Nog even buffelen - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Nog even buffelen - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Nog even buffelen

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

26 Augustus 2012 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Eén week werken en dan is het eindelijk tijd voor onze dikverdiende break, al zeg ik het zelf. Eindelijk eens iets doen waar wij echt goed in zijn, vakantie vieren. Inmiddels hebben wij wat huiswerk gedaan en is er een reisroute opgesteld. Zoals gebruikelijk bij ons, niets staat vast, niets is gereserveerd, gewoon gaan met die banaan en zien waar wij uitkomen, zoalng het er maar mooi weer is.

Onze route is als volgt :
Zondag 02 sept. weg om een uur of 8 en stoppen ergens onder Parijs. Als richtpunt hebben wij Camping Les Petits Prés in Dourdan, zo'n 500 km rijden.
Maandag 03 sept. naar Souillac, Camping Les Ondines, afstand ± 470 km
Dinsdag 04 sept. naar Sant Pere Pescador aan de Costa Brava, Camping, La Gaviota, afstand 450 km.
Hier blijven wij dan tot 12 sept. in afwachting van John & Carla.

Woensdag 12 september naar Vilanova i la Geltru, Camping Vilanova Park, iets ten zuiden van Barcelona, 185 km rijden.
Hier verblijven wij dan een week, misschien iets langer.
Vrijdag 14 en zaterdag 15 september een bezoek aan Barcelona, de stad is vanaf de camping per bus te bereiken, doet er een uurtje over en voordeel is, er gaat ook een nachtbus terug naar de camping. Carla kan het dus de 14de zo laat maken als ze wil, wij laten ons verrassen.
Verder zijn er leuke dagtrips naar o.a. Sitges, Montserrat, fam v/d Sluis (??) ed. mogelijk.

Rond 20-21 sept. verkassen richting Pals, vooralsnog ons oog laten vallen op Camping Mas Patoxas, maar dat zou ook nog een andere kunnen worden. Te rijden afstand 180 km.
Hier in de omgeving is ook weer zat te doen, John wil ons heuveltje af laten fietsen naar Girona, klinkt goed. Verder mooi wandelgebied landinwaarts, pitoreske kustplaatsjes en Ria op jacht naar een bakstenen aarbeienpot, ook dat nog, beetje ballast voor een goede wegligging naar huis.

Donderdag 27 sept. in een dag of 3 naar huis, waarschijnlijk via de Route du Soleil, klinkt altijd lekker maar kan een beetje druk zijn, maar de meeste tobbers zijn dan alweer lang en breed thuis (en aan het werk).

Volgend verslag ergens vanuit het buitenlandse hotspot met wifi.
tot olms...

p.s. kolonisten nog steeds dubbel blank.

• 26 Augustus 2012 - 14:10

HeMa:

Nou ik heb weer wat te doen op deze luie beetje saaie zondagmiddag, ik ga nl eens even de campings bezoeken die je doorgeeft en de reisroute op kaart bekijken.
    Heerlijk om er weer lekker op uit te gaan, ook wij vertrekken als het goed is omstreeks dezelfde tijd, alleen wij weten echt niet wat we willen, ja teveel willen we en fietsen in de achterhoek en naar het strand bij mooi weer en bij Honfleur gaan kijken (hadden weer visite die daar pas waren) of fietsen in duitsland langs de Weser.
    Denk dat ik maar een dobbelsteen pak of de kaart van europa en mijn ogen dicht doe en prik.
    Buffelen jullie nog een weekje door dan puzzelen wij verder en wie weet kunnen we nergens heen, als er weer een bouw verzoek vanuit Almere komt.
    Verheug me op de verhalen.
    Barcelona was voor Robert en Erica fantastisch en die zijn er na 12 dagen nog niet uitgekeken, dus dat wordt denk ik een hele late nachtbus voor jullie.

• 27 Augustus 2012 - 12:10

CaJa-E:

Voorspel en genieten van a.k. reis duidelijk in dank ontvangen. Missen dus het eerste weekje zuid Frankrijk. Het begint al al gelijk in Catalonie bij de op dit moment zeer gelukkig zijnde Barça aanhang.
    Weekje verblijvend in Madrid gisteravond genoten van 3 potten voetbal. Eerst 19h00 het moeilijk op gang
    komende Barcelona bij Osasuna, daarna om 21h00 Getafe Real Madrid ( enorme afgang ) en als
    toetje nog om 23h00 Valencia tegen iets uit Vigo ( Celta? , edoch niet uitgekeken, er moest ook op
    het terras nog worden gekaart en geborreld ).

Verder je vast leuke berichten wachtende. Heb hele goede reis. Verplichte alcohol blaas-toestandjes al
    voor doorreis Frankrijk gekocht ? Doe het rustig aan en let extra op de auto-pista Roemeense dieven.
    Ze hebben allerlei uitgekookte trucjes. Op stukken rustige routes nacional houden ze je rustig aan
    in een vals Gendarmerie pakje. Houd deuren op slot en bel eerst maar 112 of contróle juist is.

Warme groetjes uit heerlijk Madrid; Carmina heeft immers beetje heimwee naar deze stad,
    - Carmina en Pa, tijd.. Madrid-E

• 30 Augustus 2012 - 15:47

Wito:

Zo wij gaan ook zondag weg. Heerlijk hoor.
    Wij willen als alles goed gaat naar Bourges of zo iets rijden iets meer dan 500 km.
    Jullie zijn heel hartelijk welkom op de camping met of zonder vrienden.
    Verder een hele goeie reis en wie weet tot ziens

• 30 Augustus 2012 - 16:20

Paulien En Wijnand:

Lieve vakantiegangers in spe,

Sorry voor de late reactie, maar zoals jullie weten hebben wij net de koffers uitgepakt,
    en weer geparkeerd op zolder en wachtende op het volgende vertrek.
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd toe, wij genieten ieder jaar in Spanje met volle teugen,
    en hopelijk hebben jullie niet die extreme hitte die wij hebben gehad, zeker niet als je het eea
    wil bezichtigen.
    Geniet met volle teugen, en zullen jullie belevenissen volgen, en thuis wordt alles goed geregeld hoor.!!!!!!!!!