Na oranje wordt het zwart. - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Na oranje wordt het zwart. - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Na oranje wordt het zwart.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

04 Juli 2010 | Nederland, Groede

Vrijdag begon weer met een brandend zonnetje die ons de caravan uit deed drijven. Lekker op ons gemakje ontbijten om daarna zowel de voor- als achterkant weer een beetje bij te kleuren. De nodige beweging bestond uit het overbruggen van de 5 meter naar de koelkast.
Tegen vieren kleurde iedereen zonder zwart-wit kenteken oranje en loeiden links en rechts al de nodige vuvuzela’s, jawel, zelfs hier heb je ze.

Wij kijken onze wedstrijden hier via de kabel maar andere om ons heen hebben waarschijnlijk ontvangst via de satelliet want op het moment dat Robben zijn beslissende voorzet nog moet geven zitten er al een paar te juichen. Maar onze 3 seconden achterstand mag de pret uiteindelijk niet drukken.

Kort na de wedstrijd begint het hier goed donker te worden gevolgd door een hoop gerommel met als logisch resultaat een ouderwetse, zomerse, onweersbui met veel kabaal, lichtflitsen en wat regen. Zitten wij ’s avonds zowaar eens in de caravan. Gelukkig is er weer een potje voetbal op de tv.

Zaterdag (03 juli) even naar Oostburg op en neer waar je struikelde over de kleedjes met overtollig huisraad die een tweede (of twaalfde) eigenaar zochten. Gauw wegwezen hier. Via de C1000 van Breskens naar een donker wordend Groede. Vanaf 1 uur hadden wij weer regen die tot een uur of 5 duurde. Inmiddels kwam boven het gekletter van de regen het geschetter van de steeds luidruchtig wordende Duitsers uit. Vooruit, ze speelde Pluisje finaal van de mat, dus mogen ze een keer. Wel jammer dat ze tot 12 uur ’s nachts doorgingen met Eins-Zwei-Drei-Vier-Null Saufen, wat een grote bek heb die gasten zeg.

Denk niet dat er veel Duitsers om 23.55 uur de ISS over hebben zien komen, tussen duizenden sterren, als een joekel van een vallende ster recht over ons hutje, schitterend, letterlijk en figuurlijk.

Zondag (04 juli) was het wederom stralend weer dus weer in de Low Gear. Even de Tour start zien en de verder voetballoze dag bakkend doorbrengen. Vanavond lekker het overtollige vlees bij Bert en Marrie op-BQQ-en. Met dank aan Peter, Carole & Jordy (alvast gefeliciteerd).

Morgen even naar Cadzand voor een zwembroek te scoren en daarna de boel een beetje afbreken om dinsdag weer uitgerust en bruinverbrand richting het Noorden te rijden.

Tot Olms.

• 04 Juli 2010 - 12:43

Hema:

Ook wij hebben vrijdagavond genoten van BBQ en hollende mannen, ook Tom heeft zijn Afrikaanse dansje met schuddende kont voor de TV gedaan, een stelletje Vogelaren die voetbal kijken met elkaar geeft volgens mij meer lawaai dan 20 vuvuzela's.
    En nu is het genieten van de tour en maar hopen dat er niet meer gekken hun hondje een rondje mee laten hollen.
    Geniet er nog maar van ook wij gaan de BBq weer aansteken en de flessen openmaken.

• 04 Juli 2010 - 18:37

CaJa-PasAntx.-E:

Met al dat voetbal-fiets-tennis geweld bijna geen tijd om gezellig/gezond verslag van jullie leut te lezen. Ook foto´s zien er goed uit.Bedankt.
    Sinds paar uur komt toch 1974 terug in herinnering
    met ook overwinning van Holland op Argentinië
    4-0 en op Braziliá met 2
    doelpunten.In Spanje rekent men vast op een finale met Holland. Ik ga er maar niet op in na hetgeen ik gisteren zag
    van España. maar houd het toch maar op D-Nl.
    En dan hopelijk niet opnieuw een herhaling van 1974.Als Holland 11/7 beide helften van de wedstrijd zo speelt als tegen Brazilië na de rust zit het wel snor.
    Maar hopen op beetje mazzel. Alvast veel kijkplezier gewenst met
    warme groetjes uit sluierbewolkt baskenland,
    CaPa

• 05 Juli 2010 - 07:49

Corrie:

Nou geniet nog lekker van
    de laatste dag en alvast een goede terugreis!! En veel plezier Dinsdagavond met de Wedstrijd!!