Westwaarts - Reisverslag uit Oakdale, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Westwaarts - Reisverslag uit Oakdale, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Westwaarts

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

26 September 2010 | Verenigde Staten, Oakdale

Zaterdag 25 sept. 2010

Na een “heerlijk“ ontbijt bestaande uit koffie, muffins en een zoet appelbroodje even, met gevaar voor eigen leven, de weg overgestoken naar Bakkery Schat, die kende wij nog uit 1984. Buiten speculaas, stroopy’s (bedenk maar zelf wat dat is), heerlijk krentenbrood, en wat andere Hollandse lekkernijen was de zaak vergeven van de latino’s, géén Hollander te bekennen dus ook niets in onze moerstaal te kletsen. Gingen wel met een heerlijk brood aan de haal.

Na nog wat koffie in onze thermoskannetjes en ijs in onze koelboxen (nr. 3 is nu ook lek, 4 nog niet) gegooid te hebben, was het een uurtje rijden naar het Yosemite Park. Of het nu door de zaterdag komt of door de gratis entree die het park vandaag bood, weet ik niet, maar het was berendruk. Ria spotte zelfs een beer toen ze even wakker was, wij geloofden haar natuurlijk meteen, stonden niet voor niets overal van die borden dat je op moest passen voor die bruine jongens. Wij zelf zagen slechts diverse, hele platte, eekhoorns, moet je maar ook niet oversteken.

Het Yosemite Park was schitterend al vielen de echte attracties wat tegen, de Bridaveil Fall bijv. was een waterval zoals wij ze in Europa wel vaker zien en brak je er je nek (John, bleef gelukkig nu wel op de been) over de toeristen. Het hoogste punt van het park, de Tioga pas was 3.0131 meter hoog en het centrale deel, bij het Visitor Center ook nog tegen de 2.000 meter. De temperatuur schommelde vandaag tussen de 20 en 30 gr. C. en géén wolkje aan de lucht. Al met al een prachtig park, absoluut de moeite waard om gezien te hebben.

Bij het verlaten van het park daalden wij af tot zo’n 750 meter waarbij de temperatuur opliep naar een dikke 35 gr., zelfs de locals hier klagen over de warmte, u ziet het, wij hebben het echt niet zo makkelijk. Tegen zessen belandde wij in een Holiday Inn Express in het plaatsje Oakdale, net voor Modesto, zo’n 2 uur rijden ten oosten van San Francisco, ons volgende doel. Meteen maar even het, wederom, koude zwembad ingedoken.

’s Avond bij de overburen weer eens voor een normale prijs gegeten, morgen uitslapen en dan 3 dagen SFO, wij zijn klaar voor de volgende uitdaging.

Nog even wat mededelingen onzerzijds. Ten eerste hartelijk dank voor de spontane reacties op onze site, kijken er elke ochtend (bij jullie reeds middag) naar uit. Ten tweede, over dat gokgedrag van onze reisgenoten (die al onze whisky helpen opdrinken), ja eigenlijk moeten ze dat maar zelf vertellen. Laat ik het zo zeggen, die boot, die komt er niet.
Ten derde, de zwembandjes, tsja, ’t is waar, zij komen nogal aan (meteen duidelijk waarom ik niet zoveel op de foto sta), allemaal zorgen voor later, hier in de States voelen zij zich broodmager, geeft hun een goed gevoel.
Benieuwd wat mijn cluppies gedaan hebben als ik morgenochtend wakker wordt,
Tot olms.

• 26 September 2010 - 06:25

JE:

Haha ik zie dat chuck ook daar alles in de gaten houd. Moet toch wel een veilig gevoel geven tussen de beren. 1 roundhousekick en het hele park is weg dus laat die beren zich maar verstoppen. Maargoed het ziet er daar iig prachtig uit.
    Ik ga met het 4de even wat punten ophalen ergens in de buurt van schiphol geloof ik.

Veel plezier

• 26 September 2010 - 09:01

CaJa.PasAntx.-E:

Weer met plezier je verslag gelezen en foto´s gezien. Lazen ook over een echte Hollandse Warme BAKKER. Ook iets over lieve beertjes. Jammer dat je nu dus weer richting de kust toert. Anders had je kunnen vragen aan de bakker of hij ook Berespek verkocht. Wellicht weet hij niet wat het is, want het is een oude bekend R-dams
    stuk voedsel. Weten jullie overigens wat het is ?
    Verbazingwekkend en ook beetje verontrustend dat Ard het zo naar z´n heeft in al die dorre woestijnen; geen zee, geen vissen, varen en voetbal ( afijn daar maar
    beter niet aan denken )
    goede trip Vaya con Dios.
    Abrazo, Carmina en Jaap

• 26 September 2010 - 12:28

Pauline:

Goedemorgen,

Terwijl de mist hier opgetrokken is en een flauw zonnetje tevoorschijn komt, zijn wij klaar voor de nog te spelen wedstrijden, de glazen gevuld de lekkere hapjes op tafel wat wil je nog meer (de verwarming springt hier gewoon aan) jullie temperatuur daar zal heerlijk zijn, wij redden nog geen 30 graden met de dag en nacht temperatuur bij elkaar opteld.
    Genieten jullie nog maar heerlijk maar er nog 2 mooie weken van.

lieve groetjes

• 26 September 2010 - 21:58

Joke:

Hoi Ria,Ard,Carla en John.Lees nu pas jullie reisverslagen schandalig he,maar Ard jij kan echt nog wel verslaggever worden hoor mocht je na Las Vegas kunnen rentenieren.Hou het nu wel bij, jullie genieten wel harstikke mooi weer heeeeeel veeeel plezier nog he de Groetjes van Jezus.

• 26 September 2010 - 22:17

Joke:

He Ria en Ard probeerde je net te bellen op je mobiel kreeg geen gehoor probeer het morgen nog wel een keertje tis nu kwart over 12 ávonds dus duik ik mn koffer maar in.Groetjes

• 27 September 2010 - 07:47

Els En Harm.:

Wij willen even reageren over de opmerking Carla blijf van die eikels af.
    Onze dochter is verschrikkelijk goed opgevoed en nog steeds houden haar schoonvader en ik haar op het rechte pad.Dus begrijp wel,dat ze nog geen eikenblad of is het eikeblad meenemen.