Daar is 't ie weer. - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Daar is 't ie weer. - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Daar is 't ie weer.

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

22 September 2012 | Spanje, Calonge

Zaterdag 22 sept. 2012

Wij stonden op met bewolkt weer derhalve plan B, daagje Girona, slechts 35 minuten rijden. Geparkeerd in het centrum en volgens een stadswandelroute alle bezienswaardige punten (vanaf de buitenkant gezien). Schitterende kathedralen, kerken, musea noem maar op, overal mocht je entree voor betalen, teveel gevraagd voor onze, snel leegstromende, buidel. Mooie stad, vooral het oude stadsgedeelte, de Joodse wijken de kleine winkelstraatjes. De stad wordt mooi in tweeën verdeeld door de rivier Onyar.

De lunch gebruikten wij aan “de overkant” op een terras aan het Placa de la Independericia. Onze lunch viel samen met een uitruk van de plaatselijke carnaval, verkleed in oude soldatenpakjes, geinig hoor. Ria moest bij elke hap of slok wel even kijken of er niet eentje zijn kanon afschoot ander zou zij zichzelf maar lelijk blesseren met vork of glas, liep uiteindelijk goed af.

Omdat de spanjolen tussen 2 en 4 altijd hun centjes gaan tellen i.p.v. stevig door te werken, vertrokken wij in de voormiddag terug richting kust. Dat geld dat wij niet aan hun konden uitgeven past onze toekomstige Minister van Financiën t.z.t. wel voor ons bij. Hoe zo slapend rijk worden, en wij maar lappen.

Via de Mercadona in Sant Feliu de Guixols (weer wat standaard souvenirs ingeslagen) naar de camping alwaar wij meteen de zee in plompte. Het was nl. weer 27 gr. en volop zon, kwam het toch nog goed.

tot olms…

Ps. Stand kolonisten “de P”- “Olm” 7 ½ - 5 ½, beginnen het te leren.

• 22 September 2012 - 20:16

Pauline:

2 blondies in de zee.........doet me ergens aan denken zal Sun
    De foto niet laten zien, anders vrees ik voor een jaloerse reactie haha

Heb wel het idee dat jullie grote financiele steun aan de Mercadona
    Geven.

Het is en bijft een leuke zaak, zoiets in Nederland???

Veel plezier, wij krijgen herfstachtige dagen, zal jullie een biet zijn
    En eind vn de week weer beter, hoe kunnen jullie het zo plannen.

Fijne dagen nog

• 23 September 2012 - 12:28

Corrie:

Fijn dat jullie goede internetverbinding hebben, kunnen wij iedere dag genieten van de leuke verhalen en foto's. Alhoewel we wel een beetje jaloers worden, hahaha... Hier is het andersom 1 dag zon en dan weer een hele week herfst, pfffff
    Nog heel veel plezier, en succes met de kolonisten, jullie zijn aan een inhaalrace bezig!!

Corrie + Fam.

• 23 September 2012 - 21:43

Hema:

zal me toch eens gaan verdiepen in dat kolonistenspel, plaatsjes zijn schitterend zeker die trappen, 3 X op en af en je kan een keertje extra inslaan bij de supermercado
    Ga weer lekker in mijn luie stoel zitten met een fleecedekentje over me heen, jaloers???? nee hoor de herfst is toch heerlijk
    Nog 63 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!