Bijna adios - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Bijna adios - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Bijna adios

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

25 September 2012 | Spanje, Calonge

Dinsdag 25 sept. 2012

De laatste luie dag van de vakantie, morgen is het weer 3 dagen rijden, J&C gaan het stukje, vanwege de op handen zijnde gezinsuitbreiding, in 2 dagen afjakkeren, dus morgen is het Auf Wiederschnitzel en tot in Holland.

Vanochtend op zoek naar een pottenbakkerij voor een behuizing voor onze aardbezems en zowaar snel geslaagd. Vervolgens naar Calella (de Palafrugell) waar wij heerlijk door de baai slenterden alvorens 3x Cafe Americo, 1x bakkie koffie met opgeklopte melk en 4 muffins weg te werken.

’s Middags naar Palamos alwaar het inmiddels weer veel te hard waaide, toch konden wij onze afscheidslunch lekker op de boulevard nuttigen. Lekker mensen kijken onder het genot van een paar flessen Vino Oria.

In de namiddag terug op de camping om de thuisroutes door te nemen en zachtjes aan in te pakken. Morgen om 7 uur op en dan gas op de plank al moeten wij wel eerst schadevrij van deze terrassencamping af zien te komen.

Of en wanneer wij ons weer melden ???

tot olms…

Ps. Stand kolonisten “de P”- “Olm” 7 ½ - 6 ½., is niet meer gespeeld de laatste dagen, begrijp best waarom.

• 25 September 2012 - 17:59

Corrie:

Hele goede terugreis, en we hebben weer genoten!!!
    Groetjes Ruud, Corrie, Kim en Rob

• 25 September 2012 - 18:38

Willeke:

Jeetje wat is dat snel gegaan !
    We hebben weer genoten van jullie reisverslagen.
    Geniet van jullie laatste avond en goede terugreis.
    Groetjes willeke :-))

• 25 September 2012 - 20:16

CaJa-PA.-E:

Zijn vroeger wel eens met Nico/Adri vd Feest ( 1970 ? ) terug gereden van Denia naar Nl, met visbootje
    op de aanhanger. Zijn toen bij Nimes afgeweken van de zeer volle LANGUEDODIENNE-E-15 en gingen verder noordwaarts via N-106 en D-906 . N-88 naar Le Puy. Mooie kathedraal ( R.K. ?! ) op top van een
    heuveltje van 630 mtrs- Iets hoger dan TE HOGE CAUBERG voor onze Hollandse RaBo ciclo-stars ?!

Daarna is het een fluitje van een Eurocent om weer de normale weg naar Holland te vinden. Helemaal
    niet nodig om dure tol-autopista te nemen. Heel veel wegen in Francia zijn dubbel te gerbruiken en de snelheid is met maximum 110 km/uur toch prachtig ? Heb daar met m´n ouwe trouwe Audi Diesel 1994
    ( inmiddels 346.000 kms ) ook geen frusterend probleem mee.

Houd je wel aan de aangegeven toegestane maximum snelheid in al die mooi met bloemen versierde
    rotondos van de pitoreske dorpjes, FLIQUES ? zijn gek op bekeuringen uitschrijven ( gelijk cash betalen ) aan vooral rijk ogende Hollanders met caravan, etc. Maak fotoos van elke situatie waar je zeker bent dat je niets verkeerds deed.

Horen graag waar je in Franrijk verblijft,
    Tot vlug en nogmaals goede trip zonder haast/PRISA-E. !
    Carmina y padre Jacobo(E)

• 25 September 2012 - 20:46

Bert:

Zo, ook deze vakantie zit er bijna weer op voor jullie gaat snel he.Zoals ik in al jullie verslagen gelezen hebt,hebben jullie weer van alles gezien potten en pannen en een heel stadje met gerard jolings havens ,baaien, vis,boten ,gods huizen waar je moet betalen en alles wat nog meer te zien was volgens de foto,s. Nu nog een rustige terugreis en volgt het advies van je pa die op de kleintjes let begreep ik.
    Ook frankrijk is mooi en het voordeel is ,dat je diesel nu voor de wind heeft zie ik op het weerbericht.
    Ard doe rustig aan en mijn advies is zoals altijd hou hem in de midden.Geld ook voor jullie vrienden
    J en C. doei bert en marrie enne haar been is genezen .

• 25 September 2012 - 20:51

Hema:

Hol Olmpjes, geniet nog van een ontspannen borrel voor de caravan en morgen lekker rustig op huis aan, weet niet of dat advies van Pa nou wel zo goed is likt mij met een caravan er achter niet bepaald prettig om in ieder dorp zeker 5 rotondes te moeten nemen, is met ons campertje niet zo'n ramp, alhoewel de wijn flessen zijn er ook wel eens uitgerold.

Hoop nog op een reisverhaaltje want anders is het weer zo afkicken voor ons om zonder verhaaltje de avond in te gaan.
    Groetjes en een heeeeeeeele gezellige ontspannen terugreis

• 25 September 2012 - 20:51