Dooie boel - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dooie boel - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dooie boel

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

25 September 2010 | Verenigde Staten, Bishop

Vrijdag 24 sept. 2010

Goedemorgen en goedenavond, wij gaan zo maffen, ’t loopt tegen 11-en, ’t is heerlijk weer, overdag dik in de 30 en nu rond de 20 gr., vervelend hoor. Al 2 weken géén drup regen en 1 avond een lange broek aan gehad i.v.m. aanwezige airco, ’t kan slechter.

Om 8 uur, na de zoveelste zoektocht, tussen de alweer aanwezige gokkers, de uitgang van ons hotelletje gevonden. Na onze auto voorgereden te hebben, alles weer op zijn vaste plaats gezet te hebben, was het zoeken naar een passend Breakfast gelegenheid voor een ontbijtje onderweg, deze keer maar weer eens een lekker Sunshide up eitje (3 stuks, John & Carla ook) en Ria stuk of 6 vers geroosterde stukken toast met verse aardbeien en poedersuiker, wij zijn al net echte Amerikanen aan het worden, zo gezond als wij bezig zijn.

Na dit laatste stukje Vegas op naar Death Valley, het was een mooie rit met een paar bergpassen, tot een hoogte van ruim 1.300 meter en vlaktes tot een paar meter onder de zeespiegel. Op de toeristische stops stonden er busladingen vol Fransen en Duitsers terwijl je 5 minuten later géén sterveling meer tegenkwam. De ezeltjes die wij de vorige maal (26 jr geleden) tegenkwamen zijn blijkbaar ook opgegaan in de woestijn, enige wat wij vandaag zagen was één heuse salamander die net voor onze auto overstak, hij had mazzel, anders was ook dit ras, door ons doen, misschien uitgestorven. Onderweg nog een micro-tornado gezien, leuk zo’n wervelwindje op 50 meter afstand.

Uit de woestijn even een kop koffie gescoord bij de gele M om nog een uurtje door te rijden naar Bishop. ’t Is vrijdag, er zijn hier 3 evenementen, waaronder alweer een fietswedstrijd, dus daar gaan wij weer, bijna alles vol. Komen uiteindelijk wederom in een Rodeway Inn, enkel nu 3x zo duur als de vorige in Hurricane. Uit kwaaiigheid, vanwege de belachelijke opgedreven prijs en het steenkoude water in het zwembad, s avonds maar eens goed gaan eten bij, o wat een heerlijke naam, Whiskey Creek Restaurant. Omdat hier toch alles per creditcard gaat lijkt het net of wij een lekkere goedkope vakantie hebben. Of wij hier straks thuis nog zo over denken ?

Morgen weer een park scoren, Yosemite Nat’l Park, gaat weer mooi worden, maar eerst even een halfje volkoren, pakje stroopwafels en wat speculaasjes scoren bij bakker Schat, want ja, hij zit er nog steeds, hier schuin aan de overkant. Hopelijk zijn dan wel die Fransen en Duitsers uit die bussen morgen weg, want die stonden vanmiddag allemaal in zijn zaak, en als ik ergens niet op zit te wachten zijn het wel die kuilengravers en stokbroodventers.
Tot olms…

Ps. Wederom hier géén mobiel bereik dus wij bellen niet.

• 25 September 2010 - 08:51

Ria :

hallo alle 4 leuk al die verhalen ik volg jullie op de voet wel erg jammer dat het weer zo tegen zit bij jullie langebroek aan bij de airco moet niet gekker worden wij zitten in ons badpak bij de kachel zo te zien was het bij jullie droog in de de death valley en mooie foto,s het is te zien dat jullie genieten veel plezier nog allemaal

• 25 September 2010 - 09:18

CaJa.PasAntx.-E:

Bofkonten dat je maar paar weken moet afzien qua warmte. In dit land zijn zuidelijke streken waar je ook maar zo vlug mogelijk doorheen moet tuffen. Bij ons laatste bezoek aan Holland zijn we nog een daagje opgetrokken met Spaanse nicht en neef die in Harderwijk "Verscholen Dorp" dag of 10 bungalow hadden. Gingen met hen dus uiteraard tripje maken naar Volendam en Marken. Daar stikte het van de Spanjaarden die ondanks een crisis met 4 miljoen werklozen blijkbaar volop "tijd" hebben om frisse neus in Holland te gaan halen. Bedankt voor weer leuke foto´s. Verder maak je gelukkig niets bizonders mee, daarbij denkend aan
    zakkenrollers,rovers,etc(zie o.a.Barcelona en/of op de autowegen daar )
    Goede reis verder, C+J

• 25 September 2010 - 09:24

Rina & Cees:

Het is wel afzien voor jullie ;-). Geen druppel regen, veel zon, korte broeken: hoe hou je het vol. Zo te lezen zorgen jullie goed voor het cholesterolgehalte en zullen de zwembandjes wel weer een beetje opgevuld worden. Maakt allemaal niets uit hoor; lekker genieten, want zo vaak kom je daar niet. Die creditcards hebben als voordeel, dat je niet zo merkt wat je uitgeeft en het later thuis pas ziet wat er afgeschreven wordt. Dan kun je nog wel spijt hebben van al die uitgaven, maar het lekker niet meer terugdraaien :-).
    Na het "inferno" van Las Vegas (zijn jullie nu wel of niet rijker weggegaan dan gekomen?)nu weer de natuur in. Nog een kleine 2 weken te gaan, geniet er nog van en nog veel plezier tijdens deze "wereldreis".
    Groetjes weer en keep it going "The American Way".

• 25 September 2010 - 17:48

Els En Harm:

Wij waren iets achter met het lezen van jullie prachtige reis.Een opmerking hopen dat jullie onze winst in Las Vegas niet uitgeven.Verder valt het ons op naar de laatste foto van car en john dat het eten goed is.Of is het een foto van verleden jaar.