Best wel saai weertje eigenlijk. - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Best wel saai weertje eigenlijk. - Reisverslag uit Groede, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Best wel saai weertje eigenlijk.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

01 Juli 2010 | Nederland, Groede

Met een prachtige zonsondergang (28/06) arriveerden wij op het strand om bij Jeroen alvast de eerste trek vis mee naar huis te nemen. En inderdaad, een emmer vol ! Jammer, dat het hier een emmertje sprotjes betrof die hij zojuist van een, niet te verstane Belgische, fuikenvisser had gekregen. Géén baars te vinden dus vandaag (dinsdag 29/06) maar Pasta di Mama.
Jeroen besloot de nacht niet in de tent door te brengen maar gaf de voorkeur aan Löffeltje-Löffeltje in de caravan met zijn onzijdige vriend Sun. Weet Sabine al van het bestaan van deze site trouwens ? Heb je goed geslapen, ja hoor prima, om vervolgens nog een dik uur op ons bed verder te maffen (toen wij er inmiddels uit waren, maar dat spreekt voor zich).

Rond half 12 trapte Jeroen hem weer af richting huis voor 3 belangrijke afspraken en controleren of zijn broer al wakker is. Zowaar vandaag wolken en een spat regen iets waar de boeren hier wel wat meer van zouden willen zien, de uien komen zowat gebakken uit het veld, zo droog is alles.

Voor ons verder weer een rustig daagje, beetje lezen, natje en droogje en ons vooral niet inspannen. O ja, nog even naar Dirk Kuyt en zijn kornuiten gekeken uiteraard.

De woensdag (30/06) niet veel anders, boodschappen doen in Breskens en snel weer onder de parasol, niet te ver van de koelbox vandaan. ’s-Avonds waren wij door Bert en Marrie uitgenodigd om samen hun nieuwe BBQ ritueel in de fik te steken, Bert nam dit helaas iets te serieus, smelten zeg dat zo’n ding doet. De vlammen kwamen er aan alle kanten uit en het gesmolten kunststof omhulsul veranderde rap in een mooie grijze druipkaars. Al met al viel het achteraf nog mee, hij deed het nog prima. Het vlees was na een kleine medische ingreep onaangetast en smaakte buitengewoon. Uiteraard was er van alles weer veel te veel maar je rolt hier 100 meter over het gras en bent weer thuis, géén probleem.

Donderdag (01/07) vroeg naar de winkels voor de 2-daagse hoeveelheid boodschappen om vervolgens maar weer te schuilen voor het noodweer. Gezegd moet worden dat hier een aangenaam briesje staat waardoor het best goed te doen is. Natuurlijk wel zorgen dat je regelmatig draait i.v.m. het aanbranden. Na het bachanaal van gisteren vanavond weer aan het lichte Italiaanse spul.

Mocht u denken, die hebben het daar makkelijk, vergis u niet hoor. Ga d’r maar aanstaan, elke dag een stukje schrijven. In de caravan is het bloedheet, buiten kan je niets tikken i.v.m. het felle zonlicht waardoor je nauwelijks kan lezen wat je tikt en ’s-avonds is het internet belachelijk traag door overbelasting van alle duitsers die zo nodig naar huis moeten mailen dat de glazen bier in die Heimat toch groter zijn dan hier, ik bedoel maar.
Tot Olms

• 01 Juli 2010 - 19:29

Hema:

ja ik blijf er bij, vakantie is afzien, je kunt veel beter gewoon thuis de verhalen van mensen, die vreselijke dingen meemaken, lezen.
    Ook wij gaan morgen weer aan de barbeque met een gezellige groep, de wijn staat koud al vraag ik me af of er liefhebbers voor zijn, ik hoop van niet dan hebben wij de komende dagen meer.
    Denk toch dat wij in september eerst maar eens op Zeeuws Vlaanderen gaan kiken, ligt natuurlijk wel aan het weer.
    Nu weer snel naar buiten, zat net weer even op Bali te koekeloeren vandaar dat ik er snel bij bent.
    Heel veel plezier nog verder

• 01 Juli 2010 - 19:37

Jasper:

hier is het egt afzien, 38 graden in de kroeg. geen hond is zo gek om hier te gaan zitten. maar goed makelijk centjes verdienen zullen we maar zeggen. veel plezier daar.

mvgr de enig overgebleven kostwinaar.

• 02 Juli 2010 - 21:03

CaJa.PasAntx-E:

Leuk om vandaag hele boel gelukwensen te ontvangen na het inpakken van de Kanaries.
    Men gaat er hier steeds meer in geloven dat het op 11 juli a.s. eindpotje
    E-Nl wordt. Eigenlijk hoop ik ook wel wat op
    positieve kopie van 1974 finale. Er is wat goed te maken. In dat jaar werd toevallig Brazilië ook door Holland naar huis gestuurd door Johan en z´n makkers. Was ik toen persoonlijk bij met nog een paar maten zoals Piet en Nico.
    Morgen dus Spanje aan de bak; lijkt makkelijkere klus dan die van Nl vandaag. Tot je volgend verslag, Warme groetjes van C+J ( Wij morgen naar het strand bij St. Jean-de-Luz, Francia. Hier is de waterkant te vergelijken met in Rotterdam een Waal- of
    Maashaven, geen strand )