Terug in de drukte. - Reisverslag uit San Mateo, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Terug in de drukte. - Reisverslag uit San Mateo, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Terug in de drukte.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

27 September 2010 | Verenigde Staten, San Mateo

Zondag 26 sept. 2010

Na 2 weken in redelijk rustig woestijngebied te hebben gebivakkeerd was het vandaag richting San Francisco. De rit van vandaag was slechts zo’n 140 mile die begon door de gele graanvelden, toen overgingen in eindeloze rijen appel en druivenvelden om net voor de baai van SFO te eindigen in heuvels met duizenden windmolens waarvan de meeste nog door de toenmalige cowboys neergezet moeten zijn, wat een antiek zootje zeg. Valt er één om, breekt hij in stukjes, maakt niet uit, laat maar liggen. De 8 baans rijksweg schoot lekker op al is het wel weer even wennen met links en rechts voorbijrijdend verkeer. Geloof trouwens dat wij hier de enige zijn die zich aan de maximale snelheid houden.

Via de San Mateo Hayward Bridge staken wij de baai over om in San Mateo een hotel te bekijken wat wij de avond ervoor gegoogeld hadden. Zag er goed uit, maar toch even verder kijken. Dichter naar het centrum veranderde de motelletjes in grote hotels met aangepaste (hogere) prijzen en waren de zwembaden verdwenen. Na een dik uur tuffen door de buitenwijken van SFO zaten wij op een hoog punt waarbij wij de stad plus baai goed konden zien, althans dat dachten wij, blijkt de hele baai in een mum van tijd gevuld te zijn met een, uit zee opgekomen, mist die alles bedekte, fascinerend gezicht. Dacht ik, na 2 weken, eindelijk de zee te zien, ging dat weer niet door, dan morgen maar.

Toch maar terug naar het eerste motel, Howard Johnson Inn in San Mateo, een redelijk motel met een zwembad met dik water, ontbijt inclusief, airco, tv, koelkast, koffiezetter, magnetron, alles aan boord.

Motel ook gekozen omdat het over een eigen wasserette beschikt zodat de dames even helemaal los konden gaan, geeft ons mannen toch wel een goed gevoel de dames zo te zien genieten, daar doen wij het uiteindelijk voor. Dat wij nu ook weer eens wat fris aan kunnen trekken is trouwens mooi meegnomen.
Bij de buren ’s avonds voor een tientje een heerlijk buffet geplunderd waarbij Ria uiteraard weer onder de ijsmachine eindigde. Al met al een lekker relaxed daagje zo, komende 2 dagen de stad in. Het weer is hier een graad of 27 terwijl het aan de andere kant van het schiereiland (aan de kust) een graadje of 10 koeler is. Al met al nog steeds goed toeven in de States.
Tot olms…

• 27 September 2010 - 06:55

CaJa.PasAntx.-E:

Fijn te horen dat je weer aan het grote water zit. Politie zit je overigens behoorlijk op de hielen. Toch niets op je kerfstok ? Komt in de beste families voor ( hebben we wel eens horen zeggen ) Voorzichtig met bezoek aan "Alcatraz".
    Ga je daar heen op een 4-persoons watertandem?
    Nog veel plezier die laatste weken in deel van de VS waar tamelijk veel lieden Spaans spreken. Groetjes uit voetballelekkerland, C+J

• 27 September 2010 - 08:07

Els En Harm:

De laatste foto is niet al te helder.Volgens ons zit de hoofdcommissaris van SFO op de foto bij twee schone dames.

• 27 September 2010 - 10:55

Willeke:

Na het grote feest op de SS Rotterdam, welke wreed werd verstoord door het brandalarm, waardoor het hele schip is ontruimt om 00.15, zitten we dan toch weer op kantoor en verlekkerd je verslag te lezen :-)

Duurt nu vast niet lang meer voor jullie bij Bubba Gump, flink wat garnalen gaan scoren.
    We zijn benieuwd, hopelijk trekt de "fog" nog op.

• 27 September 2010 - 15:29

Hema:

eindelijk na 2 weken weer internet dus alle verslagen lekker gelezen.
    Zijn vanochtend op pad gegaan richting huis na 2 weken op een prachtig naturistisch terrein in de Correze te hebben getaan, nu heb ik dus in dikke trui spijkerbroek wollen sokken jullie verslagen gelezen (terwijl het ook weer een FNN terrein is in Boussac)
    En wat heb ik genoten (Henk moet alles nog lezen)Deze winter wordt het voor ons weer 3 maanden Bali maar als ik deze verslagen lees en de verhalen van Robert hoor dan moeten we toch echt ook eens richting het Wilde Westen jullie moeten ons maar een keertje overtuigen dat het voor AOWers haalbare kaart is.
    Wij gaan vanavond hier naar een hopen we gezellige jazz avond met een Frans buffet en morgen weer een stukje richting Les Pays bas, of misschien als we wakker worden en het zonnetje schijnt nog even pas op de plaats.
    Heel veel plezier verder maar dat is volgens ons totaal geen probleem zeker niet met al die lekkere happen en dat lekkers uit een fles.
    Wij kijken weer uit naar het volgende verslag hopen onderweg nog wat wifi te hebben