En het wordt steeds warmer. - Reisverslag uit Les Mathes, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu En het wordt steeds warmer. - Reisverslag uit Les Mathes, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

En het wordt steeds warmer.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

01 Juli 2008 | Frankrijk, Les Mathes

Zondag 29 juni 2008, zon, 26 gr., och wat heet

Vanochtend niet al te laat naar Royan gereden (± 20 km) om de grote Marché te vereren met ons bezoek. Leuke markt met in het midden een moderne hal waar groente, fruit, vlees, brood, vis en heel veel schelpdieren aan de man gebracht worden.
Vooral de visafdeling is geweldig, lekkere vislucht (niet voor Marrie) maar de prachtichste vissen, zoals dorade, tonijn, zeer ondermaatse (slib-)tongen, alles is er te vinden.

Na de markt over de boulevard geslenterd alwaar een heuse Kever-meeting was, kleiner als in het door mijn broertje verheven festival in Budel maar zo onder de palmbomen, aan het strand met een graadje of 25, ook niet slecht. Recht tegenover dit schouwspel zegen wij ineen voor een koffiestop.

Sinds gisteren is het hier overal, zeker op de camping, veel drukker geworden. Buiten de britten, hollanders en een paar belgen zijn de meeste vakantiegangers hier echter nog steeds de fransen zelf. Ook arriveerder er een paar duitsers maar die hopen wij vanavond om half elf met die Schwanz schwissen die Beine weer weg te zien rijden.

De middag bestaat, hoe ééntonig het ook moge klinken, uit zonnen, lezen, zwemmen, bakken, lekker helemaal niets inspannends. Vanavond is het eten in het restaurant van de camping met op een paar meter afstand het grote scherm met de EK finale.

Na een lekkere maaltijd van mosselen (Marrie/Ard), gamba's (Ria) en een half rund (Bert) begon tijdens het nagerecht het hoofdgerecht, de wedstrijd. Voor ons zaten zowel een Duits gezin (moeder zat met haar speknek vol in ons gezichtsveld) en een Spaanse pa met zoon. Je zag dat Duitse mormel steeds verder krimpen. Eind goed, al goed, Spanje blij, wij blij en nog lekker gegeten ook.

Maandag 30 juni 2008, zon, 28 gr. strakblauw en lekker windje

Om half 10 vertrokken naar Ile d'Oléron, het op Corsica na grootste eiland van Frankrijk en op slechts 20 minuten rijden van onze camping. Via één van Frankrijks langste bruggen (slechts 3 km !) arriveerden wij op dit prachtige eiland. Wij kozen voor een rondje tegen de klok in dus eerst naar Chauteau d'Oléron voor een kijkje bij de binnenkomende oesterbootjes en bezoek aan de Citadelle (beetje kale zooi), wel gaaf uitzicht over de baai en brug.
Nadat Duke trouwens mijn achterbak had ondergekotst bemeste hij even later ook met het restantje braaksel het gazonnetje van de Duke van de citadel.

Vervolgens naar Boyardville alwaar wij het strand op konden zonder een bordje " verboden voor honden " gezien te hebben. Op het strand koffie gedronken en de honden laten zwemmen. Op de achtergrond het bekende Fort Boyard. Na 3 kwartier hollen en dollen, beetje spuitpoepen van die zwarte alles weer over de duinen voor het vervolg van ons rondje eiland. Laten wij bij het teruglopen nou toch zo'n anti-honden bord zien, jammer, te laat.

Aangekomen bij de vuurtoren bleek buiten Duke ook Ria krampies te hebben dus even een verplicht biertje op een terras zodat Ria even haar toilet kon op-/afmaken. Zo lossen wij dus onze problemen op. Deze maal niet op de vuurtoren maar erom heen, hier een prachtig schouwspel van binnenrollende golven en dat alles bij een graadje of 28, best uit te houden.

Via de westzijde het eiland weer verlaten om bij een concurrent van LeClerc te stoppen, t.w. de Intermarche, die hadden wij nog niet gehad. 3 Belangrijke zaken stonden op het verlanglijstje, likeur (weer niet gevonden), heel veel bier (zat gevonden) en een nieuwe riem voor Duke (nog niet gevonden), ik geloof deze reis zijn vierde alweer, die andere vreet hij op/door of worden bij een lichte correctie doormidden getrokken, verder best een lief hondje hoor.

Morgen beetje rommelen en de boel afbreken, woensdag vertrek en via 2 stops, vrijdag weer thuis. Het gaat opschieten.

Au Olms

• 30 Juni 2008 - 16:53

Jeroen:

Heey hallo. Leuke finale was dat gister. 3 weken vliegen echt voorbij. Moet ik anders even naar Rompes en Broekman bellen voor nog wat vrije dagen ! Hier morgen ook tropisch warm met ongeveer 30 graden. Helaas geen strand maar misschien wel spuitpoep al dan niet van de hond.

Veel plezier nog

• 30 Juni 2008 - 18:21

Corrie:

Nou dat vliegt inderdaad voorbij zeg, genieten jullie nog van de komende dagen!! Ik wil het Donderdag op de zaak best meteen even doorgeven hoor dat jullie wat langer blijven!! Groetjes

• 30 Juni 2008 - 19:06

CaJa.M-E:

Bedankt voor denkelijk laatste leuke verslag ?
    Ook hier is het warm en toch staat de T.V. bol van juichende menigte van vliegveld waar uur geleden de HEROS zijn geland, met bus vol spelers op het dak naar het centrum van Madrid.
    Mag ook wel na 44 jaar, het werd tijd. Gekke vorm bootjes op de foto,lijken wel wat op een zekere vaar-woon-boot
    met de hondenaam ARGO 30 jaar geleden. Hele mooie foto van Niets aan toe te voegen, alles dus er op en er aan.
    Inderdaad een storende speknet voor het T.V.-scherm tijdens het voetballen, beetje vol-slanke Duitse den zit zeker haar verdriet te verdringen met een portie toepasselijke Schweine(steiger)braten. Nog paar fijne dagen gewenst met wellicht net als hier beetje komende afkoeling en goede reis Heim ins Reich, Gr. C+J
    P.S. Misschien wel een goed idee om er nog een hondje bij te nemen ?

• 30 Juni 2008 - 19:46

Sld2. Verolme:

Hey, klingt niet verkeert!
    Ik ben nu heeeerlijk op de heide... wij hebben ook veel warm weer... en veel bos.. verschil moet er wezen!
    Leuke foto van jullie tweetjes! papa zijn foto skils worden ook steeds beter.
    Ik dacht ook een pagina terug een bekend terasje te zien, waar wij toen een keer hebben zitten eten met joke en peter.

geniet er nog even van, die laatse dagen, of boek nog een weekje bij!

Groetjes Jasper

Oh even een kantlijn...Jullie huis staat nog!

• 01 Juli 2008 - 06:18

Hema:

vanacter mijn bureau met nog een heel lange werkdag in het vooruitzicht zit ik nu even stiekum van een heerlijk vakantieverslag te genieten, wij hebben vorige week een paar dagen gekampeerd in Overloon, klinkt niet zo exotisch als jullie verhalen maar was wel leuk. Denk dat we toch ook maar eens die kant waar jullie nu zijn op moeten gaan zoeken.
    Heel veel plezier nog, hoelang nog tot de VUT (even inwrjven) ik nog precies 1 jaar en dan gaan we echt los, geen vrij meer vragen en als we een weekje langer willen gewoon kunnen doen, maar ik klaag niet hoor tot nu toe kan ik veel regelen, zou misschien wel handiger zijn als we een andere hobby hadden als reizen , kaarten maken of zo of breien, dat kost niet zoveel vrije dagen.

Goede reis naar huis

Marian en Henk

• 01 Juli 2008 - 10:35

Barend En Maaike:

Hallo Ria en Ard
    Zo zijn net terug uit Frankrijk en zit nu even mijn mail te bekijken.Lees dat jullie het ook heerlijk hebben geniet er maar van.
    Groetjes van,
    Barend en Maaike

• 01 Juli 2008 - 18:30

Carla En John:

Hallo allemaal,
    Ook wij hebben erg genoten van de finale. Naast ons een Duitser met een caravan van een metertjes of acht! en achter ons een trailer (camper) die normaal alleen daar vrachtwagens wordt getrokken (hier een heeeele grote amerikaanse pick-up. Zo'n gevaarte zie je normaal alleen op de kermis. Zal eens vragen of ze familie van Bouwer zijn (klink oook Duits).
    Afijn wij hebben geen kind meer aan ze (lekker rustig). Verder is het hier ook geweldig. Vandaag 58, jawel, kilometer gefietst. Biertje smaakte daarna wel erg lekker.
    Genier nog van de laatstse dagen en groeten vanuit een zonnig Eersel.