Broekjesdag - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Broekjesdag - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Broekjesdag

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

16 September 2010 | Verenigde Staten, Tusayan

Dinsdag 14 september 2010

Nog even naar gisteren. Op uitnodiging van John & Carla heerlijk wezen eten bij, houdt u vast, Yipee-Ei-O Steakhouse. Onder het genot van o.a. Rattelsnake Beer voor mij een Cowboy Combo (steak + garnalen) en voor de andere “The Day Speciality”, dooie zalm, al was die voor het feestvarken in eerste instantie een beetje te dood. John pikte dit niet en onze cowboy kon weer een potje vliegvissen. Resultaat was nu een overheerlijke zalm. Wij trachten dit diner enigszins te rekken maar toch stonden wij na 5 kwartier weer buiten. Dat deze tent populair was bleek wel uit de lange rij die er buiten stond. Was dan ook een goeie toko.

Hierna naar de overkant waar wij in het Imax theater een adembenemende film over de Grand Canyon zagen. Per heli en boot knalden wij door de canyon, dat hierbij Ria en Carla d’r zalm bijna weer terug de Colorado rivier in kotsten moeten wij maar op de koop toenemen. Film duurde maar een half uurtje. Terug naar ons h/motel kruiste een echte, reusachtige, elk (zoek maar op wat het is) ons pad, indrukwekkend beest.

Vervolgens bij ons stel in de suite nog een afzakkertje, en nadat John redelijk subtiel aangaf dan het zijn tijd was, doken wij, versleten, weer vroeg onder de wol. Overdag was het hier een graad of 27 maar ’s avonds slechts zo’n 7 graden (nu eens in Celsius).

Woensdag 15 september 2010

Om 8 uur ontbeten wij, vanuit plastic bakken, een heerlijk ontbijt bij Wendy om vervolgens de Grand Canyon te verkennen. Gisteren hadden wij onze jaar-parkpas reeds aangeschaft bij “Miss Park Ranger 2010” (en nog vele jaren hierna) waardoor wij vandaag binnen 3 minuten,, via het loket waar deze mooiste indiaanse die wij ooit zagen wederom zat, in het park waren. Het eerste wat opviel (buiten onze Miss) was dat het hele park opnieuw geasfalteerd werd.

Na onze eerste blik op de Canyon viel het nog niet mee om onze auto kwijt te raken. Uiteindelijk parkeerden wij hem bij de Maswik Lodge en laat daar nou ook een winkel zijn, de dames schaften zich daar een hoed aan wat geen overbodige luxe was. Tijdens de wandeling naar de Canyon bleek dat het stoppen met badminton John parten ging spelen, dit was te zien aan een joekel van een scheur in zijn broek die alsmaar groter werd. Half Amerika heeft zich vandaag dan ook bescheurd over die maffe Ollander in zijn te krappe short terwijl wij ons diep geneerden om onze reisgenoot.

Het plan om het eerste deel van de tour naar Hermits Rest (verst bereikbare punt van de canyon) per voet te doen was een groot succes. Het ene uitzichtpunt was nog mooier dan het andere. Dieptes, kleurverschillen, Colorado River, bosbrandje in de verte, heli’s onder ons, alles zeer indrukwekkend. Halverwege stapten wij toch maar op de shuttlebus die ons naar Hermits Rest bracht.

Daar aangekomen kwamen wij (voor ons inmiddels) oude bekende tegen. Even uitleggen, gisteren in het restaurant zat er een echtpaar naast ons waarvan de man ooit in NL geboren was, Paul vanderBorgt, en in ’60 naar Californie was geëmigreerd en bij ons Hollandse woorden opving. Nou, die kwamen wij vandaag weer tegen, morgen gaat hij naar Moab, en wij, juist ja, ook naar Moab. Mochten wij hen tegenkomen, kost hem (en ons) een biertje.

Na een geweldige dag met veel spectaculaire vergezichten, o.a. de Colorado River, leuke beesten, grondeekhoorns en hertjes en schitterend weer (27 gr. C + lekker windje), waren wij om 16.00 uur terug in Tusayan. Na een neut, douche was het zoeken naar een restaurant.

Wij kozen het Grand Hotel, een schot in de roos. Fantastisch eten, lekker op je gemak zitten, levende muziek door een of andere country zanger die allemaal nummers van Johnny Cash, Willie Nelson e.d. zong. Dat dit de laatste keer is dat wij zonder fotocamera de deur uitgingen is zeker, bleek ineens de Arizoonse Frans Duits op te treden die allemaal Indiaanse nummers ging zingen en trommelen, dit vergezeld door 2 neefjes van resp. 6 en 15 jaar. Deze in veren (zonder pek) getooide indianen dansten er lustig op los en dat op zo’n 2 meter van onze steaks. U ziet het, wij snuiven ook nog de nodige cultuur op )en gooien achteloos wat losse dollars in het Indianen fonds, want daar draait het om, maar goed was hartstikke leerzaam.

Na het diner nog even de bar ingedoken om te kijken of de Ierse whisky hier anders smaakt dan thuis, niet dus. Morgen vroeg op voor de 350 mile naar Moab met onderweg nog een stuk Grand Canyon en Monument Valley, ’t zal er warm zijn.

By the way, dank voor alle respons en ga daar vooral mee door, en Pim kop op, je moeder is hier ook niet zo lief voor de zalmpjes dus die ene (of toch 2) goudvis(sen) maakt ook niet uit.
Jeroen en Pim, beide gefeliciteerd met jullie behaalde doelen en tot Olms….

ps. mocht iemand een hamster willen, bel onze Jeroen, die heeft elke week verse.

• 16 September 2010 - 06:39

Pim:

gelukkig maar! :D

haha En bedankt he! Nu alleen me moeder nog! komt goed.

Maar eerst genieten van jullie wel verdiende vakantie. Ziet er allemaal super uit.

GR PdeP

• 16 September 2010 - 06:42

Pim:

P.s kunnen hamsters ook zwemmen? Want dan wil ik er wel een stuk of 4!Plek zat in de vissen(vis)kom aangezien hij/zij nu helemaal alleen is....arme vis.

• 16 September 2010 - 06:57

Rina En Jan :

Zou Carla de broek van John niet weg willen gooien want Rina zal hem wel repareren.
    Het was weer een leuk verslag.

• 16 September 2010 - 07:41

Els En Harm:

Leuk verslag.Zeker de broek die ma de Pooter heeft gemaakt zal els niet overkomen,die maakt de broeken zodanig dat je er tot je pensioen mee kunt doen.

• 16 September 2010 - 09:30

JE:

Geen idee of ze kunnen zwemmen. Misschien wel het proberen waard. Je kan er 1 voor een week op proef komen ophalen. Mocht het lukken dan maken we een leuk prijsje voor de andere 3.

Mam zorg dat papa ook eens op de foto komt!
    Overige foto`s zien er wel heel gaaf uit.

Al een Ipad gescoord ??

• 16 September 2010 - 09:59

CaJa.PasAntx.-E:

Ogen sluitend zien we de
    hele trip die jullie maken voor ons. Prachtig en gezond doorgaan.
    Opvallend en toevallig het verhaaltje over ontbijt uit plastic bakje.
    Toen we in juli naar Holland reden besloten we
    om niet in het hotel te ontbijten maar bij een e.v. tankstion met wat eetspullen uit de vitrine. Ik wachtte in de auto en daar kwam Carmina met paar bakjes soort Italiaanse pasta.
    Uiteraard lustte Carmina het niet, zat raar smaakje aan. Ik had het zo op.
    Met kleine lettertjes stond er op de bakjes wat er inzat. Dus las ik
    zo luid mogelijk vóór:
    " U zult zien dat na het verorberen van deze inhoud uw poes een veel mooiere en glanzende huid krijgt !! "
    Had je gezicht moeten zien wat Carmina trok !

Opnieuw verder goede en gezellige studie-reis gewenst, C+J

• 16 September 2010 - 10:14

Jasper:

De Vis is dood!!

• 16 September 2010 - 10:21

Jasper:

Wat grappig, dat broek incident overkwam mij eergister. In me lunchpauze van school, dus ik moest dus nog een hele dag, Ik denk dat mensen best hebben gelachen op Rotterdam CS.

Iig hier thuis gaat alles prima,
    Even een update voor pa, Rick is na een wedstrijd bij NWK te voetballen meteen het team uit gestapt, hij kon niet tegen kritiek van Rob schijnt.

Ik werd weer gebeld of ik de heg voor die mensen in de zuiplas wil snoeien.

En Mia heeft gister ziek afgebeld.

het ziet er mooi uit daar! en ik krijg nu al honger bij het zien van die foto's.
    Heel veel plezier en de groeten aan de Pootertjes!

Jasper

De Poortwachter:

Kom binnen visje

• 16 September 2010 - 17:29

Wijnand:

na het zien van de foto's hoef ik me niet af te vragen of jullie het naar jullie zin hebben. oke... ik geef toe, ben best beetje jaloers. ziet er fantastisch uit. veel plezier, geniet en neem er maar eentje van mij.