Dag 13 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

16 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag 15 augustus 2007

Dit is een speciale dag, Sunny is 8 geworden, zijn peetvader- en moeder hebben dit niet ongemerkt voorbij laten gaan zoals wij uit een e.mail lazen. Wij zijn hen hier uiteraard heel erkentelijk voor. Jeroen heeft dit moment aangegrepen door hetzelfde kado als Sun uit te kiezen zoals op één van onze foto's duidelijk zal worden.

Vandaag op ons gemakkie naar Key West gereden om daar de boel eens even goed te verkennen. Kon mij van een kwart eeuw geleden niet herinneren dat het er zo verschrikkelijk touristisch was. Het is er een aaneenschakeling van eettenten, T-shirt shop's, Tattoo tenten, zonnebrillenzaken, Cubaanse sigarendraaiers en elk huis is een museum. Toch was het er heel leuk, de boulevard is een aanrader. Duval Street is ook erg gezellig. Parkeren doe je tegen Nederlands prijs, dat is nou weer jammer want voor de rest is het hier best te doen met die goedkope dollar. Jasper kocht nog wat merkkleding tegen afbraakprijzen, o.a. in de hier beroemde Ron Jon's Surfshop.

Omdat het zowel in Key West Hard Rock café als in Sloppy John's bar zo'n kabaal was gingen wij lunchen in een Victoriaans pand met weer van die eorme borden vol. Jammer, had graag naar Sloppy John gegaan om Fried Cronch te eten (Dennis, ze zijn er nog volop hoor, ik zal ze later nog proberen te eten) maar dan had ik alleen moeten eten. Vanavond wordt het trouwens een degelijke boterham in de hut.

Verder uiteraard nog even naar het zuidelijkste puntje van de States gereden alwaar er een enorme rij stond om met de boei op de foto te mogen.

Het werd in een ander opzicht een bijzondere dag, de gehele dag hebben wij de zon niet gezien, het was de hele dag bewolkt maar weest u gerust, de temperatuur bleef boven de 30gr. Hier in Amerika zijn er trouwens 3 zaken die de hele dag op het nieuws zijn :

1) het weer, met name de orkaan Flossie bij Hawaii die nu trouwens is afgezwakt tot een
tropical storm maar er zou nu weer een tsunami vanuit Peru onderweg zijn, een orkaan
voor de kust van Houston en een naderende orkaan die zich in de buurt van de Canarische
Eilanden aan het ontwikkelen is en langszaam hierheen komt,
2) de problemen met de Space Shuttle Endeavour en de constante vergelijkig met de vorige
schooljuf (die uit elkaar knalde, die shuttle, ja en ook die juf)
3. 6 mijwerkers die al 10 dagen vast zitten, ze hebben zojuist tekens van leven vernomen.

Over Irak hoor je hier weinig, je ziet amper beelden, enkel af en toe een Iraaks kind in een ziekenhuis, hoe houdt men dit volk voor de gek, nou zet de tv maar aan, wat een laffaards die tv gasten en dat terwijl de echte ellende van hun landgenoten niet wordt overgebracht. Nu begrijp ik waarom zoveel ex-soldiers hier in de problemen geraken. Sorry hoor, maar ik moest dit even van mij aftikken.

Nu de echte realiteit weer, om 17.00 uur nog lekker even met de boys gesnorkeld, gave vissen hier zeg, mooie kleuren en dat op 40 cm diep water en 5 meter uit de kant. Morgen gaat Jeroen trachten ze aan de haak te slaan. Trouwens bij ons aan de achterkant zwommen vanochtend dolfijnen in de baai, helemaal te gek.

Even voor B&M te H, we have a problem. Wij vonden hier in de omgeving inmiddels 3 Blue Waters, 1 is een RV-park die valt dus af, wij denken dat het die is met losse blokken met appartementen en een woonboot voor de deur, toch ??

Morgenochtend verkassen wij 6 deuren verder en dan hopen wij toch echt nog die fameuze zonsondergang te zien want voorlopig is het al 2 avonden bewolkt. Zo en nu party-time, 't is tenslotte feest, tot later,

Ard & fam.

• 16 Augustus 2007 - 07:58

Maaike:

hallo leuke berihten van jullie mooie dingen veel erkenning van vele plaatsenleuke foto.s fel met sunny ik ga
    16 sept tot 30 sept met bootreis vier
    rivieren van duitsland bekijken als de boot maar niet af laat weten lekker jeroen die whopper bewaar een stukje voor me jasper ga voortaan maar op een honden uitlaat plaats poepen
    groetjes allemaal 16-8

• 16 Augustus 2007 - 08:00

Hema:

allemaal gefeliciteerd met Sunny, ik heb zijn verjaardag met een gezellige dag en een lekker glas wijn bj je moeder gevierd, was er vroeg en ging pas om 7 uur weg en toen kon zij de avond doorbrengen met alle verslagen te lezen.
    De foto's had ik op de labtop gezet dus ook die heeft ze gezieni

Groetjes
    Marian

• 16 Augustus 2007 - 10:16

CaJa.M-E:

Weer leuk verhaal, mooie fotoos, vooral van 2-benige en 4-voetige liefhebber van
    Hamburger. Wie heeft Sunny het geduld aangeleerd om te wachten met toe-happen tot na de foto ? Gefeliciteerd en bedankt
    Wachten met spanning op vis-verslagen.
    Gr.C+J , M-E

• 16 Augustus 2007 - 11:01

Barend En Maaike:

heb de site van blue waters waar het adres op staat.

Groetjes Maaike en Barend
    www.thefloridakeys.com/bluewaters

• 16 Augustus 2007 - 20:08

Hans:

Ria kan je het nog een beetje redden tussen die kerels, vissen en eten, wanneer gaan ze met je naar een gezellig marktje? haha
    Dat koloniale huis zou zo uit Suriname kunnen komen!
    Prettige dag en ben benieuwd wat er morgen aan de haak zit jongens!!
    Take care!