Stichtelijk daagje, kan geen kwaad - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Stichtelijk daagje, kan geen kwaad - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Stichtelijk daagje, kan geen kwaad

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

17 September 2012 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Maandag 17 sept.

Niets gemerkt van de staking vandaag. Om even over negenen reden wij via kleine weggetjes naar de binnenlanden om anderhalf uur later uit te komen in Montserrat. Dachten wij hier een leuk kloostertje aan te treffen, het begon met een mega-parkeergarage naast een super nieuwe tandradbaan. Eerst in het dorpje beneden een bakkie met een boogje gedaan bij de lokale uitbater, hoe leuk. Je moet alleen een paar straatjes van de hoofdweg afgaan en de tijd staat even stil.

Hierna middels het treintje in een stief kwartier naar boven alwaar het, voor ons doen, fris was, slechts 19 gr. en geen zon. Tsja, da’s even wennen. Eerst naar het klooster waar het hoogtepunt de Zwarte Maagd is, de wachtrij hiervoor was ongeveer een uurtje, laat ik het nou niet zo op zwarte maagden hebben, dus maar niet in de rij aangesloten. Verder wel een schitterend klooster met veel bling-bling.

Na het klooster de hele vestiging rondgelopen, prachtige vergezichten, overal kapelletjes, kruisen en beelden van heiligen. Alles gelegen op/tegen een berg, wel giga druk, meerdereheid van de toeristen, jawel, ook hier, Russen. Op zich ook al een bezienswaardigheid hoor.

Aan het begin van de middag weer met het treintje afgezakt naar het dal, de auto gepakt en via de Hiper Simply (joekel van een super) in Vilanova naar de camping voor een rustige avond, lekker bakplaatjes aan. Morgen verkassen richting Pals. Wij melden ons, hopelijk daar wel goed internet.

Tot olms…


Ps. Stand kolonisten “fam.Lucky Dobbelsteen”- “Olm” 4-0, niet tegen te spelen.

Ps.2 Wil Wil Wel, nu die kleine nog, zet hem op meiden !

  • 17 September 2012 - 18:37

    Hema:

    Prachtige manwijf stappers, als ze maar lekker lopen.
    Wij mochten nog gewoon over de smalle weg vol haarspeldbochten naar boven en dat is denk ik leuker dan met zo'n treintje, geeft in ieder geval wat meer spanning.
    Wij waren er verschillende keren maar of vroeg in het jaar of inderdaad in sept. en dan waren er nooit zoveel mensen.
    Die Russen gaan dus gewoon een probleem worden voor ons ze zijn met teveel.
    Wij vonden het de keren dat we het gezien hebben heel indrukwekkend de zwarte maagd is zo klein als klein duimpje dus je heb er niet veel aan gemist, wij vonden vooral de manier waarop de Spaanse mensen er mee omgingen indrukwekkend, mensen tot tranen toe geroerd als ze er langs liepen.
    Voor mij, maar wie ben ik, onbegrijpelijk.
    Wij zijn weer hard aan het werk in Almere zitten wel in een luxe onderkomen omdat Nico niet wilde dat we kampeerde, er zit een natuurkampeerterrein naast het pand maar dan moet ik ook nog zelf het sanitair poetsen en dan verdom ik, dus nu heeft hij ons ondergebracht in www. delodgerie.nl en dat is heerlijk na een dag heel hard werken.
    Ik ga nu wel in ons campertje een lekkere bak nasi maken.
    Jullie nog heel veel plezier verder maar ik maak me daar niet zo ongerust over dat dat niet gaat lukkenb.

    groetjes van henk en mij

  • 17 September 2012 - 22:44

    Pim:

    Ik neem aan dan J en ikzelf al flink gemist worden. Ik heb het erg naar mijn zin gehad, en wil jullie allen nogmaals bedanken voor de alles!

    Veel plezier nog!

    p.s ik ben er vanmorgen achtergekomen dat mij Barcelona traningspak waterdicht is (wat is het fijn om weer in NL te zijn).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ard & Ria

Te veel reisplannen, te weinig reistijd.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 138567

Voorgaande reizen:

30 Mei 2014 - 17 Juni 2014

Spanje 2014

02 September 2012 - 29 September 2012

Espana 2012

Landen bezocht: