Ook in Charente Maritime is het (te) heet - Reisverslag uit Les Mathes, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Ook in Charente Maritime is het (te) heet - Reisverslag uit Les Mathes, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Ook in Charente Maritime is het (te) heet

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

25 Juni 2008 | Frankrijk, Les Mathes

Maandag 23 juni 2008, zon, 27 gr., heel warm

Om half elf, op ons dooie gemakkie, vertrokken na 9 hele leuke dagen in de Vendée. Via La Rochelle, Rochefort, Marrennes naar Les Mathes, een gehucht ten westen van Royan. Voor La Rochelle ag er in een dorpje een stoep open waardoor er zo'n malloot met een stopbord stond, gevolg 3 kwartier in de file !

Onderweg nog een paar fikse buien maar tijdens de lunchstop was het weer zinderend heet. Voor Bert nog niet heet genoeg want die liep met Duke de duinen in om snel te bemerken dat het hier een homo-ontmoetingsplaats was maar na een half uurtje was hij al terug hoor.

De camping L'Oree du Bois ligt in het bos en er was nog plek, dus dat zit gebeiteld. De planning is om hier maximaal 9 nachten te blijven. Dicht bij de uitgang (ideaal voor het uitlaten van de dogs), en vlakbij sanitair, zwembad, winkel kozen wij 2 plaatsen naast elkaar, hoge bomen, niet veel schaduw, maar dat creëeren wij zelf wel. Nadeel van een boscamping is alleen al dat zand en met 2 rollebollende honden wordt er nogal wat zwart, maar goed, wij hebben Ria en Marrie niet voor niets meegnomen, is 't niet. Sun is nu trouwens een zwatre Labrador, leuk hoor, weer eens wat anders. Duke verzamelt deze reis trouwens teken, ondanks zijn speciale band al 3 krengen te pakken gekregen.

Morgen even een weekje internet inkopen, kunnen wij op onze eigen plek lekker mailen, chatten en andere electronische zaken afhandelen. Bijv. kijken of er nog geld op de rekening staat, alhoewel wij Frankrijk verschrikkelijk duur vinden (denk aan groente, fruit, diesel, gas, caramel likeur) kamperen wij voor een appel en en ei middels de camping cheques. De eerste 9 dagen kosten 8 cheques (7 halen = 6 betalen) + € 7,04 tax, gemiddeld € 13,23 p/nacht en dat voor caravan + 2 personen + hond + electriciteit, let wel, op een 4 sterren camping !!

Al zwetend de luifel weer opgetuigd, water aangevuld, Ria's rijdende potje poepklaar gemaakt om daarna eens aan onszelf te denken, proost.

Dinsdag 4 juni 2008, zon, 27 gr. en weer warm, benauwd weer

Uitgeslapen om na een goed ontbijt een pomp te vinden waar men GPL (bij ons LPG, de analfabeten) verkoopt. Omdat dit iets verder weg was dan gedacht alle uitgespaarde Euro's weer net zo snel kwijt aan omgereden kilometers.

Daarna door naar Royen om via de vissershaven, jachthaven, boulevard, park, winkelstraat uit te komen op een terras met tapbier. Je moet er een omweg voor maken, maar we zijn er toch maar mooi weer gekomen.

Royan is een zeer fleurige stad, mooie bloemen, palmbomen, heel veel groen. Uiteraard toont het met het huidige weer allemaal nog wat mooier. Het ligt aan de monding van de Gironde, de inham naar Bordeaux. Je kan hier met zo'n typische pont (had ik als kind van plastic)oversteken om dan af te zakken naar Les Landes, wat ons alternatief was geweest met minder weer, wij zullen er dit jaar dus niet komen.

Toch moesten wij verder, er moest nog wat ingekocht worden. Bij een gigantische LeClerc tot Marrie en Ria's grote verdriet géén caramel likeur maar toch presteerden wij (lees: dames) het de grote kar weer tot over de rand te vullen en dat terwijl zo'n doosje van 24 flesjes bier toch echt niet zoveel ruimte inneemt.

Na dit verplicht nummertje terug naar onze mooie camping om een verkwikkende duik in het schitterende zwembad te nemen..Tevens een 7-daags internet toegang gekocht, dus er kan met Ria ge-chat worden (Joke/Paulien). Verder een beetje bakken en bruinen.

Au Olms

O ja, nog even voor Jasper, omdat wij het toch wel lullig vinden, niet op je verjaardag thuis te zijn, overwegen wij donderdag te gaan rijden zodat wij zaterdag toch op je feestje kunnen zijn, goed idee ???

• 24 Juni 2008 - 17:25

Anja:

wij hebben Ria en Marrie niet voor niets meegnomen!!!!!! Ria en Marrie, denken jullie dat die mannen volgend jaar mee mogen???

• 24 Juni 2008 - 17:30

CaJa.M-E:

Fijn dat je dus goed weer hebt getroffen. Ook wij zijn zeer content met de Franse campings. Niet dat we daar nog ons tentje opslaan, maar als we bij de familie zijn in San Sebastián gaan we bij mooi weer naar een schitterende camping, net achter een enorm hoog duin net voorbij St. Jean-de-Luz, gewoon als dagtourist hebben we daar alle faciliteiten om te koken, douchen, plassen, met auto bij de hand voor €,2,-/pp. Is zó netjes schoon en goedkoop, nergens in Spanje te vinden. Wel krijgen we meestal een speciaal plekkie omdat enkele vrienden nogal rumoerig zijn !?

Houden je niet langer op,
    veel kijkplezier bij het
    voetbal morgen, donderdag en zondag. Wordt het wellicht Duitsland - Rusland ? Hopen we te juichen voor Don Guus ! Warme groetjes uit eveneens al heet Madrid, nog veel plezier, C+J.

• 24 Juni 2008 - 18:20

3 X De Jong:

lieve mensen
    wat hebben jullie het toch zwaar, wij begrijpen ook niet dat jullie het instituut VAKANTIE al zolang volhouden.
    bloedheet, erg warm te heet het is haast een onmogelijke opgaaf, als wij jullie waren hielden wij dit niet vol.........
    maar zo te lezen is het allemaal nog niet zo erg en genieten jullie met volle teugen, hetzij jullie gegund hoor, en maken jullie je nu maar niet zo druk over Jasper z'n verjaardag in overleg met de gemeente worden er tijdelijk geluidswallen geplaatst dus de buren horen niks, laat die knul maar lekker zijn feestje vieren.
    nou lieve mensen geniet ervan voor jullie het weten moet de terug reis aanvard worden, ook de groetjes voor Marrie en Bert, en een knuffel voor sunny

groetjes
    3 x de jong

• 25 Juni 2008 - 17:26

Marjolein:

weer leuke foto,s!!!
    Pa bij een motor??? Wat de warmte al niet met een mens doet!En jullie mannen geven de dames toch ook wel een beetje vakantie?? Beetje barbeknoeien daar is pa toch goed in, kunnen de dames weer aan de caramellikeur!!
    groetjes en nog veel plezier daar!!!
    marjolein