Wat een woei. - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Wat een woei. - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Wat een woei.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

18 Mei 2009 | Nederland, Groede

Zaterdag 16 & zondag 17 mei

Na een zeer koude nacht, waarbij wij zelfs een elektrisch kacheltje op 400 Watt hebben laten mee pruttelen op ons gemakkie naar Oostburg gereden. Was daar kompleet uitgestorven, de mensen die er wel waren liepen blijkbaar allemaal bij Appie in de winkel. Wat ook hier weer opviel was de grote leegstand van winkelpanden en hotels, maakt het er niet gezelliger op.
Via Cadzand, Cadzand-Bad en Nieuwvliet-Bad naar de camping alwaar eerst Sun even in de zee werd losgelaten.
Voor “ons” strand lagen 15 kleine visbootjes dus zou je denken dat er ook vis zit. Dit zondag/maandag maar eens uitproberen wanneer Jeroen naar ons toekomt.

De rest van de dag kalmpies aan, jammer dat het weer het ons niet toe liet buiten te zitten, te nat, te koud en vooral veel teveel wind. Alles klappert en rammelt maar staat nog fier op zijn plaats.

Na een ruige nacht met veel regen, onweer en wind in de ochtend even naar Breskens (stormband + zeeaas kopen) en vervolgens naar Sluis waar het gezellig druk was. Zondags zijn alle winkels gewoon open en is de voertaal Belgisch. Blijft een leuk dorp.

Terug op de camping kwam Jeroen ook binnenvallen voor 1 of 2 nachten logeren en vnl. vissen. Na een snelle hap met hond en riek naar het strand om proberen nog wat pieren bij te steken. Werd géén succes, weinig pieren te vinden, ik werd er behoorlijk flauw van.

Na een stevige Italiaanse maaltijd in de avond nog een uurtje wezen vissen. Stonden nog géén 5 minuten op het strand of er kwam al een “ werkboot “ de hoek om zeilen, zo kom je zelfs in je vrije tijd ook nooit los van je werk. Met op de achtergrond schitterende wolkenpartijen was het wel mogelijk mooie plaatjes te schieten.

Uiteindelijk werd het vissen géén groot succes, in mijn laatste worp ving ik nog en tong. In tegenstelling tot Ruud en zijn Rancar kornuiten beperk ik mij niet tot mooie verhalen maar durf ik WEL een foto te plaatsen. Omdat het de eerste van het seizoen is heb ik deze tong wel teruggezet.

• 18 Mei 2009 - 12:20

CaJa.M-E:

Wat een geluk dat je niet meer krampeert zoals je voorvaderen 40 jaar geleden. Vandaar dat die nu nog last hebben van opgelopen chronische bronchites.
    Nog nooit heb ik zo´n duidelijke foto gezien van een toekomstige tong van 45 cm. Gezien niet te
    ovale vorm is het absoluut zeker dat het geen bot, schol, schar of griet is? Nog veel(oa visvangst !) plezier gewenst, met warme groet uit zonnig 26ºC Madrid,
    CaJa

• 18 Mei 2009 - 16:29

Ruud:

Dat zal nog wel een heel karwei geweest zijn om die tong met windkracht 4 á 5 terug te gooien....

Weten jullie zeker dat hij niet in de duinen ligt ??

Groeten en nog veel plezier (ook namens alle andere Rancar kornuiten),

Ruud