Dag 10 - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

13 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Homestead

Zondag 12 augustus 2007

Om 8 uur op en na een echt amerikaans ontbijt (muffins, donuts, gebakken zoet brood, slappe koffie en heerlijk verse jus d'orange) om 1/2 10 de hele A1A-kustweg richting Miami gereden. Onderweg reden wij door aansprekende steden zoals West Palm Beach, Delray Beach, Boca Raton, Pompano Beach en Fort Lauderdale. Het was enkele uren onszelf verlekkeren aan de meest prachtige landhuizen met enorme schepen voor de deur. Dit waren geen jachten, nee dit waren SCHEPEN, zo mooi zie je ze eigenlijk enkel in blaadjes en op tv.

De temperatuur was inmiddels alweer boven de 30 gr. gekomen en Miami kwam in zicht. Eerst naar Miami Beach voor de Art Deco huizen en de boulevard. Het was hier verschrikkelijk druk, zal wel komen dat het weekend is. Parkeren was schier onmogelijk en wij bleven dus maar stapvoets rijden, onderweg kijken naar dure auto's, dure mensen en dure hotels. Leuk om te zien maar wij willen hier toch niet te lang blijven. Vervolgens terug naar het vaste land met aan de linkerhand kanjers van cruiseschepen en links superluxe eilanden bewoond door de welgestelde al is volgens mij iedereen dat hier. Via het zakencentrum verder zuidwaarts alwaar wij na het nemen van een foute afslag bemerkten dat 2 straten achter de luxe ook armoede heerst. Zoals reeds door vele ons verteld, en uit vroegere ervaring, moet je deze buurt niet in dus wij snel 3x hard bakboord en weer terug naar de oorspronkelijke route.

Via de Florida Turnpike (snele tolweg) zuidwaarts om rond 15.00 uur in de stromende regen te stoppen bij alweer een Holiday Inn, nu in Homestead. Wij blijven hier 1 of 2 nachten, ligt er aan hoe de bedden bevallen, wel hebben wij nu een kamer met 3 bedden zodat die lange mannen van ons apart kunnen ronken. Omdat Jas na een paar dagen de pot even ging verven mochten wij om 19.00 uur van kamer wisselen omdat de plee totaal verstopt was, je mag hier je wc papier niet doorspoelen maar dat mag in de prullenbak, nou wij zullen wel zien hoe wij dit oplossen.

Morgen is de bedoeling het zuidelijke deel van de Everglades te ontdekken al weten wij van 22 jaar geleden nog wel dat je opgegeten wordt door de muggen en reusachtige kraaien je brood proberen te jatten. En op de borden stond enkel dat je op moest passen voor de krokodillen !

Opmerking voor B&M te H. Wij wilden overmorgen naar Blue Waters gaan maar Jasper heeft gevraagd of ze daar wireless internet hebben, nee dus. Wordt dus waarschijnlijk een alternatief. Komend najaar maar eens afspreken om ervaringen uit te wisselen, komt toch aardig overeen met jullie eerdere rei-s(zen).

Vanavond nog een ergens een etentje scoren, uit ons raam zien wij een gigantische gele M, als dat het wordt dan gooi ik mijzelf morgen voor een krokodil want dit is geen leven zo.
Maar goed, ga op zoek naar een lekker steak(je) van een onsje of 4, kleiner heb je ze hier toch niet.
Groeten aan alle lezers,
Ard + fam.

• 13 Augustus 2007 - 16:52

Hema:

heb per ongeluk mijn reactie op dit verhaal bij het vorige bericht geplaatst, dat krijg je van dromen
    groet

Marian

• 13 Augustus 2007 - 19:24

CaJa.M-E.:

Proficiat ! Dat je naast het veel zien,
    Hamburgers eten, ook nog tijd hebt om van die prima, duidelijke reisverslagen te schrijven. Wellicht echter wel een teken dat je na die "M"-maaltijden niet voldoende verzadigd bent en dus nog volop puf hebt om belevenissen ons over te brengen. Die echte SCHEPEN die je hebt zien liggen, varen die ook af en toe uit of liggen ze net als de meeste grote joekels in Marbella-Puerto Banús
    alleen maar te pronken?
    Leuk dat je af en toe in een Holiday Inn hotel verblijft.Die zijn ook in vooral Frankrijk volop aanwezig. Gelukkig wel groot verschil in prijzen als er EXPRESS achter staat.
    Als je vanuit Holland zo´n hotel reserveert moet je wel goed straatnr. noteren. Je kunt anders na aankomst op een vliegveld en nemen van een taxi voor minder prettige ervaring komen te staan
    (zitten). Als je b.v. zegt : naar
    hotel Holiday Inn op de Beach Road, dan
    heb je kans dat de chauffeur vraagt welke ? Er zijn er aan de zelfde laan n.l. totaal 4 stuks ! We hopen dat de biefstukken hebben gesmaakt. Tot je volgend bericht met groetjes uit M-E.

• 13 Augustus 2007 - 22:21

Hans:

Dat moet weer een mooie dag zijn geweest! Heerlijk zo een beetje rondtoeren met zo'n grote bak onder je gat he?
    mooie hotels zeker ook, altijd leuk zo op de bonnefooi.Zelfs de motel 6 waren destijds niet slecht ter overbrugging van een volgende reisdag.En voor 25 dolarcent had je een bedmassage!
    Zijn de jongens nog niet benadert om het amerikaanse leger in te gaan? Ze schijnen er nogal wat tekort te komen.Sneyder toch wel weg nu haha, ons kampioenschap komt dichterbij!!!
    prettige dag morgen weer. Erg leuk jullie verslag.