Kan geen toeval zijn. - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Kan geen toeval zijn. - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Kan geen toeval zijn.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

28 Juni 2010 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Je hebt wel eens van die momenten dat je denkt, kan het toeval zijn ? Begin 2010 prikten wij 2 data’s om de caravan dit jaar toch een weekje te gebruiken. Eerste tripje was de week voor de meivakantie. Wij naar Luykgestel, prachtig weer, roodverbrand na een week waarin de 25 graden meer regel dan uitzondering was.

Tweede trip stond voorzien van 26 juni t/m 06 juli, bestemming het ons bekende Groede. Nu, na een dag of 3, zijn wij reeds “medium”, op naar “welldone” met nog een week te gaan. Kan toch geen toeval zijn, je gaat naar Zuid Frankrijk en ziet zijn luifel naar grote hoogte stijgen, een ander loopt een weekend te soppen in de Roompot en dan heb je ook nog een neef die met zijn oranje coltrui en rood-wit-blauwe wintermuts in Zuid Afrika achter de vuvuzela aanhobbelt en wij maar zoeken naar schaduw.

Zaterdag (26 juni) was het verplichte aftocht daar zoontje Jasper het huis nodig had om een mannetje/vrouwtje of 40-50 te ontvangen en zijn ouders daarbij kon missen als kiespijn, oké het begint te wennen. Bij aankomst om half 12 bleek op ons gewenste veld nog maar 1 plek (bij toeval) vrij te zijn dus meteen maar vastgelegd. Na een lekker bakkie koffie bij de hier reeds 1 ½ week verblijvende Bert & Marrie arriveerde onze visite John & Carla. Zij hadden er een mooi ritje op de brommer opzitten.

I.v.m. de hitte hebben wij ons het eerste weekend beperkt tot lui zijn, lekker BBQ-en met zijn zessen en, niet onbelangrijk, ons vochtgehalte op peil gehouden. Verder dan een wandeling richting strand zijn wij niet gekomen, veel te warm. Beetje voetbal kijken, had leuk kunnen zijn hier met al die maffe duitsers, helaas, zij lachten weer als laatst. Rijden ze nog een week met vlaggen en achterlijke rood-zwart-gele spiegellapjes rond.

Nadat zondagavond de temperatuur weer een beetje draaglijk was reed John zijn snorfiets weer richting huis en namen wij nog een neut bij onze Oosterburen (nee gewoon uit Moordrecht oftewel Zuidplas Oost).

Maandag (28 juni) eerst even naar Breskens om voer in te slaan en daarna wachten op de volgende visitie, onze Jeroen. De tent staat er nog dus hij kan zo plat. Eerst nog even alle viszaken af om aas te scoren. ’s-Middags met zijn drieën naar Holland – Slowakije gekeken al vond vrouwlief het weer te spannend en ging 20 minuten voor tijd douchen, hoe verzin je het, neem dan een extra neut voor de spanning maar loop niet weg.

Na de gewonnen match de BBQ weer ontstoken en na een vlezige maaltijd was het voor Jeroen tijd om te kijken of er nog baars onder de kust zit, verwachtingen zijn niet hoog.
Morgen zeebaars op de grill, laat z.s.m. weten hoe het smaakte. Gaan nu (21.30 uur) bij hem kijken.

Ook u allen een lekker warme week gewenst, wij kunnen het hier hebben.

• 28 Juni 2010 - 19:40

Hema:

hou nog een beetje zon over svp want wij gaan volgende week nadat we eerst Pepijn aangemoedigd hebben, die moet zijn eerste zwemdiploma halen, richting Winterswijk daar komt dat manneke dan ook heen dus voor ons zal het een week worden waar we weer 4 weken voor nodig hebben om bij te komen.
    Ook deze mevrouw gaat als het spannend word de bloemetjes buiten water geven en als ze dan gejuich uit de huizen hoort komen durft ze weer naar binnen, doe ik dat niet lijkt het net of Arie Vogelaar weer teruggekomen is, nl slijtage plekken in de stoelen en de kleden.
    Maar als k het zo eens lees dan vermaken jullie je opperbest, ik haal de zeebaars wel bij de Makro.
    Heel veel plezier nog en je neemt toch zeker wel een duik in zee???

• 29 Juni 2010 - 06:44

Corrie:

Het kan niet anders, dan dat jullie het gewoon verdiend hebben, wat een prachtig weer!!
    Eetsmakelijk met de baars vanavond!
    Veel plezier, groetjes Corrie

• 29 Juni 2010 - 08:07

CaJa.PasAnt-E:

Fijn dat het niet op kan,
    vakantie,voetbal, vissen.
    Bedankt voor duidelijk verslag. Hier is het van
    hetzelfde weertype. Is eigenlijk in heel Spanje vaak constant mooi; als het dan een keer regent is het wel gelijk goed raak. In onze baskische omgeving is het bijna te vergelijken met Holland.
    Omdat je het over vissen had, hoor ik van onze oude Grevelingen vismakker Mels van der Ploeg ( referentie Feyenoord fan ) dat hij in de Nieuwe Waterweg dagelijks WINDE vangt.
    Neemt hij me daarmee in de maling ( b.v. na eten van bruine bonen !! )of is een winde een echte vis.? Nog verdere fijne zomer gewenst. Groetjes uit ook warm Guipuzcoa,
    Carmina/Jaap

• 30 Juni 2010 - 20:56

Carla En John:

Ja het weer was geweldig en ook de BBQ erg gezellig. Voor zij die hiervoor belangstelling hebben onze "brommer"/"snorfiets" is een echte Suzuki V-Strom DL 660, Black Rino.
    Zo dat is er uit. Nemen het Ard niet kwalijk dat hij dit niet onthouden kan, als je zelf nooit verder dan een fiets bent gekomen.
    Nog fijne dagen met mooi weer gewenst en duimen voor vrijdag.

• 01 Juli 2010 - 19:11

Willeke:

Het houd niet op :-) we hebben zo'n geluk!!!
    Na het soppen in de roompot, zitten we de hele week al te soppen op de zaak, lang leve de airco..... uhh Not...

Plezier nog, geniet er nog even van.