Dag 12 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

15 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag 14 augustus 2007

Vanmorgen vertrokken vanuit de Days Inn, die achteraf behoorlijk tegenviel, maar oke ontbijt was wel goed en prijs laag dus voor een hollander is het dan altijd acceptabel.

Na weer wat goedkope gallons ($ 2,73 p/g) getankt te hebben op weg naar de Keys. Onderweg een buitje getrotseerd maar verfrissend werkt het niet, het blijft dik boven de 30 gr., dus klagen wij niet. Men is hier overal bezig om de wegen te verbreden, altijd prettig als de orkaan die zich momenteel heel ver op de Atlantische Oceaan ontwikkelt hierheen komt.

Wij hadden vanuit Homestead reeds een e.mail gestuurd naar een leuk uitziend optrekje in de plaats Marathon, halverweg de Keys. Daar aangekomen konden wij voor 2 dagen in een 2-bedroom appartement met keuken enz. en een derde nacht in een 1 bedroom appartement (ook met keuken, ruime zithoek enz..) terecht. Nou het zag er allemaal zo gaaf uit dat wij dit voor lief namen. Vanuit de keuken zien wij prachtige jachten liggen, vanuit het zijraam het zwembad en aan de voorzijde het strand, wilt u nog meer .... ?? Oke, het kan mooier, want onze 3de nacht zitten wij pal aan het strand en dan zouden wij de beroemde zonnsondergang op de Keys moeten kunnen zien. Nu trouwens even niet want het is zwaar bewolkt.

De middag brachten wij door aan en in de Atlantische Oceaan en die was ook al warm maar ook dit accepteren wij maar. Trouwens onder de schaduw van een palmboom (zonder noten gelukkig) was het goed te doen. In de zee zwommen flinke vissen, beetje model geep, lengte zo'n 25 cm. Voor Ria & Jasper was het zwemmen meteen wat minder. Voor het eten nog gauw een paar duikbrilletjes aangeschaft want snorkelen is hier een must.

Vanavond heeft Ria weer eens zelf gekookt, lekker gezonde pasta. Voor B&M te H, wij schijnen hier op een steenworp afstand te zitten van de non-wireless Blue Waters, morgen eens even kijken, op de lokale folders ziet die er ook geweldig uit nu nog even in het echie zien.

Dat wij deze USA trip zonder mijn vertrouwde whiskey-maat maken is goed te merken want ik kocht vandaag pas mijn 2de (liter-)fles en dat ging vroeger toch echt wel wat harder.
Jeroen heeft vandaag een hengel + toebehoren aangeschaft en hij heeft zich door een expert (?) laten voorlichten over de manier van vissen. Overmorgen gaat hij het proberen, wel dan nog even wat vers aas (garnalen) halen bij de Publix.

Morgen willen wij de laatst 54 mile naar Key West afleggen om daar de tourist uit te hangen.

Voor de liefhebbers, het adres van ons huidige stulpje is : www.marathonresort.com

Hans, al die toko's die jij opnoemt daar wil ik zo aanschuiven maar dan zal ik denk ik alleen moeten want de familie heeft het niet zo op die buitenlandse lekkernijen, gaan meer voor de vette hap, je kent het wel.

groeten van ons 4.

• 15 Augustus 2007 - 07:12

Bert:

nog naar kr. tanden gezocht zoals in zeeland naar haaien is met snorkelen goed te doen.gefeliciteerd met sun zijn verj.dag.op jou mail ard 3enkele foto,s geplaatst lukte hier niet.doei!!!

• 15 Augustus 2007 - 08:32

Corrie:

Net even gekeken op de site van het resort waar jullie nu zitten, zou helemaal niet willen ruilen hoor (hahaha..) Ziet er echt geweldig uit!! Wij hebben toen de keys overgeslagen, maar dat hadden we beter niet kunnen doen, als ik het zo zie. Veel plezier verder, en we kijken weer uit naar het volgende verhaal. Groetjes van ons

• 15 Augustus 2007 - 08:43

Hema:

Ook ik heb de site van jullie huidige onderkomen even bekeken, direct al een lekker muziekje waardoor je alleen al zo in het vliegtuig zou stappen.
    Ard ik wil als je thuis bentnog wel wat achtergrond info, wij hebben de VS nog nooit gedaan maar zoals we het nu door jullie ogen bekijken wordt het toch wel aantrekkeljk is dit ook een winterbestemming? kan ik natuurlijk allemaal opzoeken maar om enthousiast te worden door verhalen is nog leuker.
    Alweer bedankt voor het vermaak en nog veel plezier verder

Marian

• 15 Augustus 2007 - 10:59

CaJa.M-E:

Reactie op rapport dag 11 & 12,
    zie dag 11. Verder nog heel veel plezier en goede visvangst gewenst. Lijkt niet eenvoudig met zulke hoge temperaturen.
    Missschien in de nacht ? Zit er ook paling en tong ? Gr.C+J.

• 15 Augustus 2007 - 14:40

Anita:

Zo dat resort ziet er onwijs mooi uit. Zou zo me koffer willen pakken en ook lekker onder de palmbomen willen zitten, want hier is er weinig lekker weer te vinden :-(
    Fijne vakantie nog verder!!
    Groetjes Anita

• 15 Augustus 2007 - 19:02

Barend En Maaike:

hebben op de marathon site gekeken ziet er heerlijk uit.
    doe blue waters de groeten van ons, denken er met plezier aan terug.
    ja dat van die whiskey herkennen wij wel hij kon er zo lekker van genieten na een lange dag reizen.
    we blijven jullie volgen en kijken uit naar de foto`s, alle herinneringen komen weer boven.

groetjes
    Barend en Maaike

• 16 Augustus 2007 - 20:02

Hans:

kijk al uit naar de ag van morgen!!!