Start holiday season 2009 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Start holiday season 2009 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Start holiday season 2009

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

09 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Woensdag 08 april

Na 7 maanden werd het tijd om de snipperdagen mar eens uit het vet te halen.
Samen kamperen, da’s heel lang geleden, zeker 24 jaar ! Plannen zat, 6 dagen met de Pasen, een klein weekje in mei om dan begin juni met zomervakantie te gaan, nadere info volgt nog wel.

Omdat het gisteren (woensdag) hard genoeg regende leek het ons een prima dag om een start te maken met seizoen 2009. Bij het ophalen van de sleurhut om 08.30 uur ging het nog wel maar vanaf het inpakken is het niet meer droog geweest. Omdat wij niet bekend staan als enkel maar “ mooi weer kampeerders “ lieten wij ons niet uit het veld slaan en lieten wij de kindjes thuis achter en tuften om half één naar camping Lierderholt te Beekbergen, Gelderland. Uiteraard was trouwe 4-voeter Sunny er ook bij. Wie er ook voor het eerst meeging was Sonja B, streng over onze schouder meekijkend naar ons eet- en drinkpatroon, de trut. ’t Werkt wel trouwens.

Zonder weinig moeite kozen wij één van de 25 lege plaatsen op een mooi strak veld. De camping is aan alle kanten omgeven door bos en ziet er zeer gelikt uit, alleen jammer dat er vandaag géén dak op zit.
Na een lekker, edoch karig maaltje, onder het genot van een lekker glaasje aqua reine naar Liverpool-Chelsea gekeken, uitslag viel ook nog eens tegen.

Omdat deze dagen te boek staan als warmdraaien voor de zomer moesten wij alles maar eens goed nalopen. Score van de eerste dag/nacht.
- Water doet het niet
- toilet doet het niet
- enkele lampen doen het niet
Op zo’n moment mis je wel je back-up want de slogan “ Het probleem verdwijnt, waar van Vliet verschijnt “ gaat nu even niet op.
’s Nachts was het berekoud, een enkel zomers dekbedje is toch iets te weinig gebleken, dus om 1 uur ’s nachts maar weer trui en sokken aan.

Donderdag 09 april

Redelijk uitgeslapen, 2 overheerlijk door Sonja samengestelde crackers, hondje het bos ingejaagd en jawel, beetje mistig maar droog. Alvorens de waterpomp te demonteren, eerst maar eens een nieuwe zekering aanschaffen. Hiervoor tuften wij in een uurtje naar het kampeerparadijs Obelink in Winterswijk. Logisch gevolg is dat wij, 2 uur later, met van alles en nog wat naar buiten kwamen behalve met de gezochte zekering, uitverkocht ! Onderweg hadden wij nog een kampeerwinkel gezien en die had hem wel.

Via een lekkere boswandeling nabij Doetinchem kwamen wij bij mijn jongste (schoon-)broer en schoonzus + kids aan voor een bakkie. Na dit bezoek was het nog op zoek naar een warme dekenwinkel maar daar slaagden wij dus niet in. Vannacht de kachel maar zachtjes mee laten pruttelen.
In de caravan aangekomen bleek de zekering te werken, toilet deed het weer (Ria blij) maar de waterpomp geeft nog géén krimp, morgen nieuwe pomp kopen.
Denk je via de ACSI lekker goedkoop uit te zijn !

• 10 April 2009 - 05:18

Corrie:

Hopelijk is de pomp ook snel gekocht, en kunnen jullie de rest van de dagen lekker genieten van (hopelijk) wat mooier weer!! Vandaag wordt het in ieder geval lekker warm, dus hebben jullie die dekens misschien niet eens meer nodig!! Nog fijne dagen!!
    Ruud Corrie en Kids

• 10 April 2009 - 06:32

Hema:

Kamperen blijft genieten, maar ik nam toch echt niet zo'n loge mee hoor, zo'n stuk verdriet waar je niets van mag.
    Wij vertrekken onverwacht vanmiddag voor een kampeerwekend in Lage Mierde, even de nieuw gekochte bustent uitproberen, met een binnentent zodat Pepijn deze zomer muggenvrij met zijn opa en oma mee kan.
    Veel plezier nog verder en het wordt 23 graden

• 12 April 2009 - 11:55

Hans:

Zo het caravanseizoen is weer begonnen!! Obelink ook weer gevonden...ja dat is de goden verzoeken als je binnenstapt haha. Wij zijn net terug uit Mikumi national parc voor onze eerste safari, was heel erg mooi en zijn weer veilig terug.
    Geniet van jullie paadagen saampjes
    Hans,Mariella, Esmee en Jasmijn