Jong geluk, al 31 jaar. - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Jong geluk, al 31 jaar. - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Jong geluk, al 31 jaar.

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

12 September 2012 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Dinsdag 11 sept. 2012

Na het ontbijt een beetje gelummeld op de camping. Wat ons (en natuurlijk vooral Ria) helemaal was ontschoten, waarschijnlijk gevolg van het rijkelijk aanvullen van nakend vochttekort, was het feit dat John & Carla vandaag 31 jaar getrouwd waren. Ter ere hiervan had Carla een lekkere salade lunch klaargemaakt en met een wit wijntje erbij werd het al snel gezellig. Hierna lekker een paar uurtjes in het zwembad liggen spartelen om aan het einde vande middag naar Vilanova i el Geltru te rijden. Na daar wat te hebben rondgeslenterd werd het weer tijd om wat te eten. Ondanks onze niet al te attente felicitaties eerder vandaag boden J&C ons toch een voortreffelijke paella aan, smaakte prima.
’s Avonds een paar potjes kolonisten gespeeld, beter niet kunnen doen. Toen wij rond half één naar onze kribbe togen heeft Carla de overbuurman (een lawaaierige Brabo) gevraagd of SBS 6 wat zachter mocht, waren ze niet blij mee, jammer dan, het geluid ging in ieder geval zachter en zijn gehoorapparaat moest er waarschijnlijk een tandje bij doen.

Woensdag 12 sept.

8 Uur op en om 10 uur naar Sitges, leuke plaats, prachtige boulevard, de bakermat van Bacardi en … getver, vergeven van de homo’s, de één nog kleffer dan de andere, elk straatje, waar je ook kijkt, van die Ridders van de Bruine Ster, mij een paar teveel en ik ben er toch wel een paar gewend (begrijp mij a.u.b. niet verkeerd). Thuis op de camping nagekeken, blijkt het zomers de homohoofdstad van Europa te zijn.
Ne een lekkere lunch geshopt bij de Mercadona en terug naar de camping voor een verkoeling. Nu ik schrijf liggen de 3 metgezellen allemaal te maffen, al die indrukken van hedenmorgen waren blijkbaar iets teveel voor hen. Vanavond kalmpjes aan, het blijft hier bloedje heet, 30 gr. en af en toe gelukkig een briesje.

Tot olms…

Ps. Stand kolonisten “de P’s”- “Olm” 2-0

• 12 September 2012 - 19:53

Caroline:

Hoi Ard, eindelijk tijd om je verslagen te lezen (na alle voetbal- en paardrijwedstrijden).
    Gelukkig is het bij jullie nog steeds mooi weer en lekker warm, hier zitten we al bijna met de kachel aan. Veel plezier in Barcelona dit weekend en doe Messi de groeten van Twan.
    Geniet er nog van, groetjes Caroline + aanhang

• 12 September 2012 - 20:21

CaJa-PasAnt-E:

Tja, het is moeilijk reageren op verhalen waar eigenlijk niet veel spannends in gebeurd. Of het moet zijn
    dat de huid steeds strakker en spannender gaat staan na het vele bunkeren en tanken. Wat hadden de
    mensen het vroeger ( tot 1945 vakantie dagen 0,0 ) ( in 1948 toen wij gingen sjappelen bij oom Cor, één
    week-werkdagen vrij ) toch veel makkelijker en gezonder. Half jaar van te voren ging je al je vakantie-
    reis b.v op de fiets naar stro-slaap-verblijven, uitstippelen in Oisterwijk of zelfs tot Hilvarenbeek. Vervelen had geen tijd voor; sorry die was er niet.

Met grote verbazing gelezen over ervaring die Ard blijkbaar ergens verborgen houdt over homootjes. Dat is helemaal nieuw. We hebben heel wat dokumenten over het Verolme geslacht: lezen daar dat onze
    ouders en ooms/tantes tot het jaar 1930 bijna allemaal moesten huwen, dus tot toen was er geen sprake van ook maar enige Poot in onze gezonde familie. Eigenlijk kennen we er maar twee uit latere tijden, maar dat kan best iets erfelijks zijn van de aangetrouwde kant. Is het eigenlijk ook niet een beetje een mode-trekje? Gelukkig hebben we er ons nooit aan hoeven storen, ergo minder konkurrentie ? Doordenkertje !

In de jaren 1945 waren er b.v in Oude Tonge maar 3 keurige, hardwerkende mannen bekend als homo.
    Aantal inwoners net als nu ca. 3.000. Vrouwtjes aantal onbekend, raden maar !
    Het zullen er dus voor de statistieken nu wel een stuk of 100 zijn. Lopen dus minstens 1 op 30 ?

Tot je volgend verslag; blijf genieten, happen en gieten !
    Met Spaanse abrazo y besos,

Carmina en pa Jacobo

• 13 September 2012 - 16:51

Joke:

Hey leuk hoor die reisverslagen en Golden Girls hebben jullie die pakkies gekocht haha, nu Olmpjes zorg in ieder geval dat de stand wat beter wordt wat betreft die kolonisten.
    Lekker hoor die temperatuur daar kan je niet wat doorsturen naar hier, groetjes Jezus.