Countdown - Reisverslag uit Laguna Niguel, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Countdown - Reisverslag uit Laguna Niguel, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Countdown

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

07 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Laguna Niguel

Woensdag 06 okt. 2010

Vandaag staat in het teken van uitslapen, restjes opmaken, wat laatste inkopen en een beetje rommelen in en om het huis. De hele nacht goot het van de regen maar toen wij tegen half 9 ons bed uit rolde begon het zowaar een beetje op te klaren.

Na een flinke dosis oude eieren en goed doorbakken spek voor de kliko behoed te hebben was het tijd om eens te kijken of alles in de koffers zou passen. Nu, passen zal het wel maar het gewicht, dat kan morgen wel eens een verrassing worden. Kunnen morgen op LA Int’l Airport altijd nog bijvoorbeeld die 12 paar Nike-Air of de 4 Ipods of pads weggeven, liggen hier zat liefhebbers op straat.

Na het passen en meten, met een doorgebroken zonnetje, nog even naar een Mall(etje) om toch nog maar wat extra kilo’s in te slaan, wederom een geslaagde rooftocht, zelfs iets voor mijzelf mogen kopen. Uitkijken, anders ga ik shoppen nog leuk vinden (althans in de VS).

Omdat het nu toch lekker weer was geworden nog even naar Laguna Beach gereden om ons te vergapen aan de schitterende huizen die hier pal aan het strand staan, wat een locatie, berg mij er maar een paar jaar op. In de lokale supermarkt herkende Carla nog een bekende uit Nieuw-Amsterdam, juist weer een ontdekkingsreiziger uit Drenthe (met een h). Nadat de dames nog even leuk hadden bijgeklets was het richting huisje op de berg.

Om 16.00 uur, 24 uur voordat onze 747 vertrekt, even via internet ingecheckt en onze rij stoelen een rij of 10 naar voren verlegd. Ze hadden ons op één van de achterste rijen ingedeeld, net voor de wc’s, zie John al 11 uur zitten met zijn schoteltje om wat vakantiegeld terug te verdienen, neen, niet zo’n rustig plekje daar achterin.

Zowaar aan het einde van de dag de b-b-q kunnen uitproberen, nou John wist er wel raad mee en wij genoten van een overheerlijke New York Steak met eiersalade, cawslaw, Carla haar krulfrieten en alle oude wijn en bier die op moest, kunnen tenslotte niets meenemen en weggooien doen wij ook niets.

De rest van de avond beetje filmpje kijken, misschien nog een beetje kolonisten (staan inmiddels met 6-0 achter, dus dat komt ook niet meer goed) en verder maar eens kijken wat er nog meer op moet.

Morgen hier om 11.00 (20.00 NL) uur weg, 13.00 (22.00 NL) uur op het vliegveld, 16.00 (01.00 NL) uur vliegen, vluchtnr. BA 278, 10.05 (11.05 NL) uur in Londen, 12.00 (13.00 NL) uur weer weg, vluchtnr. BA 434 en om 14.10 (14.10 NL) uur op Schiphol.

Mocht British Airways de genoemde planning, wederom, punctueel uitvoeren dan bellen wij op Heathrow nog even “ de Jong Op Maat “ zodat wij voor het donker weer, voor een paar maanden, achter onze eigen geraniums kunnen wegduiken.

Na bijna 4 weken, ruim 5.500 km, geweldige indrukken, een hittegolf in San Francisco regen in LA, een snikheet Las Vegas, een paar dollar armer maar onschatbare herinnerringen rijker, komt er voor ons viertjes een eind aan onze reis. Ook wel lekker om thuis weer een paar bekende gezichten terug te zien.
Namens ons viertjes willen wij alle meelezers hartelijk danken voor de aandacht en leuke reacties die wij mochten ontvangen, wij melden ons weer bij een volgende vakantie, plannen zat.

Tot olms…

• 07 Oktober 2010 - 04:44

Wilma:

Een goede reis naar huis en tot binnenkort

• 07 Oktober 2010 - 04:47

Corrie:

Wij hebben weer zeer genoten van alle verhalen en wensen jullie weer een goede terugreis, en veilig weer thuis!!

• 07 Oktober 2010 - 07:57

HEMa:

we hebben genoten het was een reis in onze reis, zo blijven er voor ons weinig geraniumdagen over. Een hele goede terugreis gewenst en bedankt voor het schrijven

• 07 Oktober 2010 - 08:08

Els En Harm:

Nu ard wij hebben genoten van je verhaaltjes.Het is toch leuk als je zo iedere dag een berichtje krijgt van mensen die je aan je hart liggen.Helaas zullen wij het nu wel moeten bezuren door op dieet te gaan.Krijgen wij natuurlijk ook niets meer.Prettige terugreis en tot ziens.

• 07 Oktober 2010 - 08:33

CaJa.PasAntx-E:

Bedankt dat we fijn mee
    konden genieten van je tripje. Straks kunnen jullie misschien wat kleren over elkaar aantrekken om paar kilootjes te sparen.
    Schoenen zal probleem zijn. Paar jaar geleden mocht je nog(wat we vaak belachelijk meemaakten)
    van die grote pakken ongewogen handbage mee sjouwen.Dat is denkelijk
    wel over. Goede reis en tot horens/ziens, C+J

• 08 Oktober 2010 - 18:56

BERT:

misschien wel laat en zijn jullie al thuis maar toch nog een fijne thuiskomst en naar al jullie belevenisse zullen de eerst komende dagen wel slapen om maandag weer fris aan de slag te gaan. wel alle dagen verslag gelezen maar niet veel geantwoord maar dat hoor je nog wel doei moordrecht