Bloedheet - Reisverslag uit Longeville-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Bloedheet - Reisverslag uit Longeville-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Bloedheet

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

23 Juni 2008 | Frankrijk, Longeville-sur-Mer

Zaterdag 20 juni 2008, zon, 27 gr., te warm

De komende 2 dagen staan in het teken van niets bijzonders doen, weesrverwachting is zeer verontrustend, 27 graden, afzien dus. 's Ochtends naar de markt in Jard-sur-Mer, waar het
beduidend leuker was dan eerder in de week toen er géén zon was. Zeer levendig, jammer dat Rotterdamse Bertus géén piepersnijder aan ons wilde slijten omdat wij Ollanders waren ...
Slechte verliezers die Fransen, maar oké, 50 euro was toch te veel geweest.

Na een koffiebreak terug naar de camping voor een verfrissende duik in het zwembad. Verder lekker " hangen " met een biertje en Ria een gezond glas melk (uiteraard met caramel likeur, lekker mixie hoor, echt gezond ??).

Om kwart over acht vol goede moed richting bar om onze favorieten aan het werk te zien, tsja niet je hele vakantie kan lopen zoals je het gewild zou hebben. Verstoken van elk nederlands commentaar, maandag de krant afwachten, vonden wij Nederland maar slap spelen.
Die van Persie, deed die ook nog mee, zag wel een nummer 7. Mathijssen, say no more.
En die ex 020 boys op het middenveld, lekker knallen hè, hoog over, ver naast, zo'n doel is toch best groot hoor, maar binnen de palen schieten, dat lukte dus niet.

Guus (met 2 Feyenoorders in zijn staf !!) heeft dan ook dik verdient gewonnen en Bert kan nu eens afrekenen met dat Amsterdamse zootje en er een hard werkende, Dirk Kuyt/Mark van Bommel mentaliteit inbrengen.

U zult begrijpen, deze ellende vroeg om een borrel, een dubbele !

's Nachts donderde het niet enkel in Basel maar ook bij ons, al begin van de avond rommelde het in de verte om 's nachts over te gaan in een heus onweer en een kort, hevig, buitje, flisten heeft het heel lang gedaan.

Zondag 21 juni 2008, eerst bewolkt dan zon, 25 gr., weer warm

Omdat wij morgen " op verplaatsing " gaan en de dames géén enkel risico willen lopen met de caramel likeur voorraad moesten wij hen naar LeClerc brengen, laat deze supermarkt, op een half uur rijden (?), nou gesloten zijn. Dan maar een alternatief, Geant, een hypermarché, dus weer minimaal een uur lol voor de dames. Helaas, deze verkocht niet het gezochte merk. Dan voor de zekerheid maar ieder (Bert en ik) 12 flesjes bier meegenomen, zijn slechts 25 cl, dus is bijna niks.

Na het shoppen met de honden naar het bos waar het wat koeler is. Dit bos loopt door tot het strand, helaas ditmaal geen zandstrand, enkel rotsen dus even geen zwemmen.

Trouwens als onze honden spuiten (Duke en Sunny) en spugen (Duke) dan komt dat van het opgedronken zeewater en is dat binnen de kortst mogelijke tijd weer over, dus thuis in N'kerk en M'drecht, géén zorgen, de ellende duurt maar even.

De rest van de dag niet veel doen, beetje zonnen, evt. zwemmen en de caravan reisklaar maken. Morgen in de loop van de ochtend gaan wij richting St.Palais-sur-Mer/Royan. Indien er plaats is kiezen wij voor camping L'Oree du Bois ( www.caming-oree-du-bois.fr ) om daar 7 tot 10 dagen door te brengen. Of het lukt en of er internet is ??? Au Olms

• 22 Juni 2008 - 14:26

Jasper:

Och och wat hebben jullie het tog zwaar!

Om jullie ook wat leuk nieuws te brengen, volgende week zatterdag heb ik maar besloten me verjaardag te vieren.
    Aangezien jullie het nodig vonden maar op vakantie te gaan en er dus wijnig mensen overblijven om het mee te vieren. heb ik besloten maar al me vrienden uit te nodigen in jullie actertuin.
    Ik neem aan dat daar natuurlijk geen bezwaar tegen is?? hehehe.

Wij zijn gister maar gelijk naar huis gegaan want de steming was niet egt goed op stadhuisplein. wat een domper zeg.

Anyways ik ga nu op oefening. lekker een weekje op knakworsten en bamisoep leven!

op naar groningen!

Groeten Jasper

• 22 Juni 2008 - 14:48

Hema:

geen verstand van voetbal maar wel degene van opa vogelaar, dus bloednerveus vanaf een afstandje achter mijn PC dewedstrijd gevolgd, hartkloppingen en na afloop een reurig gevoel, maar ja voor Guus is het natuurlijk verschrikkelijk leuk, dus gaan we nu de russen maar aanmoedigen, altijd beter dan dat onze buren winnen (vind ik)
    Zitten nu in een wat winderige achtertuin en bereiden ons voor op een gezellige avond met vrienden en lekker Thais prakkie, helaas waarschijnlik niet eenlange zwoele zomeravond buiten.
    Wat is het toch een heerlijk land he dat Frankrijk al die leuke grote Geants, hypermarchees en noem maar op, bijna geen tijd zeker om van de natuur te genieten, je probeert er vandaan te blijven maar o wat erg het is een soort verslaving ineens moet je weer, lekkere knapperige zure cornichons, heb je ze al op? smaakt alleen niet zo lekker bij de caramellikeur.
    Leuke reis verder morgen we horen het wel weer
    Groetjes aan allemaal

Henk en Marian

• 22 Juni 2008 - 16:04

Marjolein:

Tjonge, wat hebben jullie het zwaar zeg!!!!
    En dat zonder caramellikeur!! Lekker bedje he mam!! Zonde he van het ned.elftal. maar ja het was drama om te zien. we konden het niet meer aanzien een hebben een film gekeken.
    Nou, veel plezier en een
    goede doorreis!!
    groetjes marjolein

• 22 Juni 2008 - 16:37

CaJa.M-E:

Dank voor reisverslag.
    Jammer dat je het veld-gerommel gisteren ¡21/6 !
    hebt moeten aanschouwen.
    Gaan denkelijk maar van jenever over op wodka. Daar wordt je duidelijk vlugger en sterker van. Nu dus op naar St. Palais
    waar het wel wat weg heeft van de monding van de Westerschelde. De GIRONDE(samenvloeing van Dordogne en Garonne) is daar behoorlijk breed.
    Niet te wensen dat je afzakkend in een temperatuurtje van 35ºC terechtkomt zoals we nu in Madrid mee worden gezegend.Verder benieuwd of vanavons ook E afgaat tegen I ? Nog veel plezier en goed (vooral droog) weer gewenst, Ca+Ja.M

• 23 Juni 2008 - 17:55

Carla En John:

Moesten na al deze ellende even reageren.
    Valt niet mee zo'n vakantie. Hebben onze gehuurde sleurhut inmiddels in Eersel geinstalleerd, je weet wel van de spierpijn in je nek. Pa en Ma de P zijn nu van het mooie weer aan het genieten. Nog drie daagjes werken en dan gaan wij ook. Hopen dat het weer hier mooi blijft.
    Geniet ervan en zonder voetbal is wel zo rustig.

Moet overigens zeggen (John) dat je wel verstand van voetbal hebt ondanks het ontbreken van commentaar.
    Ben het met je eens, die loosers kunnen zich niet eens opladen tegen Rusland. Commentaar van Van der Vaart "we hadden niet gedacht dat we zouden verliezen" zegt volgens mij alles.

Groetjes aan jullie allen

• 23 Juni 2008 - 22:39

Maaike:

wat hebben jullie het goed daar als ik die foto s zie geniet er maar lekker van bedankt voor jullie kaartik hoop dat ik ook mooi weer hebgroetjes van lien en mij

• 24 Juni 2008 - 15:53

Carola:

vakantiegangers,

Nou het ziet erg erg lekker uit allemaal je krijgt gelijk zelf zin in vakantie!! Het is geloof ik, zo te lezen erg warm maar er is verkoeling (zembad en drank)hahaha Hier alles goed en de groeten van ons allemaal

• 26 Juni 2008 - 08:54

CaJa.M-E:

Hartelijk gefeliciteerd met verjaardag van jullie tweede eveneens flinke telg, vooral nu hij zo dapper het Vaderland verdedigt. Wie weet wordt het " tog noch og og een beetje Bezatterdag " ? We nemen net als vast jullie ook een frisse neut op Jasper z´n gezondheid in een al Te Heet Madrid, Fijne dag, etc. gewenst, C+J