Thuis droog, hier regen. - Reisverslag uit Bernay, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Thuis droog, hier regen. - Reisverslag uit Bernay, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Thuis droog, hier regen.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

12 Juni 2011 | Frankrijk, Bernay

12 juni 2011; N’kerk a/d IJssel - Bernay

Na een dag vol motorgeweld (Jas, knal is een leuke foto door, dan kan ik de wereld er wat meer over vertellen), een avond vol drank en voer, gevolgd door een uurtje of 6 complete bewusteloosheid was het om 07.00 uur de onverbiddelijke wekker die ons in beweging bracht.
Even de laatste zaken inladen, pootjes indraaien, Sun en de boys een poot geven en weg waren wij om half 9. Om de 200 km even sanitaire / cafeïne stop om er tegen 12 uur achter te komen dat wij de broodjes zijn vergeten, Heren thuis : weer een dag extra voer voor jullie.
Ria moest als straf haar duur verdiende zakgeld aanspreken om dan maar een eerste stokbrood aan te schaffen. Stokbrood met een bal gehakt, best lekker hoor.

Omdat de reis voorspoedig verliep werd de beoogde overnachtingplaats Blangy-sur-Bresle gewijzigd in “ergens voorbij Rouen “, ’t was toch rustig op de weg. Jammer trouwens dat wij zuidwaarts reden en dat er 595 km lang een betonnen middenberm van een meter hoog was. Aan de andere kant krioelde het namelijk van de sportauto’s, allemaal nog lager dan de, nieuwste, kleinste man van de wereld. Hebben dus heel veel snelle daken gezien. Kwamen overigens allemaal terug van de 24 Uur van Le Mans.

Om ½ 5 afgemeerd op de Municipal in Bernay, hebben wij alles bij ons, ACSI, Camping Cheques, Best Deal, zijn ze nergens lid van, zitten wij meteen al boven onze begroting. Nou ja, komende weken maar ergens op bezuinigen (Pina Colada, Rosé, ijs, 43, vinden er wel wat op)

Vanwege slechte vooruitzichten in Normandie en Bretagne, is het kompas dus voorlopig op Les Landes gericht. Waar wij uitkomen, zien wij wel, morgen richting Bordeaux, volgens TomTom 585 km hier vandaan. Maar zien hoe ver wij komen.

Tot olms…

p.s. kolonisten … ?? Géén tegenstander, dus hebben wij dit jaar, weer gewonnen. Over vorig jaar hebben wij het niet meer.

• 12 Juni 2011 - 18:10

Jeroen:

Ben benieuwd hoe je over 2 weken over kolonisten praat. Neem aan dat jullie tegen de jongere generatie wel durven te spelen.

• 12 Juni 2011 - 20:53

HeMa:

Kijk uit dat je niet teveel km gaat maken he dan moet je nog meer gaan bezuinigen op allerlei lekkere dingen.
    Als je ergens een gigantisch grote Knaus Camper ziet rijden met een leuk stel er in met een heel leuk blond jongentje moet je maar zwaaien dan zijn het Linda en haar mannen, die hebben een camper gehuurd en zijn een weekje naar de Ardeche, daar moet de zon schijnen als het klopt, wel niet in jullie richting maar je weet maar nooit.
    Veel rij plezier morgen en daarna de benen op een luie stoel doen hoor.

• 13 Juni 2011 - 08:27

Barend En Maaike:

Hoi Ard en Ria
    Alles goed ? wij zitten weer op ons oude stekje in de Dordogne.
    Hebben een leuke tocht gemaakt , en vrijdag vanuit Aignan ( Gers ) vertrokken naar hier, trouwens een hele leuke camping in Aignan honden zijn er ook welkom, je kunt er lekker mee eten aan tafel bij eigenaars ( nederlanders ) de camping heet Domaine du Castex en is ook in het acsi boekje te vinden . Wensen jullie nog een goede reis .
    Groetjes Barend en Maaike

• 13 Juni 2011 - 09:16

Carla En John:

Van harte gefeliciteerd met de overwinnig (tot op heden). Als deze overwinning zoet smaakt dan heeft dat jullie alweer een mooie besparing opgeleverd.
    Over een weekje starten wij onze brommer voor een hopelijk droge vakantie (helaas ook zonder tegenstanders met kolonisten).
    Fijne vakantie gewenst met mooi weer en geniet ervan.
    Groetjes Carla en John

• 13 Juni 2011 - 10:54

CaJa.PasAntx-E:

Goed te horen dat je de koers hebt gewijzigd naar ca. 180º. Helemaal onbewolkt is het deze kant op niet, maar het is droog met prima temperaturen. Wij konden gisteren niet reageren, omdat we
    ook een etentje hadden met 20 personen. Geen dikke rijst met boter en suiker a la stilo Tante Lena, edoch Bogavante(zeekreeft) con arroz. Origineel gerecht van Galicië. Ideaal om dit te eten
    in één van de mannensocieten waar het hier van stikt. Grote keuken en eveneens hele grote potten die alleen maar worden bediend door mannen. Keuken is daar verboden terrein voor moeder de vrouw. Wel zielig geluid om die 20 kreeften te horen krabben tegen de deksels van de
    potten terwijl temperatuur water omhoog kruipt van 15 naar 100 º Celcius. Goede en veilige trip verder gewenst richting zuid west Frankrijk/noord basks Spanje. Carmina en pa

• 13 Juni 2011 - 19:20

Pauline, Wijnand:

Hoi Ard en Ria,

Gelukkig konden jullie op tijd vertrekken, hopelijk geen last van zadel pijn gehad, ik wel!
    anders zouden jullie niet zo'n eind gekomen zijn.
    Wij waren om 12 uur klaar de touwen waren zo los , de klus was snel geklaard, fijn dat je vrijdag alles zo fantastisch had overklapt nogmaals mijn dank.
    Geniet maar lekker zo saampies, en volgens de verwachtingen wordt het weer steeds beter, dus relaxen maar.
    een heerlijke vakantie gewenst van ons drieen.

• 13 Juni 2011 - 20:38

Maaike:

hallo ria en ard jullie hebben het heerlijk naar je zin morgen weer een grote reis voor de boeg maar dan zie je weer mooie dingen hier alles goed goede reis verders en dan maar weer lekker rust nemen groetjes maaike