Lekker daagje weer. - Reisverslag uit Talmont-Saint-Hilaire, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Lekker daagje weer. - Reisverslag uit Talmont-Saint-Hilaire, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Lekker daagje weer.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

22 Juni 2011 | Frankrijk, Talmont-Saint-Hilaire

Woensdag 22 juni 2011; Talmont St. Hilaire

Vannacht werden wij om half 6 wakker van hevige rukwinden en regen, dus even kijken of ons ouwe, trouwe, luifeltje het hield, géén probleem, ding is niet kapot te krijgen. Toen wij voor de tweede maal onze luikjes opende scheen de zon volop al stond er nog steeds een harde wind en die wilde vandaag dan ook niet meer weg. Toch met de zon erbij, een strak blauwe lucht, werd het een heerlijke dag.

Vandaag stond er een bezoek gepland aan Les Sables d’Olonne. Eerst naar Place Cours Dupont want daar moest een markt zijn en jawel hoor, Ria loopt nu de hele dag met een big smile, ze heeft weer eens een kleedje gescoord, nou, nou, waar een mens al niet gelukkig van wordt. Vervolgens naar het centrum alwaar wij de auto letterlijk in de parkeergarage onder de markthal wrongen, dat was krap zeg, zonder schade later weer boven de grond weten te komen.

Hierna naar de boulevard waar wij eerst neerploften voor een kop koffie. Via de wandelpromenade naar de pier gelopen om daarna door te keuvelen naar de haven. Als je van bootjes, met name zeiljachten kijken houdt, moet je hier zijn, denk dat ik er dan ook maar ga wonen, wat is dit een geweldige plaats. Echt alles is leuk aan deze plaats, nou ja, op die ene parkeergarage na dan. Bert, die loopbrug die ze aan het bouwen waren is ondertussen af, ’t is maar een weetje.

Thuis horen wij allemaal wat mindere geluiden en dan heb ik het niet over het weer, fam. de Jong, fam. Hooglander, met name Arjen en ook onze eigen Ei, allemaal sterkte en beterschap.

Vanavond pizza uit de eigen oven, ook dat smaakte weer buitengewoon.

Tot olms…

• 22 Juni 2011 - 19:39

Pauline En Wijnand:

na een dag geen reactie, hier zijn we weer!
    Ard wat ben jij toch een geluksvogel om een vrouw te hebben die zo blij wordt
    van een markt! en zal ik je eens wat zeggen...........wij vrouwen vinden dat heerlijk!
    Ik verheug me ook al op de markt in Spanje , als het doorgaat.
    Wat een genot om al dat water en schitterende blauwe lucht te zien, jullie treffen
    het wel , gelukkig maar.
    En zo heerlijk een terrasje te pakken op de boulevard, echt vakantie gevoel.
    Veel plezier zo saampjes
    groetjes van ons drieen.

• 23 Juni 2011 - 09:06

CaJa.PasAntx.-E:

Verslag opnieuw prima ontvangen; dat groot deel van Europa en Frankrijk slecht weer hadden,
    zo ook in Holland. Maar een uitloper van sterk Azoren hoge druk lag precies boven jullie hoofd,
    noord, oost en zuid hadden lage barometerstand. Genoten van de prachtige foto´s. Zijn toch weer heel andere visserstadjes dan Scheveningen, Ijmuiden en Stellendam; daar is het dan maar een saaie boel. Overigens wat een toeval dat jullie dit jaar tot hier trokken, dat Joost Grootswagers in Biarritz gaat wonen en dat een vriend van ons uit Amsterdam ( lees goed !, vriend en 020 ! ) me prachtig artikel zond over " Eten bij de Basken " uit bekend Hollands tijdschrift " fd persoonlijk " ( Volkskrant ? Gaat over Biarritz, Saint-Jean-de-Luz en San Sebastián. Zullen de 3
    blaadjes met paar foto´s en toelichting ge-scanned je tzt toezenden. Nogmaals, mooie en duidelijke plaatjes van baai, markt, kasteel, en knappe schoondochter, Nog veel genieten !!
    Ca-Ja