Zee-break - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Zee-break - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Zee-break

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

14 Mei 2009 | Nederland, Groede

Donderdag 14 mei

Voor een 6-daags uitstapje vandaag naar het ons o zo bekende Groede gereden. Via de Westerscheldetunnel aangekomen in Zeeuws-Vlaanderen bleek de tijd stil te hebben gestaan. Zijn hier een jaar of 5 niet geweest maar alle dorpjes onderweg zien er nog uit zoals het in ons geheugen gegrift stond.
Nabij Goes zagen wij naast de rijksweg nog een auto met caravan, tegen de rijrichting in, in een greppel staan, zo op het eerste gezicht redelijk onbeschadigd en nog keurig aangekoppeld. 10 Meter rechts van ons +naast de rijksweg en een meter lager als waar wij reden. Hoe deze mensen dit voor elkaar hebben gekregen is mij een raadsel, maar of het iets met die nieuwe 90 km regel te maken heeft ? Wij zijn er in ieder geval blij mee, scheelt toch al gauw 5 minuten eerder aankomen.

In tegenstelling tot het bovengenoemde is de camping wel enorm op de schop gegaan en wel letterlijk. De entree is totaal anders, heerlijk ruim nu. De slagboom gaat nu open dmv van het scannen van je kentekenplaat, alle recreatie aangelegenheden zijn vervangen en verder staan wij nu op het nieuwe veld 9, hartstikke kaal veld, vol in de wind, maar wij vinden het prima.
Ons oude veld terrein 8 staat helemaal vol plus is er een deel van vervangen.

Tenslotte tref je nu over de hele camping het typische duinlandschap aan, zandduinen, helmgras, waterpartijen en meer van dat spul. Ontzettend mooi geworden. Valt wel op dat, op ons veld na, de camping redelijk vol is, alhoewel het merendeel van de caravans momenteel niet bewoond zijn.

Nadat wij om 3 uur geïnstalleerd waren even lekker krantje gelezen, beetje in de zon luieren en vervolgens met de hond naar het strand voor zijn eerste duik, hij ging weer helemaal uit zijn stekker. In de vooravond begon het zachtjes te regenen en rommelde het behoorlijk in de verte. Zitten nu in de caravan en zien om ons heen het veld volstromen met ….. konijnen.

Morgen maar eens naar Bresjes. O ja, Sonja reist nog 3 weken met ons mee, maar een visum voor Italië, neen, die krijgt ze niet.

• 14 Mei 2009 - 19:06

CaJa.M-E:

Bedankt voor duidelijk verslag. Is voor ons onbekend gebied; zijn er een jaar of 6 geleden wel langsgekomen toen we met Piet en Mieke vanuit Frankrijk komende de hele kust hebben gevolgd om over te varen Breskens-Middelburg. Dus zo het stukje Sluis-Nieuwvliet-Groede, etc.
    Denkelijk is het van de camping nog wel een stuk lopen naar het strand? Of doe je dat lekker lui per vierwieler ?
    Gezien het feit dat de mensheid iets bescheidener met vakantie dichter bij huis gaat, gaan de campings goede toekomst
    tegemoet. Vooral krijgen de mensen ook steeds meer
    ( sommige helaas ? ) vrije tijd. Tot je volgend relaas met warme groeten van CaJa.

• 14 Mei 2009 - 21:52

Hema:

wat een ruuimte, daar kunnen wij ook nog bij.
    Zijn net terug uit Heiloo< Linda is 36 geworden en hebben onverwachts nog een paar dagen een camping in Castricum besproken voor volgende week van woensdag tot zondag, Pepijn had een paar dagen vrij en de toko van Linda staat volgeboekt dus moesten we toch oppassen en dat is op de camping voor ons alle drie nog veel leuker plus dat er dan ook nog een vriendje en vriendinnetje kunnen komen.
    De week daarop gaan we naar Borkel en Schaft, tussendoor 2 dagen werken.
    Maar Zeeuws.Vlanderen moeten wij zeker ook eens gaan doen, heerlijk al die ruimte.
    Veel plezier