SFO, duur daagje. - Reisverslag uit San Mateo, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu SFO, duur daagje. - Reisverslag uit San Mateo, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

SFO, duur daagje.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

29 September 2010 | Verenigde Staten, San Mateo

Dinsdag 28 sept. 2010

Maar weer eens wat vroeger opgestaan voor ons kleine ontbijt, met een minuscuul bekertje jus en dat alles aan een mini-tafeltje. Toch is het voldoende om de ochtend mee te beginnen.
John & Carla hadden vandaag besloten hun kamer te houden dus konden wij snel op weg naar SFO, nu via de westkant voor een bezoek aan de Golden Gate Bridge.
Wij parkeerden net voor de brug om hem vervolgens per voet te bestormen, veel foto’s geschoten van het, indrukwekkende, rode gevaarte terwijl er onder de brug, langs het strand surfers, vergezeld van een zeehond, bezig waren.

Na de brug richting stad om de auto weer nabij de ferry naar Alcatraz te parkeren, jammer, parkeerterrein afgesloten aangezien de HAL het nodig vond de Zuiderdam bij ons parkeervak te parkeren en zodoende alles af te sluiten. Wel en leuk bootje.

Via een lange rij in de, ook vandaag weer, brandende zon wachten tot wij samen met een dikke andere 300 man konden inschepen. Een tochtje van slechts een kwartier bracht ons op het eiland waar wij begonnen met een audio-tour waarbij een Hollandse ex-gevangene (??) vertelde hoe het leven daar zoal was. Een interessant eiland waarvan 80% op instorten staat, toch geeft het een goed beeld hoe het er geweest was. De dames hadden dit na een klein uurtje al door terwijl wij mannen er lekker 3 uur hebben rondgedoold.

Ondertussen hadden wij nog een tweede cruiseschip zien binnenkomen, zodat de pier er bij terugkomst, uitzag als een Amerikaanse bejaarden soos waarvan de jongste 85 was en dan zullen wij het maar niet over de kleding van deze krasse knarren hebben. Wij mogen met onze camera op de buik opvallen, maar die …

Na een hotte jumbo-dog nog een rondje met de hop on bus die zo vol was dat wij beneden moesten zitten in plaats van lekker op het lido-dek. Halverwege besloten om maar niet van deze bus af te hoppen en het hele rondje uit te zitten. Na de tour tijd voor iets koels.

Ik had ondertussen een sms van mijnheer Visa gehad dat er waarschijnlijk frauduleus met mijn kaart was omgesprongen, de schrik zat er meteen in dus onmiddellijk bij de eerste de beste tent naar binnen zodat ik even rustig naar Nederland kon bellen. Zitten wij ineens bij Hooters, da’s ook wat, Jas, hoe is het mogelijk hè ?
Terwijl onze strakke meid de drank bracht had Visa mij inmiddels verteld dat mijn kaart waarschijnlijk was gekopieerd en er zojuist door iemand (nu eens niet Ria) bij een ons totaal onbekend warenhuis, genaamd Northstorm (?), middels verschillende pogingen, voor USD 784,00 aan kleding was geshopped.
Bedenk nou maar eens waar die kaart geskimmed kan zijn, je betaald hier de hele dag met dat plastic ding. In ieder geval is de kaart meteen geblokkeerd en gaan wij over op de volgende kaart, wij hebben nog meer van dat plastic spul. Volgens mijnheer Visa hoef ik er mij net druk over te maken, thuis even contact opnemen, hoop dat ze er dan nog zo over denken. In ieder geval is ook via internet mijn rekening verdwenen dus of er nog meer af is, géén idee.

Na een paar pintjes lekker wezen eten bij de Italiaan op Pier 39 (vlakbij Bubba, zou Forrest hem gisteren dan gekopieerd hebben ?) en daarna naar het motel voor onze laatste nacht in SFO. Morgen naar Carmel en Monterey voor nog meer Fisherman’s Wharf en zeehondjes,
Tot olms…

• 29 September 2010 - 06:38

Carla En John:

Na ruim twee weken met de Olm's door Amerika te trekken zij we het nog lang niet zat.
    Ten eerste is het een geweldig land met prachtige bezienswaardigheden. Ard maakt leuke verslagen met hier en daar een dichterlijke vrijheid, maar wij doen het hem niet na. Iedereen geniet van de reisverslagen en foto's. Tijd voor een boek denken wij.

Liefs van ons.

• 29 September 2010 - 09:34

CaJa-PasAntx-E:

Onze tante lena zou gniffelen bij lezen van jullie spannende verhalen
    Ze maakte immers helaas nooit wat mee in Ebbe en Vloed. Bedankt voor prachtige verslag en mooie plaatjes die we immers alleen maar kennen van films over die enorme brug en ex-nor
    Verslag over glaasje limonade lazen we veel te vlug, ipv Limo zagen we zoiets als Libidinoso
    Overigens mazzel dat je niet in LA zit (erg heet)
    of vlak bij Mexico (veel
    regen). Tot je volgend relaas. Gr. C+J