Zomervakantie 2011 – Franse Westkust - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Zomervakantie 2011 – Franse Westkust - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Zomervakantie 2011 – Franse Westkust

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

31 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Tijd om eens wat te melden over onze aanstaande sleurhuttentoertocht. Dat wij op vakantie gaan staat wel vast maar waar wij terecht gaan komen weten wij eigenlijk nog niet precies. In ieder geval moeten wij in het weekend van 25/26 juni in de buurt van Caen zijn maar verder ?

Als het weer goed is dan tuffen wij saampjes op zondag 12 juni richting Bretagne. Vanwege buufs feessie hebben wij onze juni reis opgeschoven naar midden juni, dus mag het 11 juni wel een spetterende fuif worden, zal wel lukken. Foto’s van deze dag zullen wij misschien nog wel eens publiekelijk maken.

Eerste Pinksterdag zakken wij via de kustroute (Antwerpen-Gent-Oostende-Duinkerken-Calais en dan ergens stranden tussen Boulogne en Le Havre). Alles hangt natuurlijk wel af van hoe laat wij vertrekken (oftewel wat de buuf ons zaterdag te eten geeft en bovenal hoeveel te drinken !)

Als het weer goed is gaan wij maandag de 13de dan door naar Bretagne, streven is om ergens aan de kust ten zuiden, westen of noorden van Quimper uit te komen, lekker duidelijk hè.

Bij slecht weer wordt het zuidelijker, de Vendee, Charente-Maritime of zelfs Les Landes, ergens tussen Bordeaux en Biarritz, dit laatste gebied is onbekend terrein voor ons.

Vanaf 25 juni dus richting Caen, bij goed weer blijven wij daar rondhangen, bij slecht weer keren wij weer zuidwaarts, als wij maar zon zien. In ieder geval is het de 25ste (althans, volgens mij was het die dag) zeker “ Sunny in Normandië . “
Uitleg : Omdat onze trouwe viervoeter een daagje ouder wordt willen wij hem geen 3 ½ week kamperen aandoen en hebben Jeroen en Sabine aangeboden ons hondje mee naar Normandië te nemen, zij moeten toch die kant op. Zodra zij arriveren nemen wij hem over en maken wij er nog een lekkere luie 1 ½ week van.

07 Juli willen wij dan weer thuis zijn, eventueel de 08ste kan ook nog.

Zodra wij wat meer info hebben, dan gooien wij dit wel op olmenz… Veel plezier met het volgen.

• 01 Juni 2011 - 06:24

Maaike En Barend:

Hoi Ard en Ria
    Nou wij staan op het punt te vertrekken,gaan vandaag naar neufchateau belgische ardennen
    en ontmoeten daar onze vrienden.
    gaan dan door naar Millau , Willen graag die hoge brug zien daar.Dan door naar Lourdes je weet nooit waar het goed voor is hahaha. En dan naar ons stekkie in de Dordogne camping Les Tailladis voor de brood nodige rust.
    Jullie een hele fijne reis en doe voorzichtig,

Groetjes ,
    Barend en Maaike

• 01 Juni 2011 - 09:04

CaJa.Pas.Ant.-E:

Fijn te horen dat je weer gaat afzakken richting noord-Spanje. Mocht je verregenen dan hopen we dat je doortuft via ruime veerpont Royan ( Gironde ) langs de Les Landes strandkust tot minstens in de buurt van St.Jean-de Luz, niet ver van ons vandaan. Heb je nog de brochure van de camping net voorbij Guèthary ? We lezen je reisroute verder wel op de altijd gezellig welkome
    . Ook heb je vast voor evt SMS of babbel ons mobielnr.00-34-629-02 62 10.
    Bier in Spanje is ook goed te drinken en het stikt van de sterke zoete dames-drankjes.
    Alvast goede reis en voorpret, C+J

• 02 Juni 2011 - 11:00

HeMa:

Dat wordt weer een lekker reissie, krijg zin om er achter aan te tuffen en ja die zon is natuurlijk wel het belangrijkste want een wijntje en biertje te samen met al die lekkere kaasjes smaakt het lekkerst op een terras of voor je hutje.
    Wij vertrekken de 14e voor een week naar Rhenen, klinkt niet zo exotisch maar dat maken we er dan zelf maar van.

VEEL PLEZIER

• 02 Juni 2011 - 18:48

Pauline:

De reactie van mij is niet zo vlot als volgaande jaren, maarja buuf heeft veel te doen gehad om haar feessie te organiseren, en misschien is het verstandig om jullie reisprogramma een beetje aan te passen ( de drank voorraad is goed aangevuld bij buuf) dus misschien vertrekken jullie zondagavond of misschien maandagochtend, ik weet niet in hoeverre je wil drinken haha.
    Maar dat jullie leuke weken zullen beleven staat vast.
    Ik zal als je weer een stukje plaats sneller reageren.

groetjes
    Pauline

• 11 Juni 2011 - 15:29

Ria:

Hoi Ard en Ria

een hele fijne vakantie en een hoop mooi weer

• 18 Juni 2011 - 19:41

HeMa:

Dat was weer een leuk verslag en het ziet er geweldig uit, heerlijk voor jullie dat je omgeven bent door klein grut daar blijf je jong bij zeggen ze.
    Grapje hoor ben blij dat wij op dit moment tussen de grijze koppies zitten, kan ik tenminste rustig mijn wijntje drinken en net zo lang slapen als ik wil.
    We wensen jullie voor de rest van het weekend veel sterkte, bij gebrek aan oordopjes gewoon keukenrol natmaken en proppen.
    ik ga ook nog een poosje surfen maar dan wel op internet.
    veel plezier en hopenlijk en heerlijke nachtrust (extra borrel!!)