Grote contrasten - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Grote contrasten - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Grote contrasten

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

03 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zaterdag 02 okt. 2010

Ria gefeliciteerd, blijf gezond en dit nog vele jaren. (Bij ons is het nog steeds 02 okt., dus het kan nog)

Na een nachtje naast de machinekamer van een ouderwets vrachtbootje, althans, zo dreunt onze airco de nacht door, was het om half 9 ontbijten. Nou wij gaan er op vooruit, gekookt ei, weer die dekselse wafelmachine, vers fruit en speciaal voor John, voorverpakte muffins, die eenvoudig mee te smokkelen waren. Doen wij trouwens inmiddels niet moeilijk meer over, een beetje Yank loopt met sloten koffie en borden vol voer zo de eetzaal uit, wij nu dus ook.

De rit begon richting Hollywood waar wij na 3 kwartier de auto ergens onder de grond stopten. Even de hoek om en wij stonden voor Het Chinese Theatre met al die hand en voetafdrukken. Chuck trouwens niet gevonden. Komt misschien omdat de halve straat (Hollywood Boulevard) was afgezet aangezien daar ’s avonds de première was van het toneelstuk “The Beauty & the Beast”, maar om daar 12 uur van te voren de boel voor af te sluiten ?
In ieder geval was het een drukte van jewelste bij al die tegels. Commercieel zootje en bovenal, veel achterhaalde, oude troep overal, veel gebouwen zien er niet uit in deze wijk.

Hierna de berg opgekronkeld om de tekst Hollywood een beetje beter op de foto te krijgen, heb nl. niet zo’n verrekijker lens als John. Bovenop de heuvels was het door het nevelige weer helaas weinig van de stad te zien.

Vervolgens een beetje zigzaggen over de Sunset Blvd, Melrose Avenue, Santa Monica Boulevard en dan door naar Beverly Hills voor een blik te werpen op de Rodeo Drive. Al met al een aardig ritje al was het wel veel rijden, stoppen en hobbelen over het slechte wegdek in de stad. Aardige huizen en auto’s gezien, staat trouwens veel te koop, zouden ze hier ook recessie hebben ? Gezien de enorme hoeveelheid winkelwagenbesturende zwervers en vuilnisbakduikelaars moet het wel.

Op zoek naar eten en een toilet belandde wij op Venice Beach, vele vinden er niets aan, wij vonden het geweldig. Eén en al souvenirwinkeltjes, fietsers, tattooshops, rolschaatser, straatartiesten, kunstenaars, breed gespierde eposlikkers en snuivers en dat allemaal onder de palmbomen aan het strand met zo’n 25 graden.
Nog net onze girls kunnen overtuigen dat het niet nodig was naar een voor hen, onweerstaanbare, tent te lopen, genaamd “ Botox on the Beach “ (ze zijn momenteel strak genoeg, althans hun huid)

Na een heerlijke pee en snelle hap hier een paar uurtjes rondgedrenteld om daarna in het hotel nog even in het zwembad en de spa de bubbelen.

’s Avonds wezen eten bij The Cheescake Factory, een aanrader. Moesten wel 40 minuten op een tafel wachten maar was géén probleem (voor de dames, althans), deze eetgelegenheid lag middenin een enorm winkelcentrum.
Morgen naar ons huis voor o.a. een avondmaal van de gestampte pot, is ons beloofd,
Tot olms…

• 03 Oktober 2010 - 20:14

Ellen:

Begrijp ik uit het verhaal dat het your birthday is Ria?

Zo ja dan Van Hate Gefeliciteerd en nog vele jaren van mooie reizen toegewenst!

Liefs, Wout en Ellen xxx

• 03 Oktober 2010 - 20:16

Ellen:

Begrijp ik uit het verhaal dat het your birthday is Ria?

Zo ja dan Van Hate Gefeliciteerd en nog vele jaren van mooie reizen toegewenst!

Liefs, Wout en Ellen xxx