Na regen komt, nog meer regen - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Na regen komt, nog meer regen - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Na regen komt, nog meer regen

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

15 Mei 2009 | Nederland, Groede

Vrijdag 15 mei

Om te beginnen maar eens een gat in de dag geslapen. Gisterenavond is het een beetje gaan regenen met wat gedonder in de verte, dit ging vannacht door al viel de hoeveelheid neerslag reuze mee, niets vergeleken bij wat er rond Hulst is gevallen.
Gisterenavond “verplicht” naar die valse homo, die vette 020 plofkop en die andere gladjanus moeten kijken. En dan maar denken dat je daar kans maakt met dat Oost-Europese jammer festival, sufferds.

Vanochtend was het weer droog en zijn wij naar Breskens gegaan voor wat dagelijkse boodschappen en wat kampeer attributen die wij komende zomervakantie wel eens nodig zouden kunnen hebben.

Het hele centrum van Breskens heeft sinds ons laatste bezoek een ware metamorfose ondergaan. De hele dijk op het centrumplein is foetsie en daar staat nu een groot gebouw met daarin o.a. een PLUS supermarkt. De straat waar de oude PLUS stond is redelijk verpaupert mede veroorzaakt door diverse lege winkels. Verder zijn er vele mooie appartementen verrezen terwijl er diverse hotels nu leeg staan. Zouden al die, vnl. Duitse hotelgasten, hier nu een eigen appartement gekocht hebben ? Goede nieuws (Marrie let op !), de ijssalon is er nog wel, al is het er nu een beetje te koud voor, en o ja, mag niet van Sonja.

Na Breskens terug naar de camping alwaar langzaam maar zeker diverse caravans bewoond worden, de weekenders komen er aan. Nou kwam er wel meer aan vanmiddag, een dreigende lucht uit de richting van België kwam snel naderbij. Vanaf een uur of 3 kwam dan ook de regen en begon het te waaien en te donderen. Ons hutje doorstond dit met verve.
Aan het begin van de avond klaarde het gelukkig weer op en kwam zelfs de zon weer om de hoek kijken. Eén buitje barste nog even los, juist, toen wij de hond aan het uitlaten waren.

• 15 Mei 2009 - 18:24

Hema:

hoi, wat maakt het uuit dat het regent, als ik die foto van Ria zie,lekker achter de PC in zo'n knus hokje dan mankeert er toch niets aan, als het te lang blijft regenen dan zet je Sonja toch buiten de deur en kom je op een andere manier weer aan je trekken.
    kreeg net een sms van vrienden die zitten heerlijk met 30 gr.uitzicht op zee aan een goed glas wijn, maar ja dat is iets verder reizen nl. Athene.
    Dus in een paar minuten tijd 2 verschillende vakantie ervaringen.
    Geniet ze verder

• 15 Mei 2009 - 18:39

CaJa.M-E:

Fijn om te vernemen dat jullie je ondanks...toch warm en droog kunnen houden. Dank zij de aluminium omkasting. Dat is heel lang geleden toen Karin nog maar twee jaar oud was in Ouddorp wel eens anders geweest.
    Moesten de ma´s aan de scheerlijnen hangen om opstijgen van de uiterst
    sportieven tentjes te voorkomen. Op dat moment zaten de pa´s die weer moesten werken thuis of
    in de kroeg/bioskoop?

Toevallig keken we gisteren ook naar die 1/2 finale Oost Europees Songfestival. Wat een verschil met zo´n happening in ca 1961 toen
    er heerlijk normaal werd GEZONGEN en Teddy Scholte? won met EEN BEETJE ? klopt dat ?

Nog verdere prettige dagen, vanuit zeer zonnig
    Madrid, warm gegroet, CaJa

• 15 Mei 2009 - 18:48

Jezus:

Hallo luitjes
    Het weer is hier niet veel soeps en de voorspelling voor weekend ook niet hopelijk bij jullie beter.Maar je kan beter een goed boek lezen dan naar die FLOEPERS kijken.
    Gr.fijne dagen verder Jezus.

• 17 Mei 2009 - 07:59

Bert.:

zonde.zonde van het weer .maar niet getreurd na regen komt zonneschijn (wanneer)maak er nog een paar leuke dagen van het is niet anders Knokke is ook vlakbij misschien is dat nog een gokje je bent nogal gelukkig in het spel enne sunny lijkt op de foto nog maar 2 jaar zo staat hij tussen de golfbrekers
    groeten uit Moord