Hi folks, here we are. - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Hi folks, here we are. - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Hi folks, here we are.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

14 September 2010 | Verenigde Staten, Kingman

Zondag 12 sept. 2010

Het was ons het daagje wel, kwart voor 6 op, kwart voor 7 weg, even op de reisgenoten wachten want die hadden blijkbaar nu al last van de wisselende tijdzones, koffers dumpen en door de douane. Omdat wij om 10.05 uur afgeschoten zouden worden eerst even een bakkie doen. Leuk was het om daar meteen begroet te worden met “ hallo Ard “, ze wisten zeker dat wij er aan kwamen. Bleek het collega scheids Reggie te zijn die een weekje door Ierland ging touren. 2 Uur onderweg, de eerste bekende, ben benieuwd of er meer volgen.

Om 10.05 uur werd ons airbusje “ontslurft” en weer 10 minuten later waren wij los van ons kikkerlandje waar het net begon te regenen. Na 35 minuten vlogen wij boven Londen maar omdat BA de beroerdste niet is gaf onze buschauffeur een rondje van de zaak waarbij wij een geweldig zicht op een zonnig Londen hadden, alles gezien, Tower Bridge, Big Ben, Londen Eye, en nog veel meer.

Op Heathrow scoorde Ria haar favoriete luchtje (in NL niet meer verkrijgbaar) en shopte John & Carla er ook vrolijk tax free op los. Na een snelle hap was het boarding time. Om 12 uur precies kwam onze 747 in beweging om dit 25 minuten vol te houden alvorens de startbaan te bereiken. Over de vlucht kunnen wij kort zijn, lang (bijna 11 uur), rustige vlucht, beetje gehobbel op het moment dat het eten kwam, dus vloog de koffie er aan alle kanten overheen, prima service, aardig personeel, ’t is een zit, maar je moet het er voor over hebben.

Douane duurde dit keer maar een half uurtje en de koffers werden gelukkig niet gecheckt aangezien J & C de halve Super de Boer bij zich hadden. Buiten in LA was het zo’n 18 gr.
Met de shuttle naar Alamo waar men ons voor slechts USD 500 extra een dikke Chevy Suburban wilde aansmeren. Nee, wij nemen genoegen met onze luxe Dodge Grand Caravan SXT V6 3,8 (dit voor de liefhebbers).

Na rij 3 platgegooid te hebben konden de 4 koffers gesjord worden. Hierna was het een uurtje rijden naar Pomona. Op onze 12 baans weg was het redelijk druk en weer even wennen aan links en rechts langs vliegende 6 en 8 cylinders. Motel 6 was snel gevonden (hulde aan Tom Tom) en na het inchecken meteen maar eten. Op een paar minuten rijden vonden wij family restaurant Chino waar de hamburgers, salades, frites etc. weer van extreem formaat waren, ook hier weer even aan wennen. Vervolgens terug naar het motel waar wij om 20.00 uur de luiken sloten, voor ons dus eigenlijk 5 uur in de ochtend. Lang daagje zo.

13 sept. 2010

Wakker om half 2, half 3 enz., hoezo even wennen aan de 9 uur tijdverschil. Omdat dit motel geen ontbijt verzorgt gingen wij om 8 uur op pad. Temp. bij vertrek 62 gr. F (wen er maar aan, aan die Fahrenheit), in ieder geval korte rokjesdag, voor de dames. Ontbijt genuttigd bij Subway, ja Jas, ook wij moeten er nu aan geloven. Na bij de Wall Mart Bud en brood plus 2 piepschuimen koelboxen gescoord te hebben was het afmars richting woestijn. Na een ritje van zo’n 6 uur en 300 mile (u mag ook dit zelf omrekenen, wij doen de hele dag niet anders, dus waarom u niet) kwamen wij aan in Kingman. Onderweg was de hoogst gemeten temperatuur 108 gr., bij het hotel, het is Days Inn geworden, was het 95 gr.

Onderweg was het landschap dor en kaal, cactussen en wat struiken, bergachtig met heel af en toe een gehucht. De brede 2 baans weg was redelijk eentonig maar je laat het wel uit je hoofd de max. 75 mile (ook dit mag u zelf uitrekenen) te overschrijden, hebben er aardig wat gezellig met de sheriff er achter aan de kant zien staan. Onderweg leerde Carla ons nog hoe je met een paar druppels cola alles wat roestig is weer op gang krijgt (ze legt het thuis wel uit.)

Na een neut op de kamer even lekker het zwembad ingedoken om daarna weer een eetgelegenheid te zoeken, John wilde dit lopend doen, wij niet, gelukkig maar anders hadden wij meteen om het ontbijt kunnen vragen.

Vanavond weer vroeg onder de wol want morgen is het feest !
See you.

• 14 September 2010 - 06:11

Els En Harm:

In de eerste plaats Carla van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ook John gefeliciteerd.Gelezen dat het goed gaat tijdens jullie reis.Lezen met plezier Ad zijn mailtje Groetjes aan jullie viertjes

• 14 September 2010 - 07:41

Rina & Cees:

Niet de eerste ondanks 9 uur tijdverschil, maar toch.....
    Carla, van harte gefeliciteerd met je verjaardag (hoe oud ook weer? Wij zijn daar niet zo goed in ;-). Ook John natuurlijk gefeliciteerd (en Ria en Ard of course).
    Nog heel veel geweldige mijlen (Ard hoe reken je dat om :-) met mooie temperaturen (hoe was de formule ook weer ((5/9)X-32)? Nog een fantastische voorzetting van jullie vakantie toegewenst uit een regenachtig Havelte.

• 14 September 2010 - 08:18

CaJa.Pas.Antx-E:

Weer heel fijn om te lezen over je dolle toer-
    eet-avonturen. In het grote WereldAtlas volgen
    we je tripje. Wat betreft de afstanden in mijlen is het ook enorm belangrijk om geleerd te hebben dat een landmijl korter is als een zeemijl.

Meer als een halve eeuw geleden ( ca 1954 )leenden we van bodedienst Lems in Ijsselmonde een al wat oudere maar hartstikke leuke Austin met uiteraard het stuur etc. rechts. Met je tante Wil erbij zijn we toen week-endje naar de familie in
    Limburg geweest. Bij het terugbrengen van de auto vroeg één van de heren Lems hoe het rijden was bevallen. Ik kon niet anders beamen als met heel goed. Het was me wel tegengevallen dat die Austin niet harder reed als 85. Lachend
    werd er me verteld dat ook de meter standen op
    z´n Engels waren !
    Zo zie je maar . Op naar het volgende relaas met wat fotoos van afgronden en dorre woestijnen. Veel vakantie genoegens gewenst, Carmina en pa.

• 14 September 2010 - 10:02

Rina En Jan :

Rina snapt niets van mijlen en farenheit. Zelf weet ik het verschil tussen zeemijlen en landmijlen niet meer en de formule om de temperatuur om te rekenen zoiets van 9x plus 32 ook niet meer.
    Carla gefeliciteerd namens ons.

• 14 September 2010 - 10:10

Pauline:

gelukkig te lezen dat alles goed is gegaan, wel een hele onderneming maar dan heb je wel wat.
    Ja Carla, ook jij bent je 50ste levensjaar ingegaan GEFELICITEERD en op naar Sarah ( het schijnt geen pijn te doen) dus een superjaar gewenst . Ook allemaal een heerlijke vakantie.
    Groetjes uit het natte vieze Nieuwerkerk.

• 14 September 2010 - 12:33

Joyce En Nicole:

Tante Carla,
    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    nog een hele fijne vakantie in Amerika!

liefs,
    Joyce en Nicole

• 14 September 2010 - 13:47

De Hoosjes:

Er is er een jarig, hoera, hoera dat kun je wel zien dat ben jij. We
    vinden het allen zo prettig jaja en de rest weet je wel.
    Lieve Carla van harte gefeliciteerd vanuit een zeer regenachtig Ridderkerk en de rest natuurlijk ook. Heel veel plezier. Xxx's de Hoosjes

• 14 September 2010 - 16:34

Je:

Carla namens Jasper, Sunny en mij van harte gefeliciteerd. John natuurlijk ook gefeliciteerd. Pa de ranglijst gezien van t 4de ?? Ow en nog iets : VOLDOENDE !!!

Proost !!

• 14 September 2010 - 20:14

Ellen:

Gefeliciteerd Carlaatje!!!!!!!!! En een dikke verjaardagskus van Wout en mij XX
    We brengen een vanavond een toost op jou uit hoor op een lang, gelukkig en gezond leven!
    John, Ard en Ria ook gefeliciteerd en verwen Carla maar lekker vandaag,dit heeft ze wel verdiend! ;-)
    Blij te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en we volgen jullie op de voet :-)heel leuk om te lezen, zo wanen wij ons ook een beetje in de US.
    Geniet met elkaar en liefs van alle Kraantjes!

• 14 September 2010 - 21:34

Carla:

Hartelijk dank voor alle felicitaties,beste wensen enz. Per sms of via deze site ze waren onroerend.
    Het is hier geweldig, anders en zo groot.
    Bevalt ons prima blijven nog maar even.
    Liefs en knuffels.

• 15 September 2010 - 12:16

Diana En Nicole:

Hallo allemaal !
    Hebben jullie gister avond lekker gefeest ?
    Hopelijk is het erg gezellig daar
    xx diana en nicole

• 16 September 2010 - 16:36

Neeltje:

Zo, eindelijk gevonden! De naam Olm had ik even niet meer voorradig (sorry). Het goede nieuws is dat ik gewoon nog "op je verjaardag" je kan feliciteren!
    Lieve Carla, van harte met je verjaardag en nog heel veel zorgeloze jaren erbij, daar zit alles in!
    Dikke zoen van ons4