Viva Las vegas deel 2 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Viva Las vegas deel 2 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Viva Las vegas deel 2

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

23 September 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Viva Las Vegas – deel 2

Woensdag 22 sept. 2010

Omdat het slenteren van gokpaleis naar gokpaleis ons hier lelijk opbreekt vandaag eerst maar eens een 2-daagse pas aangeschaft voor de Hop on Hop off dubbeldeksbus die hier elk half uur de Strip of en af rijdt. Compleet rondje duurt 2 uur.

Via een tussenstop bij de Stratosphere, aardig torentje hier in de woestijn waar wij niet bovenop zijn geweest, naar Treasure Island en de Venetian.
Dat laatste hotel/gokpaleis is geweldig, hoe ze dat na hebben kunnen bouwen is zeer bijzonder. Binnen waan je je buiten in de straten van Venetië met gondeliers die al zingend, hun elektrisch (!) aangedreven gondels langs de massa toeristen varen.

Maar wat is alles hier duur geworden, waren hier dus 26 jaar geleden al en toen werd je naar binnen gesleurd om voor $ 3,- jezelf helemaal vol te schransen, nu begint alles met $ 20,- + tax. Nou zonder onze vertrouwde caravan, loopt het snel op.

’s-Middags shoppen bij Las Vegas Premium Outlet Store waar J&C hun eerste slag van vandaag sloegen. Na 1,5 uur winkelen, veel te kort voor Ria, ze begint dan net warm te draaien, terug naar het hotel voor een neut op de kamer en klaarmaken voor het diner. Dit werd het Bayside Buffet in Mandalay Bay Hotel, een ritje waar wij met de monorail naar toe konden. Heb wel eens meer een buffet gezien, maar dit sloeg alles. Saladebar, vlees, vis (J&J, lekker joh, die lange krabbenpoten die wij altijd bij Deadliest Catch zien, Phil, bedankt), chinees, Italiaans, alles was aanwezig. Ria vond na afloop, geheel op instinct, de ijsautomaat alwaar zij een infuusje aanlegde, ze had de avond van haar leven.

Wij sloten de avond af met een gokje in onze thuisbasis, het Excalibur. Omdat wij er niet zo bedreven in zijn, namen wij de eerste avond, niet al te grote risico’s en begonnen, heldhaftig als wij zijn, aan de 1 Cent slots. J&C hadden geluk (of is het toch kunde ?), zij wonnen dik, zelf zoveel dat het in de vorm van 2 checks uitbetaald moest worden, en wij, wij joegen er al onze 3 dollars doorheen.

Of J&C dit geld nu aan Els en Harm uitbetalen, dat verteld het verhaal nog niet, de tijd zal het uitwijzen.

Tot olms…

• 23 September 2010 - 16:16

JE:

Hallo ouders.
    Ik mis alleen de foto`s van Vegas nog. De verhalen zijn leuk maar waar blijft het bewijs ?? Bedankt Sig Hanssen maar want Phil is vorig jaar overleden.

Veel plezier

• 23 September 2010 - 18:31

CaJa.PasAntx-E:

Het water loopt in de mond al dat lekkers lezend. Spektakels zijn
    ook hier in 20 jaar stuk duurder geworden, daarbij dan denkend aan goed maal en flinke slok whisky van elk bekend merk.

Maar ook in Holland is het duurder dan in de Hfl tijd. Goed nieuws om daarom te vernemen dat in het nieuw te bouwen stadion van Feyenoord het aantal zitplaatsen is teruggebracht naar 1/4 van 80.000 dus nu
    20.000 komfortabele slaap-banken. Lijkt me geen slecht idee gezien de prestaties ( sorry grapje ). Maar we blijven support tot zelfs de 1-e klasse RVB
    ( bestaat die nog ? ) Groetjes en nog veel kijk. eet, en beetje drink-leut, CaJa