat vakantie vieren. Indien mogelijk willen wij morgen om 06.36 nm (lokale tijd) nog zien of wij de Space Shuttle de lucht in kunnen zien gaan, het is in ieder geval live op tv dus dat is ook een alternatief.

• 08 Augustus 2007 - 07:54

CaJa:

Duidelijk verslag,bedankt.Bij thuiskomst denkelijk behoefte aan paar weken rust?
    We missen info betreff. Future World iets over het Nl-paviljoen met Delfts blauw, klompen en tulpen met daarbij de bekende deun? Neem je nog geen dag vrij om wat te vissen?, alhoewel vis meestal niet bijterig is met zulke hoge temperaturen. Tot de volgende nieuwsbrief met leuke fotoos. Warme groet
    uit eveneens warm Madrid

• 08 Augustus 2007 - 08:38

Tante Adri:

hoi lieve mensen hier eindelijk eens een berichtje van mij.Even wat recht zetten sorry ria maar ik ben je verjaardag echt vergeten (heb je als je oud wordt) maar als nog de beste wensen,zo nu kan ik weer rustig slapen.Ik lees jullie berichten en begrijp dat het wel erg vermoeiend is ,maar ook de moeite waard geniet er maar met volle teugen van.Geweldig ook voor de jongens he.nou wees voorziochtig en nog heel veel vakantiegenot.Ard je kan weel bij de krant gaan werken geweldig zo,n verslag.
    lieve groeten van ADRI.

• 08 Augustus 2007 - 18:46

Op Maat :

Hoi allemaal,
    Leuk om jullie belevenissen te lezen, vermoeiend hoor zo'n vakantie (Was je maar weer aan het werk!)Volgen jullie bijna dagelijks.
    Hopen dat verder ook alles "op maat" gaat. Groetjes de P's

• 08 Augustus 2007 - 23:09

Maaike:

nou zo te zien genieten jullie er wel
    van en vermoeind maar dat is het altijd
    waard om veel mooie dingen te zienleuke pet ria ik wens jullie nog veel plezier
    groetjes
    9aug2007

• 09 Augustus 2007 - 07:38

Bert:

vol belangstelling volgen we jullie. leuk hoor al die indrukken.toch word er op de 5e dag al uitgezien naar de volgende vakantie.bij de intieme lunch dachten jullie ook nog aan hogere sferen als je omhoog keek.zullen wel groot geweest zijn zoals alles daar. groeten uit m.drecht

• 09 Augustus 2007 - 23:12

Maaike :

hoy luitjes dat huis in kissimeehebben wij ook gezeten op eerste grote huizen he leuk jullie te volgen nog niks van joke gehoord maar kom nog wel
    groetjes
    10-8

• 12 Augustus 2007 - 23:55

Hans:

Wordt met de dag jaloerser!! Volgens mij genieten jullie volop en zo mogen we het graag horen. Ook hier is de eerste regen van het jaar gevallen trouwens.
    Vergeet het vetgehalte niet op pijl te houden bij Tony Roma's a place for ribs voor de vingeraflikkende ribs en/of kip!