Dag 6 & 7 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

10 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Kissimmee

Woensdag 08 augustus 2007

Vandaag eens goed uitgeslapen, zaten om 09.30 uur aan de donuts, lekker voedzaam hoor, lekker gezond ook. Vervolgens op onze gemakkie Inernational Drive op en af gereden, veel te zien daar, huisje op zijn kop, enorme conventie centra, allerlei shops, restaurants, pretparken zoals Sea World, Wet 'n Wild, Universall Studio's. Aan het einde van deze straat (of begin ?) tref je enorme Outlet Stores aan, Jeroen trof hier het walhalla van de vissport aan in de vorm van Bass Pro Shops. (Rancar zou hier eens een daagje losgelaten moeten worden)

Omdat het ook vandaag weer bloedheet was sprongen wij 's middags weer snel in ons badje om rond 18.00 uur voor de buis te zitten voor de lancering van de Space Shuttle. Precies om 18.36.00 ging hij vlekkeloos de lucht in waarop wij om 18.36.30 naar buiten spurten zodat wij hem om 18.36.50 in de verte live omhoog zagen gaan.
's Avonds op de Congo River golfbaan Jeroen even een lesje minigolfen gegeven, zo zie ja maar waar die clinic van vorig jaar nog goed voor was.

Vraag aan de lezer : heeft iemand een idee hoe je van een verstopte oor af komt, druppels helpen niet en het is verrekte lastig.

Donderdag 09 augustus 2007

Om 09.00 uur liepen wij de poorten van Sea World binnen, althans, even bij het hek wachten voor het spelen van het volkslied. Dit park is een schitterende combinatie van een (zee-)dierentuin en pretpark, net het Dolfinarium alleen dan 25x zo groot en bloedheet vandaag, temp. 36 gr., zelfs de Yanks vonden het warm. Prachtige dolfijnshows, zeeleeuwen en als hoogtepunt Shamu de Killerwhale (orca), hoe krijgen ze het die beesten geleerd, heel knap.
Ook nog in een razendsnel bootje gezeten die van een grote hoogte naar beneden dendert om met een enorme plons tot stilstand te komen. Rond 16.00 uur waren wij het zat, het was zo verschrikkelijk heet en wij verlangden naar een koel (zwem-)bad.

In het zwembad lag een vader met dochter te dobberen waarvan Ria dacht dat zij naast ons in het vliegtuig zaten, ja hoor, zal wel. Enfin, later toch maar eens vragen en wat denk je ja hoor, zelfde rij als ons, wij bij het raam, zij in het midden. Ongelooflijk, dat van Meenen-geheugen, je wordt er wel eens eng van, maar hoe is het mogelijk, kleine 300 man aan boord, zo'n groot land, 345.973 motels/hotels en zij zitten een paar deuren verder.
's Avonds wezen eten bij Smokey Bones, ons eerste echte restaurant na al die plastic tafeltjes in de pretparken, heerlijk, spareribs, shrimps, cawlsalad en een grote Bud en gratis navulbare Cola's.

Na terugkomst in het appartement nog een beetje met mijn oor ge-expirimenteerd maar nu hoor ik links helemaal niets meer, voelt niet echt prettig als het morgen niet beter is maar eens kijken voor een dokter of slaolie, of ....., zeg het maar. 3 dagen is lang maar dat mijn opa 60 jaar slecht/niets heeft kunnen horen is haast ondenkbaar.
Morgen weer een daagja kalm aan, onze laatste in Kissimee.

• 10 Augustus 2007 - 09:47

CaJa.M-E:

Opnieuw met veel plezier gelezen over alles wat jullie zien en doen. Inderdaad grappig dat de wereld zo afwisselend groot en klein is. Hebben we ook wel een zak vol voorbeelden van. Wat betreft het goed kunnen of willen luisteren raden we je aan naar een ( niet schrikken !)
    OTORRINOLARINGOLÓLOGO te gaan. Waren wij vorige week eveneens voor jaarlijkse contróle, oor-neus en keel ! Wellicht gaat het wel ineens over omdat je lekker normaal en goed bent wezen eten ? Sterkte, snelle beterschap en nog heel wat fijne dagen. C+J-Madrid

• 10 Augustus 2007 - 09:59

Ca.Ja.M-E:

P.S. Sorry. Engelse woord voor zo´n oor-neus-keel toestand is OTOLARYNGOLOGIST.
    ( of je een emmer leeggooit ?). In elk geval niet mee blijven lopen! Zie immers inderdaad pijnlijk oud worden van je grootvader, Gr. Ja.

• 10 Augustus 2007 - 11:12

BAREND EN MAAIKE:

Hoi allemaal
    Wat geweldig dat jullie die spaceshutle de lucht in hebben zien gaan, een druk programma hoor wat jullie doen. Maar ja je moet er alles uit halen als je daar bent.
    geniet er nog maar lekker van wij gaan zo zel weer naar renesse toe ( is ook lekker hoor )
    Groetjes barend en maaike

• 10 Augustus 2007 - 22:46

Wito:

Ja het val toch allemaal niet mee he zo'n vakantie. Maar ik heb hier thuis nog oordruppels als je ze wil hebben moet je ze even langs halen en anders even door laten spuiten net als de auto's of zo.
    Maar in iedergeval hebben jullie toch wel lol en eten heel gezond, heerlijk hoor. Allemaal de hartelijke gr. van ons

• 13 Augustus 2007 - 00:11

Hans:

Shit balen van je oor zeg, probeer nog een keer Space Mountain wie weet helpt dat!
    en jongens geef deze site niet door aan Esmee en Jasmijn anders is er geen ontkomen meer aan volgend jaar!!
    Bevalt de auto goed want lopen buiten de pretparken is er daar niet echt bij he?

ps die kleine namaak Davids is voor 13 miljoen naar Real en die W. UienSneider ook, oh nee niet, oh ja toch en toen weer niet want het bod was een beetje laag, 24 miljoen!!!