Dag 19 en 20 - Reisverslag uit Clearwater Beach, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 19 en 20 - Reisverslag uit Clearwater Beach, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 19 en 20

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

23 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Clearwater Beach

Dinsdag 21 en woensdag 22 augustus 2007

2 Dagen zoals zovelen, beetje shoppen, beetje zwemmen, beetje lezen, beetje drinken, beetje bakken, beetje veel drinken, beetje schaduw opzoeken, weer een beetje heel veel drinken en het blijft maar warm. Dacht je thuis in een bepaalde sleur te leven, begint dat hier ook al weer. Maar niet geklaagd, deze sleur houden wij nog wel een paar maandjes vol al zal hij maar tot komend weekend duren.

De laatste dagen is het rond de 37 gr., men zit hier tegen een warmterecord aan voor deze tijd van het jaar, het lijkt Holland wel, ook daar sneuvelen de laatste jaren diverse weerrecords.
Toch gaan wij inmiddels aardig om met die hoge temperaturen en is het goed uit te houden.

Gisteren op NASA tv (ja ja, eigen zender) de aankomst van de shuttle gezien. Verder is er o.a. op Weather Channel de hele dag nieuws over orkaan Dean te zien alsmede de overstromingen in het midden van de States. Ook de dramatische pogingen om de mijnwerkers te redden is nog constant op tv al heeft men nu besloten niet meer te zoeken.

Gisterenavond lekkere steak gegeten met daarbij King Crab legs, lekker van die grote krabbepoten die enkel met een soort notenkraker te slopen zijn. Vervolgens nog een potje minigolf gespeeld waarbij ondergetekende Jeroen met 1 punt verschil versloeg, kwestie van op de juiste manier met de wedstrijdspanning omgaan.

Vanavond gaan wij weer even naar de haven/Pier 60 (strand) en indien mogelijk met een bootje mee de zee op om te kijken of er nog dolfijnen te spotten zijn. Vanochtend wist men nog niet of er een boot zou varen want het is hier erg rustig (voor de Yanks dan).

Vanwege de hitte en het lage water in "onze" baai kunnen wij helaas géén positieve visberichten geven, wie weet later.

Goed nieuws van "John op maat", hij doet 't nog (die dikke Jap, bedoel ik uiteraard)
Groeten,
Ard+ fam.

• 23 Augustus 2007 - 09:59

CaJa.M-E:

Leuk verhaal,door in het begin al 8x "Een
    beetje" te lezen, schiet ineens een gebeurtenis van 46 jaar geleden te binnen toen verre reizen alleen waren weggelegd voor mensen die soms nooit meer naar Holland terugkwamen. Ca. 1961 werd de eerste TV aangeschaft omdat er
    die avond een enorm belangrijk programma
    te zien zou zijn. Op het Eurovisie Song Festival trad namens Holland, Teddy Scholten op. En ze won overtuigend met :
    " EEN BEETJE....etc. etc ". Als de oude herinnering juist is bekeken we e.e.a. samen met tante Adri en oom Martin. Zijn benieuwd om dat bevestigend te vernemen.
    Fijne laatste week gewenst vanuit verrekte koud ( 23ºC )M-E.