Saai ritje maar dan heb je ook wat. - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Saai ritje maar dan heb je ook wat. - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Saai ritje maar dan heb je ook wat.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

14 Juni 2011 | Frankrijk, Bordeaux

Maandag 13 juni 2011; Bernay-Bordeaux

Wederom liep om 7 uur de wekker af en constateerden wij dat het droog was. Naast ons was een antiek, hollands, stelletje al om half 6 krakend en kwebbelend hun koepeltentje uitgerold om het zootje te pletten en in zadeltassen te proppen om vervolgens 2 ½ uur later weg te trappen. Gezellig hoor, die krasse knarren op hun oude fiets maar om nou de halve camping hier midden in de nacht mee lastig te vallen.

Over de rit is niet veel te zeggen, supersaai landschap, weer veel snelle daken aan de andere kant van het beton, heerlijk rustig, haast geen vrachtverkeer (ook hier tweede Pinksterdag). Toen wij vertrokken was het 15 graden, zwaar bewolkt en af en toe wat miezerregen.
2x Tanken later, € 84,70 tol lichter, dus 595 km verder (warempel, weer precies 595, moet een signaal zijn, volgend staatslot moet eindigen op 595 !) waren wij om 16.00 uur op een spiksplinternieuwe camping in de noordelijke buitenwijk van Bordeaux. Temperatuur, houdt u vast, 27 graden, juist daar doe je het voor.

Eerst wilde wij op een plekje staan maar de duitse buren attendeerde ons erop dat daar al fietsen stonden dus gereserveerd was door een, op pad zijnde, camper. Duitsers en fietsen, tsja, Scheisse. Dan maar aan de andere kant van het pad. Alles geïnstalleerd is alle stroom (ook door die duisters) ingepikt. Omdat wij geen zin hadden weer te verkassen de stroom van (nog steeds niet aanwezige) buren afgetapt. Als wij vanavond koffie zetten, zitten zij in het donker, na und ..?

Dinsdag 14 juni 2011, Bordeaux

Na een nacht vol brulkikkergekwek en af en toe een jetje die de landing inzet lekker blijven liggen tot half 9 en daarna op ons gemakkie klaar maken voor een daagje Bordeaux. Geen prettige stad om met de auto te doen maar ja, wij zijn nogal gemakzuchtig dus toch maar alle één richting straatjes voor lief genomen en in het centrum in een parkeergarage geparkeerd. Het weer was wederom prima, 26 graden en een zwoel windje.

Langs de Garonne naar de Pont de Pierre gekuierd, helaas was de complete boulevard afgezet ivm een komend festival. Op dezelfde boulevard was een plein ten grote van een voetbalveld gehuld in nevel, bleek men daar water om hoog te stuiven waardoor er een nevelgordijn was waar je doorheen kon lopen, lekker verkoelend, altijd fijn een beetje regen, nietwaar ?

Vervolgens wat kerken en kathedralen op de plaat gelegd en via leuke, kleine winkelstraatjes, marktjes, naar Place de la Victorie alwaar een lawaaierig openluchtconcert van één of andere fransoos werd voorbereid. Hier even gestopt voor Ria’s eerste frappe en voor mij zo’n Mobi bakkie (John, weet je nog ?). O ja, deze nuttigden wij, als een echte toerist in Frankrijk, bij … McDonalds.

Hierna verder door de stad gekris-krast om weer een volgend festival in voorbereiding tegen te komen, ditmaal een kunstmarkt van een paar kilometer lang. Men weet hier wel de mensen te lokken/bezig te houden, echt goed bezig die Bordo-uh-naren. Na een stokbrood uit een zakkie zachtjes aan richting auto en op zoek naar een supermarkt. Was even zoeken maar toen doemde er toch een LeClercq op. Water, bier (Bert, begonnen met Kronenberg, geen 36, 12 volstaat voor mij alleen) en een verse rosé.

Op de camping ons volgende doel uitgezocht. Plan is om verder zuid te trekken richting Labenne Océan, kleine 200 km hiervandaan.

tot olms…

• 14 Juni 2011 - 17:34

Jasper:

2 nachtjes weg en NU al bij de Macdonald's.
    De laatste keer dat wij met zijn allen naar de MacDonald's zijn geweest was in 2007 ergens in Orlando.
    Zijn jullie twee niet stiekem de patat generatie?

Fein dat jullie het zo naar Jullie zin hebben!
    Thuis gaat alles prima, Sunny word al wat minder nerveus, Nog steeds druk druk!

Geniet ervan!

Jasper

• 14 Juni 2011 - 17:57

Pauline, Wijnand:

Jaja het heeft toch wel wat met jullie gedaan, zo'n middag op een Solex!
    misschien kunnen jullie er daar ook een huren, zal best een mooie omgeving
    zijn om dat op die manier te bekijken.

Lekker hoor zo relaxed samen op stap, en een Mac Donald is niet te versmaden toch.
    Ongetwijfeld zal de tafelgrill, nog een keer gebruikt worden, met garnalen ofzo.

Geniet lekker zeker van het mooie weer, hier wordt het herfst eind van de week

• 14 Juni 2011 - 18:13

HeMa:

Man man wat maken jullie toch een avonturen mee, rijden op een tolweg, stroom pikken van duitsers, en dan ook nog naar de Mac, zoveel al aan tol uitgegeven en dan nog overhouden voor de mac en le clerc.
    Foto's uit de stad zien er leuk uit, camping een beetje gestroomlijnd.
    Dus morgen op naar een volgende locatie.
    Wij zitten op de Thijmsche berg in Rhenen, omringd door knasse knarren maar ja wie/wat zijn wij??
    Voorlopig hier ook zon en zoals altijd met kamperen (de eerste avond) is het weer heel vroeg als ik mijn bed induik.
    Goede reis morgen en tot het volgende verhaal.

• 14 Juni 2011 - 19:21

Bert:

vandaag vertrokken naar Groede ,stralend mooi weer en net voor de middag siesta geland.
    incheken ging snel omdat wij bekend waren.op plaats met spul uitgepakt en om 15.00 aan de cola licht en dommels maar jullie maken het ook wel saampjes.
    de vooruitzichten wat het weer betreft zijn eind van de week niet zo gunstig maar daar komen we ook wel door heen maarja het mooie weer hebben we ook gehad.groet bert

• 16 Juni 2011 - 12:00

Willeke:

Ziet er goed uit :-) .. heb afgelopen dinsdag enorm genoten van mijn caramel frappuccino in het zonnetje op het panoramaterras van schiphol :-) ( en daarna eindelijk goed geslapen hahaha)

Ria, ik hoop dat je het red met de nieuwe boeken..

Plezier nog.