Dag 16 - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

19 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Naples

Zaterdag 18 augustus 2007

Mede namens en Ria en de kids willen wij iedereen bedanken voor alle leuke reacties, felicitaties, sms-jes en zelfs een kaart van de buren. Leuk dat jullie allemaal zo mee leven.

Vandaag een kleine 200 mile rijden naar Clearwater Beach, de plaats waar wij nog een week moeten zien te survivallen tussen stranden, hamburgers, margarita's, pina collada's, strandstoelen, zwembad en meer van die gezondheid bedreigende factoren, wij doen ons best. Na het eerste uur binnendoor gereden te hebben door schitterende villawijken, golfresorts, "bejaarden" complexen waar je meteen na je geboorte al in gedumpt zou wilen worden, namen wij voor de 2 volgende uren de Highway. Hier kan je tenminste een beetje tempo maken als is 70 mile (110 km) het maximum.

Nadat wij allemaal een beetje begonnen in te kakken (70 mijl op de cruise control is ook slaapverwekkend) even een stop voor een bak koffie, 3 milkshakes, 2 hamburger, 1 cheeseburger en 6 kipnuggets, mag u raden waar deze feestelijke lunch plaats vond ...... (denk aan een héééééle grote gele M).

Hierna nog een stukje "Autobahn" om vervolgens het laatste uur via de kustweg naar de plaats van bestemming te rijden. Wij zijn in het verleden al een paar keer eerder in Clearwater Beach geweest en het was het geliefde stekkie van Ria d'r ouders. Vergeleken met vroeger heeft deze plaats een totale renovatie ondergaan, slechts enkele herkenningspunten waren er nog maar, zoals wij later begrepen, zijn alle kleine, laagbouw zaken tegen de vlakte gegaan en kwamen hier grote hoogbouw hotels voor in de plaats. Maar zo op het eerste gezicht ziet het er nog gezellig uit.

Na een aller vriendelijkst ontvangst in ons motel bleek onze onderkomen echt fantastisch te zijn, een enorme woonkamer/eetkamer/open keuken van alle gemakken voorzien, 2 ruime slaapkamers incl. beide een eigen badkamer, wasmaschine/droger, balkon, wifi internet enz..

Nadat Ria en ik het zwembad indoken ging Jeroen zijn hengel eens uitproberen. Bij de receptie vernam hij dat een vorige gast zijn restant aas (inktvis) had achter gelaten en dat kon hij meenemen. Binnen een uur ving hij :
1x pinfish (± 15 cm)
2x catfishes (± 20 cm)
1x bonnethead shark (± 40 cm) jawel, een echte haai zoals die hier veel zitten, kleintjes dan.
Jeroen zweeft momenteel dan ook op een andere planeet want hij vind dit uiteraard prachtig.

's Avons trakteerden de jongens ons op een etenje bij "Shell". Even voor de duidelijkheid, dit is een heerlijk visrestaurant (voor B&M te H, bij de brug richting Belleair Beach) en heeft niets te maken met die olieboer uit dat kikkerland.

Morgen willen Jasper en Jeroen eindelijk eens uitslapen, zij vinden dat zij elke ochtend zo vroeg op moeten (± 08.30 ??) en willen morgen niet voor 13.00 uur (19.00 uur u tijd) hun bed uit. Wij zien het wel, welterusten, wij gaan aan de borrel,
groeten,
Ard + fam.

• 19 Augustus 2007 - 03:05

Joke Van Meenen:

Hallo luitjes ben er nu pas achter hoe ik jullie reis kan volgen harstikke leuk zeg En wat een belevenissen Jeroen mag wel uitkijken dat hij geen grote haai vangt! Fijne vakantie verder en ik blijf jullie reis op de voet volgen.Groetjes

• 19 Augustus 2007 - 03:08

Joke:

He misschien stomme vraag maar kan ik nu met jullie babbelen via de chatbox

• 19 Augustus 2007 - 09:51

CaJa.M-E:

Met dag vertraging, alsnog hartelijk gefeliciteerd met zilveren bruiloft.Nu op naar de gelukkig Gouden Dag. Hebben op jullie feestdag een neut genomen. Zo in de richting van Olifant, dus toepasselijk op de datum van 18/8/82.
    Een doordenkertje die voor veel van jullie nieuwe vrienden vreemd zal zijn.
    Leuk te horen dat er vanaf nu veel vis wordt gevangen. Lezen dat met genoegen,
    dus verder nog heel veel geneieten gewenst,C+J.

• 19 Augustus 2007 - 19:48

Hans:

Ok Jeroen, dat gaat nog wat worden de komende week!
    Maar ard, hoe zit het met jou kwaliteiten op het visgebied? Mooi dat jullie weer een mooie "stekje" hebben gevonden.
    Feyenoord heeft de eerste 3pnt binnen!! 3-0 uit tegen Utrecht (bruins,Hofs,Makaay)
    Geniet van de grote garnalen in het krokante jasje!!

• 20 Augustus 2007 - 18:56

CaJa.M-E:

Berichten gaan de goede kant op ( vallend
    in de VVV-klasse,voetbal,varen,vissen). Waar kleine haaien zitten, moeten ook grotere zijn? Pakweg 30 jaar geleden
    bezochten groepje Hollanders het ex Ned.
    Oost Indië, eilanden zoals Java, Bali en Borneo. Diep in het binnenland of aan de kust werd wederzijds gestaard naar elkaar door bezoekers en inboorlingen. Kampong die werd bezocht lag schitterend aan de mond van een riviertje dat uitmondde in de Javazee, met een prachtig strand. Met handen,voeten en gebaren kwam men aan de weet dat daar absoluut geen haaien zwommen. Dus begon met onmiddelijk met uittrekken van de schaarse kleding, waardoor de grote schare bruine bevolking wild begon te kakelen als een grote zwerm Barneveldse Ajang-Ajang en ons tegenhield. Toen ging het op een zeker moment toch dagen. De vele krokodillen uit het riviertje vonden daar niet voldoende voedsel, dus trokken die hongerlijders als het op zee heerlijk rustig was tot vlak bij het strand om daar een vers-visje of mals-mensje te verschalken. Nog veel plezier gewenst en fijn dat Daisy rechte koers blijft houden, groetjes uit morgen fris
    ( 27ºC) Madrid, C+J.

P.S. Bedoelt Joke met dat visje een
    Well-Known Amerikaanse HaaiBaai ?
    Gelukkig bestaan die niet in Holland.!?