De zon is weer terug - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu De zon is weer terug - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

De zon is weer terug

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

02 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdag 01 okt. 2010

Vandaag maar even niets over minderheden, wil graag iedereen te vriend houden, wel zo gezellig met feesten en partijen. In de planning vandaag een rustig ritje op het programma, slecht zo’n 2,5 uur rijden naar ons volgende doel, Thousand Oaks. Eerst maar weer eens kijken wat ons ontbijt nu weer bracht. Na de gebruikelijke muffins en een slap aftreksel wat men hier koffie noemt, vandaag zowaar gekookte eieren en croissants, wel niet zo lekker als in Frankrijk, maar toch, weer eens wat anders.

Wij reden weg zonder mist maar met een fikse bui van een druppel of 3, kunnen er ook 5 geweest zijn, jammer ’t was net even droog de laatste 3 weken. Temperatuur bereikte vandaag weer een heerlijke 25 graden.

Eerste stop was Santa Barbara, een mooie boulevard, breed strand en kilometers lange rijen palmbomen, als dat niet zomers aan doet. Even de pier opgelopen en uiteraard spotten wij weer een zeehond, beginnen het al gewoon te vinden. Tweede stop een picknick op de rotsen met uitzicht op zee strand en, tuurlijk, jonge, spelende zeehonden in de branding.

Om een uur of 3 arriveerde wij bij La Quinta Inns & Suites in Thousand Oaks. Uit ons op de 2de dag gescoorde brochures plukten wij 2 coupons zodat wij voor 5 tientjes (in Euro, per nacht/per kamer, dat dan weer wel) een luxe kamer met koffiemaker, koelkast, tv, airco, bad, wc, joekel van een bed, uitgebreid ontbijt en een privé zwembad hebben. Daar spendeerden wij dan ook onze gehele middag. Morgen een daagje Hollywood enz.

Inmiddels hebben wij voor de laatste 4 dagen (zondag 03 tot donderdag 7 okt.) een huis geboekt aan de zuidzijde van LA om vandaar uit Disneyland aan te doen en misschien nog een leuke buurtwinkel binnen lopen. Website van ons huis : http://www.vrbo.com/306915 Dicht bij het strand en tot groot vermaak van de dames, een heuse wasmachine om de overgang naar de toekomstige, dagelijkse, sleur vast een beetje te vereenvoudigen.

Vanavond op zoek naar een gewoon family restaurant voor een simpele steak, komen wij na een heerlijk avondje winkelen (ze gingen bijna op slot) uit bij Friday’s en dat op Friday. Speciale Friday aanbieding een vliegende schotel gevuld met een Margaritha, nou de dames wisten er na het echec in het winkelcentrum (alles zien en er niet bij kunnen) wel raad mee. Goed gegeten en nu maar weer uitbuiken voor de volgende dag,
Tot olms…

Jeroen, Sabine, als je het nog leest, hele fijne vakantie en wij volgen je wel op jé.waarbenenz….

• 02 Oktober 2010 - 10:45

Marian Anker:

hoi ra, wat leuk om je zo te kunnen volgen. Mooie foto`s! groetjes en geniet er maar lekker van!

• 03 Oktober 2010 - 10:51

CaJaPasAntx-E:

Alles ziet er nog steeds super gezond en lekker uit.Lokatie van kust bij Santa Barbara ziet er op de kaart eender uit als hier tussen Malaga en Almeria, dus puur zicht op het zuiden. Wij zitten precies aan de andere kant, stukje van 200 km. tussen Santander en San Sebastián. Puur noord, met gisteren wel een stevige bries/ storm uit het zuiden en tot 20h00 belachelijke temperatuur van 30ºC.
    Terras mogelijk tot in de nacht. Geniet nog van staartje vakantie. C+J