Zon en bloemen. - Reisverslag uit Talmont-Saint-Hilaire, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Zon en bloemen. - Reisverslag uit Talmont-Saint-Hilaire, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Zon en bloemen.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

23 Juni 2011 | Frankrijk, Talmont-Saint-Hilaire

Donderdag 23 juni 2011; Talmont St. Hilaire

Toen wij opstonden scheen de zon alweer, wij verwachten inmiddels niet anders meer. Eerst even gluren of de overbuuf manlief Karel vannacht niet om zeep had geholpen. Karel, van onze leeftijd, wordt de hele dag door zijn eega afgesnauwd, leuk hoor als je dat aan mag horen. Enfin, hij leeft en krijgt vandaag weer de volle laag. Goh, wat heb ik het dan toch goed

Plan was naar de markt in Talmont, nou die 6 kramen hadden wij vlug gezien dus door naar Jard-sur-Mer en daarna naar Tranche-sur-Mer, beide plaatsen hadden wij 3 jaar geleden met Bert & Marrie al bezocht, vooral de laatste plaats was super. (geen markt !). Heel gezellige winkelstraatjes met vooral veel boetiekjes met lokale producten, kunst en natuurlijk, de onweerstaanbare terrasjes waar wij een echte Latte Macchiato namen, hoe Frans kan men zijn.

Trouwens, Marrie let op, na 4 vakanties in Frankrijk, zo’n 100 dagen rijden, 12.000 km, € 300 tolgeld hebben wij gevonden waar wij al die jaren naar op zoek waren, zie hiervoor het bewijs op bijgaande foto, je moet er wat voor over hebben.

Morgen verkassen naar omgeving Caen, een slordige 430 km noordelijker, hopelijk waait het daar iets minder. Het weer was hier de afgelopen dagen prachtig maar voor het mooie stond er teveel wind, bakken deden wij dan ook achter de caravan. Ria gaat vanavond op jacht naar een Pina Colada, zal voor mij wel weer met Sex on the Beach eindigen.

Benieuwd of ik in Normandie dat deel van mij terug vind dat ik, 60 jaar na D-Day daar kwijt ben geraakt. Wie het weet mag het zeggen, ik ga zoeken.

Tot olms…

• 23 Juni 2011 - 18:29

Jasper:

je gaat egt niet je snor laten staan pa. haha!

• 23 Juni 2011 - 19:10

Bert:

al dagen volg ik jullie,wat het weer betreft kun je beter daar blijven ,hier is er elke dag veel wind zelfde wat jullie in 2009 mee maakte voor vakantie is het ook te koud ,maar ja je moet er maar mee doen.Waar Ria achter staat maakte Marrie mee in Breskens daar is ook zo,n ijsboer en daar stond een meisje voor het eerst ijs te scheppen nou die lepel zat goed vol en als je dan 3 bollen pakt heb je even nodig om dat op te krijgen.waar jij op zoek gaat in Normandie moet je wel naar een iets donkere kleur kijken want dat is wel iets verandert.Verder nog fijne dagen en tot hoorens .
    wat mijn mail betreft gaat het niet helemaal goed ,ontvangen lukt wel maar verzenden gaat om eoa redenen niet goed .
    doei.

• 23 Juni 2011 - 19:52

Hema:

bedankt dat je ons door dit leuke reisverslag weer even ontzettend heb laten balen, proberen wij ons in regen en wind te vermaken in de weerribben, komen jullie met prachtige zonnige foto's van zonnebloemen en zonnige strand uitwaai plaatjes.
    Dat ijs nou ja dat is tot daar aan toe dat verkopen ze hier ook maar bij 10 graden smaakt dat niet zo lekker.
    Het blijft toch een heerlijk land om in rond te toeren wie weet wat de maand september ons gaat brengen.
    Vanavond voor jullie misschien een spannende bokswedstrijd, gelukkig heb je dure kaartjes op de eerste ring want ja dan wil je het goed zien ook natuurlijk, pluk alvast wat zonnebloemen voor de overwinnaar.
    groetjes vanuit de weerribben

• 23 Juni 2011 - 20:54

Willeke:

hoihoi, hier een berichtje van mijn netbook, ja je leest het goed, we zijn ook eindelijk voor gaas, met dank aan mediamarkt :-)
    We zijn nu ook haast gedwongen om een waarbenjij.nu te gaan bijhouden...

Nou geniet nog maar lekker, leuk om jullie weer zo te kunnen volgen.
    Wij gaan lekker slapen, we waren laat thuis ( 21.45) want wij zijn naar de afscheidsborrel van jan en nico geweest... erg gezellig.

• 24 Juni 2011 - 08:11

CaJa.PasAntx.-E:

Opnieuw ontvingen we niet onmiddelijk je OLM reisbrief, edoch indirect tevoorschijngetoverd via
    klik -volgende- op 22/6. Prachtig die plaatjes van de favoriete van Gogh bloemen. Zijn ook geweldig; hoe ze allemaal één kant op kijken, uiteraard met platte gezicht naar de zon. Zoals zoveel dingen op ons nietig aardbolletje " ¿ hoe kan het zo groeien en bloeien ?-
    Voor a.s. zondag alvast Heel Hartelijk Gefeliciteerd met de verjaardag van je jongste zoontje.
    Kan Jasper dat vieren zonder de zorgzame mama en papa ? Die dag mag hij vast wel twee flesjes
    bier drinken ? Maar via internet, SMS, mobiel, etc. kunnen jullie het eenvoudig mee-vieren.
    Spoedig worden jullie verenigd met je bejaarde viervoeter en oudste telg en verloofde!
    Nog heel fijne en zonnige windstille dagen gewenst-
    Vanuit eveneens warm ( zondag a.s. 30ºC aan de baskische kust !) SanSeb,heel warme groeten,C+J