Otters en zeehonden. - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Otters en zeehonden. - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Otters en zeehonden.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

30 September 2010 | Verenigde Staten, Monterey

Woensdag 29 sept. 2010

Lekker uitgeslapen, om 9 uur aan het ontbijtje en een half uurtje later doorgestoken naar de kust om de US 1 op te pakken. Deze schitterende weg rijden wij de komende dagen helemaal af naar Los Angeles. Zodra wij de kust in zicht kregen werd het meteen mistig waardoor alles er een beetje spookachtig uitzag. Komt hier goed uit want men is al druk bezig met Halloween, overal velden vol met geplukte pompoenen die naast de planten lagen, één grote oranje boel, zal Trix goed doen.

Door de mist zakten wij langzaam af naar het zuiden met af en toe een stop om de golven op de kust te zien beuken. Tussen de mistflarden door, een mooi gezicht. Een half uurtje voor ons doel van vandaag, gestopt bij Moss Landing, een leuk baaitje, voor een picknick. Nu dachten wij op afstand al wat zeehonden te zien, bleken het tientallen zeeotters te zijn die zichzelf lekker lagen op te poetsen. Af en toe zwom er nog een zeehond tussendoor, de rest van de zeehonden crèche lag een paar honderd meter verderop. De picknick had voor ons uren kunnen duren.

Om een uur of 2 aangekomen in Monterey waar wij ons intrek namen in het El Castel Motel, een motel met een overdekt zwembad met eindelijk weer eens een goede watertemperatuur.
Buiten is het hier prachtig weer maar de temperatuur haalt maar net de 20 gr. al voelt het in de zon, uit de wind, toch al gauw een graad of 10 meer. De mist hangt nog wel boven zee maar aan land is hij opgetrokken.

Na een tijdje aan/in het bad doorgebracht te hebben naar Monterey haven gereden (5 minuten) voor een bezoek aan de bekende Fisherman’s Wharf. Ondanks dat het er uit zag als wat vergane glorie toch leuk, vooral het leven in de haven, bootjes varen af en aan en overal hoor/zie/ruik je de zeehonden. De rest van het stadje was zo goed als uitgestorven, niet al te gezellig dus.

Na een paar avonden vis, vanavond weer eens echte steak gegeten, 3x Sirloin en ik BBQ ribs, zo kwam alles toch nog goed. Believe it or not, maar wij hadden vanavond, voor het eerst in bijna 3 weken, allemaal een lange broek aan, moet niet gekker worden. Morgen weer een stukje afzakken naar het zuiden want het gaat hier kouder worden en dat zijn wij niet meer gewend, tot olms….

• 30 September 2010 - 11:02

Barend En Maaike:

hoi hoi zijn net terug uit frankrijk gelijk even naar jullie site ziet er heerlijk uit.
    geniet ervan.
    groetjes Barend en Maaike

• 30 September 2010 - 13:04

CaJa.PasAntx-E:

Dat ziet er allemaal veel beter uit als dat woeste dorre woestijn gedoe. In Drenthe heb je ook stenen met een rijke historie. Die foto´s nu om te watertanden.Als eerder gesteld doet het Spaans aan. Monte is berg, Rey is koning, etc.
    veel namen in Californië;
    Los Angelos,San Francisco
    die makkelijk zijn te vertalen. Leuk om die spelende otters te zien.
    Vervelen zich niet en "delen" denkelijk alles en doen zich zo ook "vermenigvuldigen".
    Zien uit naar volgende verhaal en plaatjes.
    Je mooie kaart gisteren al ontvangen.
    Bedankt en Liefs,CaJa

• 01 Oktober 2010 - 04:40

Corrie:

Gaaf die otters zeg!!
    O ja, en volgens mij was het Ruud zijn haai hoor, zie het aan zijn tekening, haha.... Nog fijne dagen!!