Vandaag is rood. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Vandaag is rood. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Vandaag is rood.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

17 September 2010 | Verenigde Staten, Moab

Donderdag 16 sept. 2010

Eerst even een dienstmededeling, wij zijn mobiel weer bereikbaar, altijd handig om dooie vissen of nieuwe hamsters aan te melden (of nog belangrijkere zaken). Internet is hier trouwens supertraag, hoop dat wij dit nog kunnen verbeteren, als wij in ieder geval maar in de lucht blijven.

Om half acht ontbijten bij de Mac, ’t moet niet gekker worden, en om 8 uur afmars. Wederom weer het Nationale park Grand Canyon in waar, helaas, onze Park Ranger-vriendin vandaag een baard bleek te hebben. Omdat het nog vroeg was een paar schitterende foto’s kunnen maken van een opkomende zon in de Canyon. Op de weg naar de oostelijke uitgang reden wij door een kleine, doch gecontroleerde, brand. Vreemd gezicht, overal vuurtjes en rook en niemand die er zich druk om maakt.

Na een mooie rit, waarbij het landschap alsmaar roder werd, arriveerden wij bij Monument Valley. Eerst nog even tanken en picknicken waarbij de dames zo nodig 2 zwerfhonden een langer, rotleven, bezorgden door hen droog brood te voeren. John wisselde meteen even wat bike ervaringen uit met een Amerikaanse collega die ook een aardig brommertje had.

Monument Valley was zeer indrukwekkend en bovenal uitermate geschikt om mooie foto’s te schieten, iets wat nog zo’n 800 man met ons deden, wat een drukte, bussen vol. De rit naar Moab was in zijn geheel geweldig, kan hem iedereen, die plannen in deze richting maakt, aanbevelen. Je moet wel van rood houden, maar dit ter zijde.

Uiteindelijk kwamen wij na 330 mile rond 17.00 uur bij ons gehuurde huis in Moab aan, tijdverschil met NL is nu weer 8 uur (waren er 9). Het huis is heel mooi (en te koop, wie biedt ?), alles er op en er aan, 3 slaapkamers waarvan 2 met een heus Flinstone bed, 2 badkamers en een opklap/blaas hot-tub. Omdat de laatst bezochte supermarkten in de indianen districten geen alcohol verkochten, zij zuipen zich toch alleen maar klem, hier in Moab nog even naar de Liquer Store gereden voor de nodige wijn en een verse “Jack D”.

Na terugkomst in ons stulpje nog snel even een neut op ons terras genomen voordat het te veel afkoelde want dat doet het hier dus.

Vanavond lekker “thuis” gegeten, garnalen, salade, stokbrood en wijn, echt on-Amerikaans, eindelijk geen vette steak. Morgenochtend weer eens een “normaal” ontbijt, Carla verheugt zich al op de muesli. J&J, wij hebben weer een tank Sunny in de koelkast staan dus vergeten doen wij hem niet.

Plan voor morgen is om naar Arches Nat’l Park te gaan maar kan ook Canyonland worden, wij zien wel, ’t is tenslotte vakantie, niets hoeft. Wij blijven hier 3 nachten, dus even niet uit de koffer leven, ook wel eens lekker.

Tot olms.

• 17 September 2010 - 07:43

Els En Harm:

Ik zie,dat het in 56 jaar niet is veranderd,misschien iets roder en meer mensen.

• 17 September 2010 - 09:50

Pim:

Nou ik weet het niet hoor. Volgens mij was die linkerberg punt iets hoger.....:P

• 17 September 2010 - 15:35

Kindjes:

Dankjewel.

• 17 September 2010 - 18:19

Corrie:

We genieten weer volop van de leuke verhalen en mooie foto's!! Heel 'vervelend' allemaal en al dat lekkere eten en drinken, heerlijk!! Geniet er lekker verder van en we wachten met smart op het volgende verhaal!!

• 17 September 2010 - 19:50

CaJa.PasAntx.-E:

hagelstenen(50l/m2). In provincie Tarragon waar WiTo caravannen is het ook bar en boos. Hopenlijk heeft hun caravan voldoende drijfvermogen.
    Dus niet naar oostelijke kusten rijden. Tot je volgend relaas, C+J.

• 17 September 2010 - 20:10

CaJa.PasAntx.-E:

Ineens was begin van m´n reactie foetsie. Proberen het opnieuw. Moab kunnen we niet vinden in ons Wereldatlas-erfstuk, dus vulden we linksboven bij
    Google even Moab-USA aan en binnen enkele seconden kwam een boel info over Utah tevoorschijn, parken, meren, etc.
    Blijkbaar hebben we iets niet goed vertaald want we lazen dat die originele houten bed-frames aangevreten door VS houtwormen midden in de nacht in stukken breken. Is ons wel eens overkomen in kasteel Middelburg, dependance
    van hotel Britannia Vlissingen. Zoiets maakt veel kabaal.
    Warme groetjes uit ineens zeer verregend Spanje. In het meest droge stadje Caceres viel vandaag in 20 minuten 1,226 gallon per
    square feet ( 50 l/m2 )
    regen in de vorm van hagelstenen zo groot als (geen Haagse ) gehaktballen.
    Waar WiTo met de caravan staan is het ook niet pluis.
    Veel genieten verder gewenst. CaPa

• 18 September 2010 - 13:26

Fred:

Hallo luitjes,
    Wat een belevenissen en mooie foto's, een leuk reisverslag. Ik lees het nu voor het eerst. Ik vind het heel uitgebreid. Ik hoop dat jullie wel zonder lichamelijke schades de reis doorkomen. groeten van jen en fred