Happy Birthday - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Happy Birthday - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Happy Birthday

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

15 September 2010 | Verenigde Staten, Tusayan

Happy Birthday

Om 7 uur uit de veren na voor de een een heerlijk nachtje maffen en voor de ander een voortgaand gevecht met de 9 uur tijdverschil. Zodra Ria een beetje toonbaar was hobbelde ze naar buiten om een gepaste slinger voor Carla’s raam te hangen zodat zij bij het open schuiven van de gordijnen meteen met de waarheid werd geconfronteerd. Het werkte. Na de nodige felicitaties waren Carla & John de rest van de ochtend bezig met het lezen van al jullie reacties via deze site en sms, namens hen hartelijk dank, ze waren tot tranen toe geroerd (No joke).

Na een geinig, simpel, ontbijtje in de lobby van het motel reden wij om 9 uur de Route 66 op.
Temperatuur zo’n 85 gr. F. Eerst even tanken wat zo’n eerste keer altijd weer even zoeken is hoe dat hier ook al weer werkt. Eerst betalen (creditcard of cash voorschot), tanken en weer naar binnen voor definitieve afrekening, wegrijden zonder betalen is er dus niet bij, mij prima hoor. Voor de wiskundigen onder u, wij reden 362 mile op de eerste tank en gooiden er 16,117 gallon in, hoor wel wie denkt te weten hoe zuinig onze auto in ltr/km heeft gereden.

Wij reden de Route 66 dus van Kingman naar Seligman en hoewel het landschap mooi was, droog, heuvelachtig en bovenal heel stil viel het allemaal een beetje tegen. Enkel in Seligman hadden ze er iets van gemaakt middels veel winkeltjes, tankstations en wat kleine restaurantjes. Voor de rest was het een min of meer “gewone” Amerikaanse weg. Hier is er weer een, hoogste punt van vandaag 5.700 ft., succes.

Omdat wij redelijk vroeg in de buurt van Williams, ons einddoel voor vandaag, waren besloten wij maar door te rijden naar Tusayan, bij de ingang van het Nationale park Grand Canyon. Zijn wij morgen in 2 minuten in het park. Enkel zijn hier niet zoveel h/motels en zijn ze aanzienlijk duurder dan de voorgaande 2 maar al met al nog goed betaalbaar. De Red Feather Lodge ( www.redfeatherlodge.com ) had voor de komende 2 nachten nog 1 suite in het hotel gedeelte en 1 kamer in het motel gedeelte beschikbaar en, u raadt het al, C&J moesten natuurlijk weer de suite, daar begint het gelazer al.

Na een neut op het feestvarken even door het dorpje gelopen om te kijken waar wij a) vanavond gaan eten en b) waar wij morgen ontbijten. Meteen maar even een parkpass gekocht die weer geldig is voor alle parken die wij de komende weken aandoen. Al wandelend door het dorp wel regelmatig bukken voor de overvliegende heli’s en vliegtuigen die de rondvluchten in/over/door de canyon verzorgen. Heli’s komen hier zo ongeveer 1x per 2 minuten langs, kosten voor zo’n vluchtje van 15 minuten minimaal USD 150,- p.p. Wij lopen morgen dat stukje wel.

Nu klaarmaken voor het feestmaal, ons aangeboden door de jarige, denk dat ik maar eens iets groots bestel al is het tot op heden niemand van ons gelukt om een “normaal” portie op te krijgen.

Nog even een dienstmededeling, onze mobiele telefoons hebben hier geen bereik, misschien donderdag weer als wij uit deze omgeving verder trekken.

Groeten van ons 4.

• 15 September 2010 - 01:27

John:

Terwijl Carla probeert het tijdverschil te overbruggen en Nederland ook in diepe slaap ligt, een eerste reactie van mij.
    Zeker namens Carla maar ook namens mij hartelijk bedankt voor jullie leuke spontane en onroerende reacties voor haar verjaardag. Bijzonder aardig vonden wij het van A&R dat wij de Suite in het hotel mochten nemen omdat Carla tenslotte jarig is. Als compensatie nemen wij ze vanavond (het is hier nu 18.30 uur) mee uit eten.
    Groetjes van ons en jullie reacties zien wij graag tegemoet.

• 15 September 2010 - 06:39

Willeke:

Red feath... he bekend terrein :-)

• 15 September 2010 - 09:16

CaJa.PasAntx-E:

Leuk verslag, mooie foto´s, zo doorgaan. Volgen je op de kaart in atlas. Indrukwekkend.
    Grappig dat je omgerekend precies 61 ltr. brandstof tankte.
    Daarmee heb je dus 582,5 km afgelegd. Gebruik 1 op 9,55. Mits de tank echt vol was bij vertrek.
    Op Ibiza reden we met Gerard en Ursula in een kleine Seat bij het verhuurbedrijf weg en moesten tanken, waarbij de limousine pakweg 1 op 5 liep. Waren duidelijk met halfvolle tank de weg op gestuurd. Echter zie ik daar Amerikanen niet op aan. Heb ik te lang voor met ze prima samengewerkt. Tot hopelijk weer vlug en verder goede en gezellige reis, Carm/Jaao

• 15 September 2010 - 09:54

Conny:

hoi luitjes, aller eerst, Carla nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. erg leuk dat het allemaal te volgen is wat jullie daar allemaal zien. leuk ook de foto's. tot mails en geniet er nog meer van groet Conny

• 15 September 2010 - 11:58

Pim:

Er is een vis dood!!

• 15 September 2010 - 12:17

Diana Nicole:

Hallo allemaal !
    Hebben jullie gister avond lekker gefeest ?
    Hopelijk is het erg gezellig daar
    xx diana en nicole

• 15 September 2010 - 15:10

Els En Harm:

Leuk verslag.maar als wij de foto van carla en john zien in in het theewater lijkt het wel of ze spijt hebben om niet in Ridderkerk haar verjaardag te vieren.

• 15 September 2010 - 15:50

Pim:

Er is een vis dood!

• 15 September 2010 - 20:36

Ellen:

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie vis Carla en John! Ik hoop dat het er maar bij 1 gebleven is,omdat Pim er 2 berichten over stuurde:-)

Mooie foto's en leuk verslag. Amerikanen doen toch ook alles in het groot he? Wij zetten gewoon een potje thee, maar daar hebben zij blijkbaar niet genoeg aan ;-)

Veel plezier verder.

Liefs van alle Kraantjes xxxxxxx