Dag 11 - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

14 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Homestead

Maandag 13 augustus 2007

Gisterenavond samen met Jassie lekker sirloinsteak gegeten, Ria garnalen en Jeroen ribs. Het leuke van uit eten gaan is dat de cola van de jongens telkens wordt bijgevuld (zonder hiervoor te betalen).

Vanochtend even aan de receptie zeggen dat wij inderdaad nog een 2de nacht blijven, nou mooi niet dus, hotel zit vol en of wij onze koffers maar willen pakken. Wij een stukje verderop maar ingechecht in Days Inn en op naar de zuidelijke kant van de Evergades. Via het Visitors Center naar het 1ste uitkijkpunt waar het krioelde van de krokodillen. Vervolgens na een rit over lange kaarsrechte wegen dwars door het moerasgebied bereikte wij een bord met daarop aangegeven dat wij over een pas moesten van wel 3 foot hoog, gelukkig wist onze Dodge Caravan (zonder trekhaak en caravan) deze reusachtige top te overbruggen.

Vandaag was het Muscito niveau hoog wat bij het bewandelen van diverse mooie, korte route's goed te merken was, Jeroen heeft blijkbaar het bloed van mij ma want hij had het zwaar te verduren. Het Flamingo Visitor Center aan het eind van de rit zag er haveloos uit en was ook grotendeels gesloten. Dit kwam door een orkaan 2 jaar geleden, orkaan heette trouwens Wilma ..... Toen wij hier in 1985 waren zag het er ook al zo uit en was ook bijna alles dicht dus om nou Wima maar de schuld te geven gaat mij te ver.

Na een ritje van 1,5 uur waren wij weer terug in het motel voor een frisse duik, alhoewel, ook ons zwembad was bezaaid met muggen, dooie, dat wel. Verder bemerkte wij dat het motel er toch niet zo goed uit zag en ook het publiek maar zozo was, maar goed het is maar voor 1 nacht, morgen de Keys en als het hotel dat wij op het oog hebben plek heeft, dan zitten wij de volgende 3 nachten er prima bij, later meer.

Vanavond weer wezen eten, nu bij Applebee's, joepie weer geen hamburgers, wij gaan goed zo. Ria een Pina Colada en ik 2 bier het is nl. elke dag en op elk tijdstip Happy Hour, dus alles van de bierkaart werd dubbel geserveerd, bah, wat vervelend, toch maar opgedronken. Bert, is dit land niets voor jou ??

Tenslotte nog even naar de Wal Markt Superstore die is tenslotte 7 dagen, 24 uur geopend en druk dat het er was, zo 's avonds om een uur of 10, ongeloofelijk.

Cor/Ruud, (nog) gefelicteerd met je verjaardag, zag dat DK goed is verlopen. Vanaf morgen gaat ons visier ook wat meer op vissen, tot nu toe was het alleen maar vis-show(s) en vis-eten.
See you,
Ard + fam.

• 14 Augustus 2007 - 08:49

Bert:

er is mij wel eens verweten dat ik een spraakwaterval had, maar zozieje dat komt door bier, daarom lukt het jou ook om elke dag zo,n verslag te maken.hartstikke leuk hoor en we blijven jullie volgen.
    ps.vandaag nog druk om inkopen te doen voor de verjaardag.
    morgen meer doei vanuit moordrecht.

• 14 Augustus 2007 - 12:09

Barend En Maaike:

Vinden het heel leuk om jullie ervaringen en foto`s te zien dus die afspraak in het najaar maken we zeker.
    nog veel plezier

Barend en Maaike

• 14 Augustus 2007 - 20:02

Ruud En Corrie:

Net al jullie berichten even doorgelezen. Klinkt allemaal heel vervelend en saai, ben blij dat ik al weer 2 dagen aan het werk ben.....zucht........
    Hoop dat jullie een paar mooie vissen kunnen vangen. Heb jaren geleden ook gevist in de Everglades en Clearwater Beach, ik vond het helemaal geweldig!

Groeten en vangsu,

Ruud en Corrie

PS. zal proberen dit bericht slechts 1 maal te plaatsen

• 14 Augustus 2007 - 21:31

Hans:

Ben erg nieuwsgierig naar jullie dag morgen, lijkt me erg mooi daar!!
    Dont forget about Tony Roma's

• 15 Augustus 2007 - 10:55

CaJa.M-E:

Prima berichtgeving; niet te geloven dat je dat onbetaald doet.Ene pracht verhaal nog niet gelezen of floep weeral het volgende zeer duidelijke; hartelijk dank.
    Jammer dat vervolg bier drinken nergens gratis is. Cola weggeven is niet zo moeilijk, is per liter 999,9 cm3 H2O en
    0,1 cm3 rare bruine poeder-troep.
    Hebben optrekjes van "Marathon" bekeken,
    ziet er goed uit. Maar hopen dat de orkaan Floppy die nu langs Hawai trekt
    niet aanwakkerend richting Florida afbuigt. Volgens ons is de minder trek in whisky dan in koud pilsje, meer het gevolg van temperaturen die er bij jullie ook Spaans heersen.Gr.C+J.